Telecom News - הסתיים מחזור II באקסלרטור של מיקרוסופט: 13 סטארט-אפים יוצאים לשוק העולמי

הסתיים מחזור II באקסלרטור של מיקרוסופט: 13 סטארט-אפים יוצאים לשוק העולמי

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> הסתיים מחזור II באקסלרטור של מיקרוסופט: 13 סטארט-אפים יוצאים לשוק העולמי
חדשנות ויצירתיות – המנוע של המחר
מאת: חיים חביב, 23.4.13, 22:00

תם המחזור השני של מיזם המאיץ של מיקרוסופט. 13 חברות הזנק מצטרפות לשוק העולמי, 10 מהן כבר זכו בהצעות השקעה ו-8  גייסו הון בהיקף למעלה מ-4 מיליון דולרים. מפגש מרתק עם צוות המאיץ לא הותיר אותנו אדישים.

מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל הכריז היום על סיום המחזור השני של מאיץ הסטארט-אפים Microsoft Accelerator בתום 4 חודשי פעילות. במחזור השני נטלו חלק 13 חברות הזנק ישראליות שנבחרו מקרב כ-300 מתמודדים.

תכנית המאיץ הייחודית של מיקרוסופט מתקיימת במרכז המו"פ של מיקרוסופט ישראל בהרצליה (ILDC) ומספקת לחברות ההזנק, שזכו להיכלל בה, פלטפורמה עסקית וטכנולוגית ייחודית המסייעת בידיהן לקבל הכרעות עסקיות וטכנולוגיות מושכלות בקצב מהיר. התוכנית מעמידה לרשות היזמים מעטפת תומכת ומפנקת, הכוללת ליווי צמוד והדרכה של בעלי ניסיון (שחלקם כבר רשמו אקזיט או שניים בחייהם), המוענק להם בהתנדבות על ידי כמאה מנטורים מבכירי ההיי-טק והמגזר העסקי. זאת, לצד תשתית פיסית וטכנולוגית משוכללת המעמידה למפתחים: כלים מדעיים לחקר שוק שפותחו באוניברסיטת Georgia Tech באטלנטה, פיתוח חווית משתמש בעזרתם של טובי המעצבים הגראפיים, סיוע בתכנון ובפיתוח טכנולוגי, שיתופי פעולה עם הטכניון, חברות וגופים גלובאליים לרבות מגוון תכניות המשך ועוד.

הסטארט-אפים  המשתתפים עוררו השנה עניין רב בקרב משקיעי הון סיכון עוד טרם השקת המחזור ולכל אורך המסלול. 10 מתוך 13 המשתתפים כבר קיבלו הצעות השקעה ו-8 כבר סגרו  גיוס הון בהיקף מצטבר של למעלה מ-4 מיליון דולרים במהלך השהות באקסלרטור. שיעור החברות המגייסות וסך ההשקעות צפויים לעלות בחודשים הקרובים. 

אקסלרטורים מובילים בארה"ב וברחבי העולם הגיעו לשיעורי השקעה דומים רק לאחר 5-7 שנות פעילות. יתרה מכך, גיוסי ההון מתבצעים בדרך כלל תקופת זמן ארוכה אחרי סיום המחזור ולא במהלכו.
צחי וייספלד
צחי וייספלד (בתמונה), מנהל המיזם במיקרוסופט ישראל הציג בפגישה עם עיתונאים את תרומתה של החברה למיזם המאיץ .

תכנית ה- Microsoft Accelerator  היא הראשונה מסוגה בעולם בבעלות מלאה של מיקרוסופט ובניהולה.

ישראל נבחרה על ידי מיקרוסופט להקמת המאיץ החלוצי לאור מעמדה הבינלאומי כאומת הסטארט-אפים (Startup Nation) וההכרה בניסיון העשיר שנצבר בארץ בעבודה עם מאות חברות מסוג זה במסגרת תוכניות BizSpark ו-Think Next. בינתיים כבר השיקה מיקרוסופט מיזמים דומים בארה"ב, הודו וסין.


חנן לביא
חנן לביא (בתמונה), מנהל האקסלרטור, מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל: "תוצאות המחזור השני מוכיחות, כי ההצלחה של המחזור הראשון לא הייתה מקרית אלא תולדה ישירה של הנוסחה והתפישה שפיתחנו בישראל. 

הידע והניסיון העצום שעומד לרשות היזמים, באמצעות העבודה עם מיקרוסופט, המנטורים והשותפים של התוכנית מנתבים אותם באופן מדויק לנקודת הכניסה הנכונה ביותר לשוק ופותחים בפניהם דלתות רבות.

התעניינות המשקיעים כבר בשלבים מוקדמים מעידה על אמון בתכנית וביזמים ועל הפוטנציאל העסקי הגדול של החברות הצעירות. אנחנו מחויבים להצלחתן גם לאחר שהסתיים המחזור".
 
את המחזור השני סיימו חברות הזנק בתחומי פעילות מגוונים, בהם: מוסיקה, וידיאו ורפואה,  כאשר המשותף לכולם הוא המיקוד סביב טכנולוגיות ענן וביג דאטה.

ואלו הן בוגרות המחזור השני של המאיץ, שהציגו הערב בנמל יפו את פעילותן בפני למעלה מ-200 בכירים בתעשייה בהם גם 'ציידי כישרונות' וראשי חברות הון סיכון:
 
  1. INNOBI - מפתחת טכנולוגיה לניתוח אוטומטי וניטור מתחרים עסקיים על בסיס נתונים הנאספים ברשת.
  2. Applango - מפתחת פתרון לניהול השימוש באפליקציות ענן בארגונים.
  3. WSC Sport - מפתחת טכנולוגיה המאפשרת יצירה אוטומטית של כתבות וידאו מותאמות אישית בתחום הספורט.
  4. Telesofia Medical - מפתחת טכנולוגיה הממירה מידע רפואי לסרטוני וידאו פשוטים ונהירים.
  5.  Physihome - מפתחת טכנולוגיה לטיפולי פיזיותרפיה בבית המטופל בשילוב קינקט.
  6. KitchenBug - מפתחת פלטפורמה לניתוח מיידי של מתכונים מהאינטרנט לצורך מתן המלצות אישיות למשתמשי הפלטפורמה.
  7. . Scoreoid - מפתחת פלטפורמת Backend למשחקי רשת מקוונים.
  8. LiveTune - מפתחת אפליקציה ללימוד מוזיקה מותאם אישית לכל משתמש. האם מכאן יצוץ הזוכה הבא של תחרות הכישרונות איידול, שאלנו את היזם והוגה המיזם קובי סטוק, וזכינו בחיוך שובה לב. 
  9. Pixtr - מפתחת אפליקציה המבצעת שיפור אוטומטי לתמונות.
  10. Shopetti - מפתחת אפליקציית שופינג חברתית לנשים. היזמית הנמרצת שפע ויינשטיין שבידה הדרך להעצים את חווית הקניה המקוונת ברשת, להפוך אותה למרתקת ולמקד אליה בעיקר את כוח הקניה העצום של הנשים האמריקאיות, בעיקר האימהות, האחראיות לרכישה צרכנית בהיקף שנתי של טריליוני דולר.
  11. Skygiraffe - מפתחת טכנולוגיה שאינה מעוניינת לחשוף בשלב זה.
  12. SCREEMO - מפתחת פלטפורמה לפיתוח מהיר של קמפיינים אינטראקטיביים על שלטי חוצות.
  13. Askem - מפתחת פלטפורמה לשאלת שאלות ויזואליות במובייל ומתעלת את חכמת ההמונים ברשת לקבלת תשובות לשאלות המוצגות.
 
ינקי מרגלית, יזם הייטק בלתי נלאה, משקיע שכבר רשם לא מעט הצלחות - מייסד, יו"ר ומנכ"ל חברת התוכנה אלדין וכיום יו"ר Space IL, העוסקת בטכנולוגיית חלל ומתמודדת על Google Lunar X PRIZE וגם שותף בקרן הון סיכון המשקיעה בחברות סיד, שיתף אותנו בתחושת ההתרגשות האישית שלו כמנטור ובתובנה: "יש משהו מאד עמוק שעובר על דור היזמים הצעיר. הדור של 2012-2013 מחפש את הריגוש של השיתוף והקהילה בשלב המו"פ. האופי של מיזם האקסלרטור מאד הולם ליזם הצעיר של ימינו".

ובלי מעט ציניות אי אפשר, אז שאלנו: מה התגמול למנטור שתורם חינם מזמנו למיזם המאיץ? הוא לומד, מחובר ונחשף להזדמנויות מרתקות, השיב ינקי מרגלית.

ומה ציפיותיה של מיקרוספט מהמיזם הקשינו. החברה פועלת בדרך כלל כחברת ענק בעלת אוריינטציה עסקית מובהקת. מה מניע אותה? יורם טייטץ השיב לנו, כי החברה רואה בתכנית המאיץ סוג של כור היתוך לרעיונות ויוזמות שיש לה ענין לקדם. צחי ויספלד ממיקרוסופט מרחיב את התשובה: "אנו לא עוד חברה עם מוצר תוכנה במחזור חיים של 3 שנים, אלא חברת ענק עם פורטפוליו עצום של שירותים. התמיכה שלנו במיזם מקדמת הבשלה  של תפישות, יישומים ורעיונות טכנולוגיים שביכולתם לקדם ולהאיץ תהליכים שיניעו בטווח הארוך את גלגלי המשק הגלובלי, ואולי יבססו פלטפורמות חדשות דוגמת פייסבוק או גוגל על מערכות, מוצרים ושירותים של מיקרוסופט".
 
לא חשבנו לרגע, שמרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל, המעסיק למעלה מ-600 חוקרים ומפתחים,  ומהווה אחד ממרכזי המו"פ האסטרטגיים של מיקרוסופט בעולם, התגייס למיזם רק לשם שמיים. הציפיות ברורות ולגיטימיות, והמהלך של מרכז המו"פ המבקש לקדם אינקובציות וקבוצות פיתוח של מוצרים עתידיים בתחומי צמיחה מבטיחים ( BI, ענן ושירותי אונליין) הוא מובן ומבורך. יתרה מכך, הקשר של מרכז המו"פ עם תעשיית ההון סיכון בישראל וקהילת הסטארט-אפים הוא קשר חשוב, המאפשר העמקת שיתופי פעולה עסקיים וטכנולוגיים בין מיקרוסופט לבין התעשייה הישראלית.
 
ולידיעת המעוניינים, המחזור הבא (השלישי) יחל בחודש יולי הקרוב ויאתגר קבוצה רעננה של יזמים חדשים. בהצלחה לכולנו!
סטארטאפים
Bookmark and Share