Telecom News - הכאוס בחיוג למספרי פרמיום בחו"ל מתרחב

הכאוס בחיוג למספרי פרמיום בחו"ל מתרחב

דף הבית >> צרכנות >> חדשות הצרכנות >> הכאוס בחיוג למספרי פרמיום בחו"ל מתרחב
היעדר אכיפה וזלזול בכל ההיבטים הצרכניים, הביא להתרחבות התופעה של חיוג למספרי פרמיום (דוגמת מספרי סקס בחו"ל), כדי לגבות תשלומים על מוצרים ושירותים בישראל. גם 018 (אקספון) "הצטרפה לחגיגה", ששואבת עשרות מיליוני ש"ח מהפראיירים.
מאת: אבי וייס, 25.4.13, 09:00 

כשתיארתי כאן, כאןכאן, כאן וכאן את תופעת החיוג למספרי פרמיום בחו"ל, ללא כל פיקוח רגולטורי או אחר, הזהרתי שחולשת מערך הפיקוח במשרד התקשורת תוביל להתרחבות התופעה. זה התממש מהר יותר ממה שצפיתי. על פי מה שנטען ע"י אלו המכירים את השוק הזה, "שצמח יש מאין", מדובר בשוק המגלגל עשרות מיליוני ש"ח מפראיירים, שמחייגים במחירים מופקעים למספרים מפוקפקים. זאת, כדי לשמוע דברים שניתן לקרוא ולשמוע בחינם ולקבל מידע שלא שווה מאומה ומצוי באופן חופשי באינטרנט. אולם, את זאת הם מגלים רק אחרי שהחשבון הטלפוני שלהם מחויב בעלויות הבלתי הגיוניות של השירות. כמו שנאמר: "פראיירים לא מתים, הם רק מתחלפים". 

את עיני צדו לפני כשבוע ומחצה 2 מודעות חדשות המצויות כאן (לחיצה על כל תצלום - מגדילה אותו):
חיוג לחו"ל
חיוג לחו"ל
חדי העין יבחינו מייד, שיש לנו כבר 2 מפעילי תקשורת בינלאומיים (מב"ל): 012 (סמייל-קבוצת פרטנר) ו- 018 (אקספון).

אתמול, הופיעה כבר מודעה גדולה יותר ב"ישראל היום" עם מספר חיוג חדש (לחיצה על התמונה תגדיל אותה):
מודעה חיוג מטעה לחו"ל
בכתבה הבאה בקרוב, נחשוף איך מערכת הפיקוח על התחום התמוטטה וקרסה לה ומי אחראי לכך.

פניתי את כל הנוגעים בדבר, אלו שיכולים ואמורים להגן על הציבור מפני העוולות צרכניות: משרד התקשורת, המועצה הישראלית לצרכנות, משרד התמ"ת \ הממונה על הגנת הצרכן ברשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן. תשובות לא קיבלתי. לא שלא ניסיתי.

אף הצעתי להם דבר פשוט: "תתקשרו אתם למספרים במודעות [הראשונות שהבאתי כאן למעלה], אם אתם לא מצליחים לקרוא את המספרים במודעות, הרי הם כאן: 
012-40-903-7200-33
018-449-0179-88883
תוכלו להתנסות בחיוג אליהם... להיות מחויב בחשבון שלכם ולהבין מייד את הבעיה. 
שאלתי אותם: "הכיצד, אחרי כל הפרסומים על המספרים המטעים, עדיין מתפרסמים היום (14.4.13) מודעות (המצ"ב) על חיוג [כביכול] לרומניה ובריטניה, במחיר של 9.90 ₪ לדקה? מה בדעתכם לעשות כדי לעצור את ההונאה הצרכנית המרגיזה הזו?". השאלה הזו נשארה פתוחה ללא כל מענה. 

את תגובת 012 לא הצלחתי לקבל. אני מניח שהיא לא תהיה שונה מהתגובה שקיבלתי במקרים הקודמים.

תגובת 018 (אקספון): "אנו מאפשרים ללקוחותינו חיוג למספר יעדים בטווח המספור "אנגליה פרימיום" (לא רומניה). 018 אקספון פועלת בהתאם להוראות רישיונה". 
 
Bookmark and Share