Telecom News - עוד רפורמה "לצורכי תקשורת" מבית מדרשו של גלעד ארדן בפייסבוק

עוד רפורמה "לצורכי תקשורת" מבית מדרשו של גלעד ארדן בפייסבוק

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> עוד רפורמה "לצורכי תקשורת" מבית מדרשו של גלעד ארדן בפייסבוק
עמדה: "יריות באוויר" הפכו להיות שיטה מקובלת של שרים הרוצים להיות "כחלונים". הם עלולים בסוף לגמור את הקריירה - בדיוק כמו שהוא גמר
מאת: אבי וייס, 25.4.10:00גלעד ארדן

היעדר כל עבודת מטה מסודרת במשרד התקשורת הובילה את שר התקשורת החדש, גלעד ארדן, להכריז על הרפורמה החדשה שלו: 120 ש"ח על חבילת טלוויזיה צרה, שבה הלקוח יבחר את הערוצים ולא חברת שידורי הטלוויזיה.

כמו עמיתו יאיר לפיד, הבשורה הוכרזה קודם בפייסבוק של השר. השרים הנכבדים הללו הגיעו באיחור של עשור לפייסבוק. הפייסבוק כבר לא באופנה, בטח לא אצל הצעירים, שאליהם הם מכוונים את ההכרזות הפומפוזיות שלהם. כנראה שכבוד השר לא קרא את מה שכתבנו בעניין זה, אך לא מכבר. 

גם הצעד "החדש", שהכריז עליו, הוא דבר מיושן שעסקו בו יותר מעשור ולא רלבנטי למציאות העכשווית. במקום לחתום על מדיניות של IPTV \ OTT, שזו הרפורמה הנכונה בתחום, בנוסף לאיחוד הרגולטורים (המפוצלים לתחום הטלוויזיה, בזבוז מתמשך של כספי ציבור), הולך השר בצעדים פופולאריים שמצטלמים יפה, שלא יעשו דבר ולא ישנו את שוק הטלוויזיה הרב-ערוצית. "כבר הזיזו את הגבינה" והוא לא שם לב לכך...

רוב הלקוחות של חברות הטלוויזיה הרב-ערוציות מצויים בחבילות פרמיום משולבות, עם מכשירים מתקדמים. שום חבילה צרה לא מתאימה להם. זאת הסיבה המרכזית שרק כ- 3,000 לקוחות עברו ל"חבילות הצרות", מבית מדרשו של השר הקודם (שהבין למה זו לא רפורמה וזה משרת רק את החברות). אלו שאין להם כסף לשלם, התנתקו מהחברות מזמן ועברו ל"עידן +" החופשי. כיום, עקב החלטות שגויות, רק "עידן+" היא חלופה, לא "חבילה צרה".

את היכולת של קבוצת חברות הסלולר (פרטנר וסלקום) וגם מתחרים עצמאיים אחרים שרצו להיכנס לתחום הטלוויזיה, משרד התקשורת "הרג" בעצמו. גם המודל העסקי של מיזם הסיבים של חח"י - FTTH, מיזם שעליו היה אפשר להעביר טלוויזיה איכותית עצמאית לכל בית, חוסל ע"י משרד התקשורת עצמו, בהחלטה לעסוק קודם ב"שוק הסיטונאי", לפני העיסוק בפריסת סיבים לכל בית. אז ממציאים רפורמות מדומות וממוחזרות, כדי לכסות על הכשלון המתמשך הזה.

עדיף שהשר יפעל לביטול אגרת הטלוויזיה השנואה והאנכרוניסטית, כפי שפורסם כאן ולהשאיר, אולי, רק את החלק של האגרה שנמצא ברישיון הרכב. אם יעשה זאת, הפופולריות שלו תגדל, ללא כל ספק. כדאי שיילך בדרך שונה ומקורית מהדרך של קודמו, כדי לא לסיים את הקריירה, כקודמו. 
 



 
 
Bookmark and Share