Telecom News - הצלחת המסחר האלקטרוני תלויה בנושאים לוגיסטיים

הצלחת המסחר האלקטרוני תלויה בנושאים לוגיסטיים

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> הצלחת המסחר האלקטרוני תלויה בנושאים לוגיסטיים
 
הצלחת המסחר האלקטרוני תלויה בנושאים לוגיסטיים
מאת: מערכת Telecom News 17.4.13, 21:30

המוכר הישראלי יכול עתה להתחרות במוכר האמריקאי, עקב כניסתן לתמונה של חברות בלדרות, ששיפרו את זמן אספקת המוצר. יש צמיחה גדולה בארץ בתחום היצוא והיבוא ב- eBay.
 
המגזין המודפס של פורט2פורט מביא ראיון עם מנהל הפיתוח העסקי של eBay בישראל אלעד גולדנברג, שטוען, שהשימוש בפתרונות לוגיסטיים ביטל את היתרון שהיה למוכר אמריקאי על פני הישראלי בבואו להתמודד בשוק הגלובלי, ושהאתגר הלוגיסטי הוא גורם מכריע בהצלחת המסחר האלקטרוני.
 
אלעד גולדנברג: "בישראל יש צמיחה גדלה בתחום היצוא והיבוא ב-eBay. הקטגוריות המובילות ביצוא הן בתחומי היהלומים, תכשיטים ואופנה, שהרבה מהם מיוצאים מישראל. יש גם פעילות גדולה בתחום האלקטרוניקה של מוצרי IT ומוצרים חדשים, או משומשים, שישראלים מוכרים אותם לשוק הגלובלי. אנחנו רואים גם הרבה מוצרים שלא מיוצאים ישירות מישראל, אלא נעשה drop shipping, כשלמוכר ב-eBay יש ספקים במזרח הרחוק והוא משמש כפרונט של חנות, כשבסוף הספק שלו שולח את המוצר ללקוח קצה".
 
בעבר, כשמוכר אמריקאי וישראלי התחרו, היתרון הברור של האמריקאי היה בכך, שהוא היה יכול לבצע הפצה מהירה של הסחורה לכל נקודה בארצות הברית באופן מאוד זול. דבר זה הפך את הישראלי לפחות תחרותי.
 
כדי לשנות את המצב הזה, הכנסנו לתמונה את חברות הבלדרות. עבדנו עם מספר חברות בישראל ובנינו מגוון פתרונות מתקדמים, כדי שהמוכר הישראלי יוכל להתחרות בשוק הגלובלי הן מבחינת המחיר והן מבחינת זמן האספקה של המוצר".
 
גולדנברג מתייחס גם להיבטים הלוגיסטיים של המסחר האלקטרוני: "במסחר אלקטרוני יש יחס נטישה מאוד גדול של עגלת הקניות, כשיותר מ-40% מהאנשים, שנוטשים את עגלות קניות, עושים זאת בגלל היבטים לוגיסטיים. זאת, מאחר שנבחר מוצר ועלות השילוח שלו יותר גבוהה ממה שמוכנים לשלם, או שהשילוח איטי מדי. המשמעות היא, שהתחרות היא לא רק על המחיר, אלא במיוחד על כל הפתרון הלוגיסטי הרחב. 60% מהאמריקאים מצפים לקבל את המוצר שלהם בתוך יומיים-שלושה. ישראלי שרוצה למכור לאמריקאים צריך לדעת על כך ולקבל פתרון לוגיסטי מתאים".
 
Bookmark and Share