Telecom News - המרכז האקדמי דן - נכשל ומתמזג למרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה

המרכז האקדמי דן - נכשל ומתמזג למרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> המרכז האקדמי דן - נכשל ומתמזג למרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה
ראשונים לדווח: הניסיון ליצור מכללה מיוחדת לעולם ההי-טק הישראל - כשל. המרכז האקדמי דן על 450 הסטודנטים שלו ימוזג לתוך המרכז ללימודים אקדמיים (מל"א) באור יהודה, וישנה את שמו בעקבות המיזוג ל: בי"ס דן ללימודי ההיי-טק, כיחידה בתוך מל"א. 
המרכז האקדמי דןמאת: אבי וייס, 20.04.13, 22:00
 
בעקבות פנייה לאתר Telecom News ב"מייל האדום", התברר לי, שהניסיון לבנות מכללה אקדמית עצמאית  לעולם ההי-טק (היוזמה הראשונית הייתה של חברת מטריקס), כשלה כשלון חרוץ. המרכז האקדמי דן שהוקם בפתח-תקווה ונפתח אך לפני שנה וחצי, צבר כ- 450 סטודנטים שייאלצו להעתיק את מקום לימודיהם לאור יהודה (כבר החודש), שם שוכנת מכללה אחרת: המרכז ללימודים אקדמיים (מל"א). מדובר בזעזוע לא קטן לעולם ההי-טק הישראלי, במיוחד לחברות שיזמו, השקיעו ודחפו את הקמת המכללה האקדמית הזו, במטרה שתהיה ייחודית ומשולבת בתעשיית ההי-טק המקומית. אין ספק שמדובר בכשלון כלכלי שאילץ את ראשי המרכז האקדמי דן למצוא למכללה אכסניה אחרת, יציבה יותר מבחינה כלכלית.

תגובת המרכז האקדמי דן
"מרכז אקדמי דן איננו סוגר את שעריו, אלא מאחד את פעילותו האקדמית עם המרכז ללימודים אקדמיים (מל"א).
מרכז אקדמי דן, שניזום לפני כשבע שנים על ידי חברות IT  והיי-טק ונפתח לפני כשנה וחצי מתוך חזון ומטרה לשרת את תעשיית ה-IT וההיי-טק, החליט לאחרונה לאחד את פעילותו האקדמית עם המרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה (מל"א) ולבסס בית ספר אקדמי בתוך מל"א אשר יתמחה בלימודי מקצועות ההייטק.

בית הספר ייקרא "בי"ס דן ללימודי ההיי-טק" ויתמחה בהכשרה אקדמית ולימודים לקראת תואר ראשון במקצועות  מדעי המחשב, מערכות מידע ניהוליות ובהמשך ניהול תשתיות מידע.

מרכז אקדמי דן נפתח לפני כשנה וחצי מתוך חזון של מספר גורמים בתעשיית הייטק במדינת ישראל. בהקמתו שם לו המרכז כיעדים מרכזיים את הנושאים הבאים:
1. תואר אקדמי לאנשי מקצוע: הקניית אפשרות ללמוד לתואר אקדמי רלוונטי לעובדי תעשייה ותיקים שלא הסתייע בידם ללמוד לתואר אקדמי תוך כדי עבודתם.
2. שליחות חברתית: לקרב אוכלוסיות "רחוקות" מתעשיית ההיי-טק וה- IT לתעשייה זו, על ידי מתן אפשרות כלכלית ואקדמית ללימודים לקראת תואר בעל מוניטין ובהסתברות גבוהה מאד לתעסוקה מכובדת בהמשכו.
3. שותפות עם התעשייה: לבנות מערך סינרגטי ייחודי בין התעשייה לאקדמיה על ידי מתן במה למרצים מהתעשייה, שילוב תחומי ידע עדכניים, תמיכה בפרויקטים מעשיים, סיוע בהשמת עובדים, והענקת מלגות לסטודנטים הנדרשים לכך מסיבות כלכליות/חברתיות.

לטענת פרופ' ניב אחיטוב, נשיא מרכז אקדמי דן: "המרכז הצליח בהגשמת כל המטרות שהמרכז שם לו, ובפרט אנו מתגאים על 450 הסטודנטים שלומדים אצלנו, ועל תלמידים בתכניות "חברתיות" הכוללות יוצאי אתיופיה, דרוזים, חרדים, ותלמידים מאותגרים כלכלית".

"על מנת לעמוד ביעדי המוסד ובחזונו, נדרש גב כלכלי חזק. לאחר בחינת חלופות רבות הצלחנו להגיע להסכם של איחוד הפעילות של "מרכז אקדמי דן" עם המרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה (מל"א), כאשר דן ממשיך לשמור על אוטונומיה אקדמית במסגרת בית ספר עצמאי ללימודי היי-טק בתוך מל"א".

תכניות הלימוד של דן יעברו למל"א כמו שהן, ובכלל זה המרצים, שעות הלימוד, מערכת השעות, היקף הלימודים, והתארים. האיחוד נעשה באישור המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) וקיבל גושפנקא בהחלטת מל"ג מתאריך 9.4.13.

המרכז ללימודים אקדמיים (מלא) [באור יהודה] הינו מוסד אקדמי מוכר בו לומדים קרוב ל 5,500 סטודנטים בארבע תוכניות לתואר ראשון ושלוש תוכניות לתואר שני בהסמכת המל"ג.

פרופ' אחיטוב מדגיש כי: "איחוד הפעילויות בין המוסדות לא יפגע בייחודיות של דן וביכולת להגשים את המטרות שצוינו לעיל. נהפוך הוא, היציבות הכלכלית שתושג תקל עלינו את הגשמתן של כל היעדים שהצבנו לעצמנו". 

עדכון: בעקבות החשיפה שלי, הוציא בבהילות המרכז האקדמי דן הודעה דחופה לעיתונות. זאת, בשעה 23:00 במוצאי שבת 20.4.13 המצ"ב כאן למתעניינים (דומה לנוסח התגובה המוצגת לעיל). 
 
כיתת לימוד

המלצה לגולשים באתר TelecomNews:
חומר חדשותי נוסף לדף הבית נמצא בתפריטים המשניים. אתר חדשות זה בנוי כמו עיתון, בו כתבות רבות נמצאות בדפיו הפנימיים. באתר יש כבר כאלף שבע מאות (!) פריטי מידע וכתבות. בדף הבית מצויות, כמו בכל עיתון, רק הכתבות הראשיות. לכן, מומלץ להקליק על התפריטים בסרגל העליון ולמצוא את תחומי העניין. שפע מידע בלעדי ומעניין מצוי בתפריטי המשנה. 
 
 





 
 
Bookmark and Share