Telecom News - הסימולטור של ווינד ריבר מסייע במימוש אב טיפוס וירטואלי

הסימולטור של ווינד ריבר מסייע במימוש אב טיפוס וירטואלי

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> הסימולטור של ווינד ריבר מסייע במימוש אב טיפוס וירטואלי
הסימולטור של ווינד ריבר מסייע במימוש אב טיפוס וירטואלי
מאת: חיים חביב, 23.4.13, 21:45חיים חביב

אם בכוונתכם לקדם פיתוח מערכות אלקטרוניות גדולות בעולם התעופה, התקשורת, הביטחון ועוד, מומלץ להכיר מקרוב כלי סימולציה בעל יכולות מפליגות' שמציעה ווינד ריבר ללקוחותיה. מובטחים יתרונות מפליגים ויכולת לבחון מקרוב ביצועים של אב טיפוס וירטואלי. כך לדוגמא, ניתן לבצע סימולציה על מודולים' שהחומרה שלהם אף טרם הושלמה או אינה זמינה עדיין.

השבוע הציגה השלוחה הישראלית של חברת Wind River את מערכת ה- Simics שלה במסגרת סמינר מקצועי 'שקיימה במטה החברה אתמול (22.4) ברעננה בפני קבוצה של כ- 20 מנהלי פיתוח, ארכיטקטים ומפתחים בכירים, מארגונים מובילים, בהם, בין היתר: ECI , Alvarion, אלביט והתעשייה האווירית, כמו גם נציגי שותפים מהחברות: Freescale, Giga ו- NGSoft.

חברת Wind River נרכשה ב- 2009 ע"י אינטל העולמית ופועלת כחברת בת שלה. החברה פעילה ביותר מ- 15 מדינות, מעסיקה מעל 1600 עובדים ומשרתת מעל 42 אלף לקוחות.

יום קודם נפגשנו לשיחת רקע עםDidier Poirot  (בתמונה למטה), מומחה החברה, שהגיע במיוחד לאירוע מצרפת, ועם הצוות הבכיר של ווינד ריבר ישראל, בהם: תומר בוגין, מנכ"ל ווינד ריבר ישראל, מירי שטרופר, סמנכ"לית שיווק בשלוחת החברה בישראל והמזרח התיכון ו- שמואל פניג'ל, מהנדס מערכת למזרח התיכון.

בעידן בו מערכות אלקטרוניות הופכות למורכבות ומסובכות מאי פעם, וכוללות לדוגמא מגוון רב של מודולים אלקטרוניים הטרוגניים, מגוון מעבדים מרובי ליבה המריצים מערכות הפעלה שונות, עשרות ואף מאות שרתים, ומהווים בעצמם חלק מפלטפורמות ענק מורכבות יותר, המקושרות ביניהן באמצעות רשתות מקומיות, אינטרנט או אפילו בחיבורים 'הקלאסיים' והמוכרים - פסי צבירה ולוחות אם (backplane). שוו בנפשכם, רק כדוגמא, פיתוח לוויין תקשורת או רשת תקשורת נייחת בפריסה רחבה (מתגים, רשת גישה ו- Backhaul) כאשר מודולים או תתי מערכות של פלטפורמות גדולות מפותחים בו במקביל באתרים שונים, על ידי ספקים רבים – הפיתוח, האינטגרציה והאישור של מערכות אלו גובלים כמעט בחזון בלהות למפתחים.

בגלל המורכבות האדירה של הפלטפורמות המתקדמות וריבוי הקישוריות בין חלקיהן, שיטות הפיתוח המסורתיות אינן מספקות מענה הולם, ונדרש לשלב כלים מתקדמים דוגמת סימולטור ה- Wind River® Simics המספק למפתחיו כלים ויכולות מופלאות, שעד לפני שנים מעטות יכלו רק לחלום עליהם. כמה מפתיע איך הסימולטור מאפשר למפתחים ולארכיטקטים של מערכות ענק לבחון מקרוב אב טיפוס (אב"ט) וירטואלי של המערכת בפיתוח.

שאלה: מה ייחודה של המערכת ומי נדרש לה?
תומר בוגין, מנכ"ל ווינד ריבר ישראל: "Simics הוא סימולטור מערכתי, פרי פיתוח של ווינד ריבר, שמאפשר ל'סמלץ' מערכות, מן הפשוטות עד המורכבות ביותר, באופן מלא. הסימולטור מיועד למפתחי תוכנה ומאפייני מערכת, ומהווה פריצת דרך המשנה את שיטות העבודה הקונבנציונאליות לאורך כל מחזור החיים של המוצר. בין היתר, מאפשר המוצר להגדיר ולפתח תוכנה באופן מלא על גבי מערכות חומרה אף טרם השלמת ייצורן, לשפר את דרכי התקשורת בין אתרי פיתוח מבוזרים ולנפות שגיאות (DEBUG) בשיטות מהפכניות".

שאלה: מה יתרונות המוצר הבולטים?
תומר: "היתרונות הנובעים מפתרון זה מתבטאים, בין השאר, בצמצום Time to Market בכ- 66%, שיפור זמני הפיתוח בכ- 35% והפחתת עלויות הפיתוח בכ- 45%". מדובר במדדים כמותיים, שנמדדו בקרב לקוחות המערכת. נתונים אלו מוצגים באיור 1 להלן.
 
איור1 - כיצד מאיצה מערכת סימיקס את הליך הפיתוח, משפרת את מדדי האיכות ומצמצמת סיכונים ועלויות.
מערכת סימיקס

Didier Poirot, מומחה החברה מצרפת מרחיב: "מעבר ליתרונות העצומים הטמונים באפשרות לפתח תוכנה עבור חומרה, שעדין לא זמינה, או כתחליף לחומרה זמינה אך מאד יקרה, צוותי פיתוח ממדינות שונות העובדים יחד בפרויקט יכולים לשתף ידע בצורה קלה ונוחה. המעבר מעבודה על מערכת אחת למערכת שניה הוא מהיר בהרבה ממעבר בין מערכות פיזיות שונות, למשל מבחינת התאמת הקונפיגורציה של חדר שרתים עבור לקוח מסוים. ישנם מצבים בהם החומרה כלל אינה נגישה (רכבי חלל, לווייניים) או נמצאת בסביבה עוינת (קרינה גבוהה בחלל) - במקרים אלה Simics מהווה פתרון מצוין וחיוני ביותר לשלב הבדיקות (לדוגמא סימולציה של תקלה מערכתית) והדיבוג".

שאלה: מה הבשורה של המערכת לצוות המפתחים?
דידייה משיב, שהסימולטור מאפשר למפתחי המערכת לדמות מגוון רב של מצבים ומשתנים בתוכנת היעד, החל מרמת המעבד הבודד ועד למודולים וקישורים מסועפים. הסימולציה מאפשרת למעשה לקבל מעין פלטפורמה וירטואלית המאפשרת לדמות ולעקוב אחר ההתנהגות התפעולית והתחזוקתית של מערכת היעד: ניתן לדמות מצבים חריגים, עומסים, אלמנטים של קושחה (firmware), תווכה (middleware) יישומים ועוד.

שאלה: איך זה עובד?
תוכנת הסימולציה פועלת עם ספריית מודולים זמינה, עדכנית ועשירה מאד. כל אלו מוצעים ללקוחות במודל של רישיון גמיש. כל אלו מאפשרים לבצע סימולציות מתקדמות של פלטפורמות פיתוח מורכבות. ר' איור 2.
איור 2 - מבנה סכמתי
איור סכמטי

שאלה: התוכל לנקוב בשמות לקוחות אופייניים למערכת?
דידייה: לכלי הסימולציה Wind River® Simics יש לקוחות רבים ומרוצים במגוון תחומי תעשייה: תקשורת, תעופה, תעשיית השבבים, ביטחון ועוד. בין הבולטים: אריקסון, אירידיום, בואינג, ג'נראל דיינמיקס, הנוויל, נורתרופ גרומן, אינטל, פריסקל, יבמ, זירוקס ועוד.

שאלה: על רקע 'התקלה הגדולה' ברשת סלקום (לפני שנתיים), שנותרה, כך נראה, עלומה עבור רבים - האם ניתן לבצע סימולציה לגילוי נסיבות התקלה?
דידייה מדגיש, שעקרונית אלו בבירור מצבי קיצון במערכות, שניתן לדמות ולבחון לעומק. חומר למחשבה לכולנו.

שאלה: נראה שרוב הלקוחות שלכם הם חברות ענק עולמיות. מה העניין שלכם בישראל?
דידייה מסכים, שהתועלות הגדולות הן בהחלט לתאגידי ענק העוסקים בפרויקטים גדולים מאד. הוא סבור, שיש פרויקטים כאלו בישראל אך מתחמק להשיב אם יש כבר לקוחות ישראליים לכלים החדשים.
שמואל פאניג'אל, איש המערכת בשלוחת ישראל, מציין: "יש רמות שונות של תמחור למרכיבי המערכת ואנו מנסים להנגיש אותה ו'לתפור' אותה גם למידות של הלקוחות הפוטנציאלים המקומיים".
 
ווינד ריבר



 
 
Bookmark and Share