Telecom News - לתשומת לב הסטארטאפיסטים: יש תמיכה ביזמים צעירים חסרי ניסיון בתחומי הכספים, הנהלת החשבונות, שכר והפיתוח העסקי – כלכלי

לתשומת לב הסטארטאפיסטים: יש תמיכה ביזמים צעירים חסרי ניסיון בתחומי הכספים, הנהלת החשבונות, שכר והפיתוח העסקי – כלכלי

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> לתשומת לב הסטארטאפיסטים: יש תמיכה ביזמים צעירים חסרי ניסיון בתחומי הכספים, הנהלת החשבונות, שכר והפיתוח העסקי – כלכלי
בלעדי: לתשומת לב הסטארטאפיסטים: יש תמיכה ביזמים צעירים חסרי ניסיון בתחומי הכספים, הנהלת החשבונות, שכר והפיתוח העסקי – כלכלי. 
צביקה כהןמאת: אבי וייס, 27.04.13, 21:30
 
קבוצת Baseline היא קבוצה מסוג שונה לחלוטין מכל מה שהכרנו. היא מספקת מעטפת "בוטיק" לכל יוזמה, בכל ההיבטים הכספיים - שירותי CFO. בדיוק כמו שיש לחברות הגדולות והוותיקות.
 
"זיהינו, שיזמים רבים נופלים בהיבט של ניהול המערכת הכספית שלהם", מציין ומדגיש צביקה כהן, מנכ"ל משותף של Baseline Business Solutions מת"א המספקת שירותי יזמות בתחומי ה- CFO. "היזמים לא יודעים איך להפוך את היזמות שלהם לעסק כלכלי ואיך לנהל את הכסף, שלרוב אין להם מספיק ממנו".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם צביקה כהן, כדי להבין לאן שוק חברות ההזנק הולך מנקודת המבט של העולם הכספי - כלכלי, כמי שמלווים יזמים בתחילת דרכם, ממש בשלבים הראשונים של הפיתוח שלהם.    
 
שאלה: מה עושה Baseline ולמה היא קמה?
צביקה כהן: "ביחד עם שותף אסטרטגי הקמנו את החברה בינואר 2013. ראינו, שאנו בונים שטח חדש, שלא זכה למענה בשוק. הרעיון היה להנגיש את שירותי ה- CFO שיש בארגונים גדולים ומבוססים גם לחברות הזנק.
 
בחברות הגדולות יש אנשי כספים, פיתוח עסקי, חשבי שכר, רואי חשבון. אין דבר כזה בחברות הזנק במיוחד בתחילת דרכן. גם אין להן כסף וגם אין להן את הידע, שהאנשים הללו דרושים לחברת הסטארט-אפ, ממש מהיום הראשון של הקמתה. לכן, היזמים עושים כל כך הרבה טעויות, בתחומים הכי חשובים לקיומם".
 
שאלה: איך אתם מנגישים שירותי CFO לסטארט-אפים?
תשובה: "ההנגשה נעשית ע"י מודל 'עבודה בזמן חלקי' עם כל חברת הזנק ומתן שירות מודולרי, כשהשירותים העיקריים ניתנים במודל ענן. דהיינו: כל חברה בוחרת את השירותים, שהיא צריכה בכל שלב בהתפתחותה, גם לפי הייעוץ שלנו. המחירים מאוד זולים ואין סיבה, שחברת ההזנק לא תיקח את כל השירותים מהיום הראשון לפעילותה.
 
אתן לך דוגמה בולטת מהחברות שאנו כבר מספקים להן שירות: CreaTV, שהוקמה ביוזמת אפי אטד. היזם לוקח מאתנו שירותים מלאים. המשמעות: הנהלת חשבונות, חשבות, שירותי שכר, שירותי CFO בעיקר מול הבנקים, גיוסי כספים, הגנות מטבע, ייעוץ מיסוי מקומי ובינלאומי ועוד. החוכמה היא להביא יכולת של הצגת נתונים כספיים וכלכליים לחברה צעירה, שאין לה מקורות כספיים והיא כעת יכולה לשלם עבור שירותים מתקדמים שכאלה, ממש מהתחלת דרכה".
 
שאלה: מה הערך המוסף שלך ליזמים בתחילת דרכם?
תשובה: "היזמים צריכים להתרכז בביזנס שלהם. דהיינו: לפתח את מה שהם ממציאים. אנו תומכים בכל השאר. היזמים לא מבינים בענייני כספים, לא יודעים כיצד להתנהל מול אנשי הון סיכון בכל ההיבטים הכספיים, טועים בהתנהלות מול הבנקים ורשויות המס, לא יודעים לחשב את תזרים המזומנים שלהם ולא יודעים להציג נכון את ה- ROI שלהם. איש כספים טוב הוא יד ימינו של המנכ"ל וההנהלה בכל חברה גדולה. הוא עוזר בפיתוח העסקי וגם עוסק בהנהלת החשבונות ויצירת דוחות ומצגות כספיות. הם מקבלים זאת מאתנו מהיום הראשון.
 
מניסיוני וניסיון השותפים שלי, אני אומר ליזמים הצעירים: בנו את החברה החדשה במקום הטוב ביותר, שניתן להתנהל בו מבחינה כספית. זו מדינת ישראל וזו המציאות הכלכלית העולמית. ישראל יודעת לתמוך בתחום ונצבר בה ניסיון אדיר. לכן, חברת ההזנק צריכה כיסוי מכל הכיוונים. הניסיון, שנצבר כאן בתחום ההשקעות, הגיוסים, הרגולציה, המיסוי, הבנקים וכיו"ב, מונגש לחברות החדשות על ידנו, לאור הידע והניסיון המצטברים, שיש כאן בישראל".
 
שאלה: מה הייחודיות שלכם מול ספקי שירותי הנהלת חשבונות?
תשובה: "אנו עוזרים לחברות מהשלב הראשון, שהן נולדות ולאורך כל ההתפתחות שלהן ובכל התחומים, מה שלא קיים אצל ספקי שירותים רגילים בתחום. אנו מספקים שירות גם לחברות, שיש להן כבר הנהלת חשבונות פנימית. הסיבה: המנכ"ל החדש לא תמיד יודע איך להציג את התחום הכספי – כלכלי לדירקטוריון, למשקיעים, לציבור ולרגולטורים.
 
אנו נמצאים בשוק מאד מפותח וצומח. יש הרבה יזמים בישראל ויש כבר רבים המבינים, שעבודה בחברות גדולות היא לא אטרקטיבית עבורם ולכן הם רוצים להיות עצמאיים. לנו יש את הידע והניסיון לשמור על כל שקל שלהם ולמקסם להם את הערך של כל דולר. אנו חוסכים לחברת ההזנק אחוזים גבוהים בהמרות מטבע ובכל סוג של פעולה כספית, שהחברה עושה. כל שקל חשוב לחברה בתחילת דרכה וחבל לאבד אותו מחוסר ידע.
 
אנו מספקים שירותים גם לתעשייה המסורתית, בעיקר לעסקים משפחתיים קטנים עד בינוניים, שבהם נעשית פעילות הנהלת חשבונות ברמה בסיסית ומוסיפים לזה נדבכים כמו: ייעול העבודה מול הבנקים, שגוזרים קופון יפה על חשבון העסקים הללו, ניהול תזרים מזומנים חכם, ניהול צבר הזמנות חכם וכך הלאה. אני מביא להם ידע מעולם ההיי-טק. זאת, כי בכל עסק מכל סוג יש היום טכנולוגיה. כולם צריכים מחשב. אני עוזר להם להיכנס לעולם המחשוב והטכנולוגיה ולנצל זאת בכל ההיבטים הפיננסיים שלהם.
 
בנוסף, אני מספק שירות, ששום משרד רואי חשבון לא נותן. אני מפגיש את חברות ההזנק עם האנשים המתאימים. אנו משיגים השקעות, משקיעים ולקוחות, בגלל ההיכרות שלנו את השווקים של ההיי-טק".
 
שאלה: איך היזמים הצעירים מגיעים אליכם?
תשובה: "בעיקר דרך משרדי רואי החשבון הגדולים, שלא רוצים להתמודד עם עבודות קטנות, ודרך קרנות הון סיכון. אנו חברת 'בוטיק' המתמקדת בפתרונות CFO לחברות הזנק. קל להסביר מה אנו עושים. זה שונה לגמרי מהעבודה של משרדי רואי החשבון הגדולים. אנו ממש צמודים לפיתוח וליזמות בכל ההיבטים.
 
כדי לתת שירות, אנו מפעילים מערכת ERP ישראלית בענן – פריוריטי, כשהלקוח מקבל גישה למערכת הזו, מהרגע הראשון בו הוא מתחיל לעבוד אתנו. כך, הוא מקבל את עולם המושגים של 'הגדולים', מהשקל הראשון, שהוא מוציא או מכניס לחברה. היזם מקבל Dashboard (לוח מחוונים) מותאם אישית והוא יכול לראות את התחומים הכספיים של היזמות שלו בצורה מאוד מוחשית ו- Online".
 
שאלה: יש לכם שירותים נוספים?
תשובה: "בהחלט. היזם מקבל מאתנו גם שירותי פיתוח עסקי, עזרה בהכנת המצגות מול המשקיעים וקרנות הון סיכון, עזרה בגיוס כספים מקרנות ממשלתיות, עזרה בייצוא לשוקי חו"ל וגישה לשווקים בעולם, גישה למדען הראשי ועוד. אנו תופרים ליזם 'חליפה' לפי המידות שלו ובמחיר בו הוא יכול לקבל את מירב השירותים כבר בתחילת הדרך החדשה שלו".
 
שאלה: מה אתה רוצה לעשות כשתהיה גדול?
צביקה כהן: "לאור מה שאני רואה בשוק, התעשיות המסורתיות לא מטופלות נכון מבחינה כספית. זו אותה הבעיה של חברות ההזנק. גם חברות של 20 עד 30 מיליון ₪ מחזור בשנה, לא יודעות איך לנהל נכון את הכסף שלהן, במיוחד לטווח ארוך.
 
אני מאמין וסבור, שיש להקים, כמו שנעשה בכמה מדינות במערב, גוף ציבורי – ממשלתי מוביל, שיטפל וינחה את החברות עד סדר גודל של עד 50-60 מיליון ₪ מחזור שנתי, חברות פרטיות, טיפול הוליסטי – מקיף, כדי להצמיח אותן. כיום, רוב החברות הללו דועכות עם הזמן או נכשלות, בגלל ניהול כספי לא נכון.
 
עידוד וצמיחת עולם ה- SMB היא משימה לאומית במדינות רבות. צריכים לחשוב 'מחוץ לקופסה'. זאת, בנקודת החיבור בין העסקים לכסף, עם פתרונות הלוקחים בחשבון את כל המגבלות החוקיות ויכולים להביא ערך ללקוחות. אני מאמין, שאני יכול להביא תועלת בתחום הזה ולהוביל אותו". 
כסף

 





 
 
Bookmark and Share