Telecom News - מה לבחור: אופיס 365 או Google Apps

מה לבחור: אופיס 365 או Google Apps

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> מה לבחור: אופיס 365 או Google Apps
מה עדיף לארגונים ולעסקים: Office 365 של מיקרוסופט או Google Apps for Business?
מאת: אבי וייס, 27.4.13, 21:00אופיס

את הסוגיה הזו חקר לעומק האנליסט Ian Hardenbugh בתחילת אפריל 2013. מחקר המתבסס על ניסיונו רב השנים בתוכנות ארגוניות ועסקיות, לרבות בענן. התוצאה מוצגת בצורה מרוכזת בטבלת אקסל המצויה כאן למתעניינים. 

שורה תחתונה של הבדיקה של Ian Hardenburgh היא, שההבדלים בין שתי המערכות אינה ניכרים, והבחירה תלויה בהגדרת הצרכים הספציפיים של כל ארגון. יחד עם זאת, למוצר של מיקרוסופט יש יתרונות בכל הקשור לחיבוריות ולתאימות לתוכנות אחרות, שיש בארגון והמצויות על המחשבים של המשתמשים, לרבות תאימות לאחור למסמכים, שהופקו במערכות קודמות של אופיס, מה שחסר בפתרון של גוגל. מכאן: קלות השימוש, ההטמעה המהירה, הכרת ממשק המשתמש, מראים, שיש יתרונות מסוימים למערכת של מיקרוסופט. אולם, לדברי החוקר, רק ל- 1% מהלקוחות העסקיים זה מהווה יתרון. ל- 99% מהם אין בכך כל יתרון. 

ההבדל המרכזי בין הפתרונות הללו נעוץ בכלל במקום אחר. הוא קשור לשאלה: מה קורה כשאין אינטרנט? בפתרון של גוגל, אין גם שירות. לעומת זאת, בפתרון של מיקרוסופט, אפשר להמשיך ולעבוד מקומית, ברשת המקומית, ואחרי כן, כשהתקשורת לאינטרנט חוזרת, ניתן לעדכן את הענן. 

מכאן אני מגיע להמלצה המסכמת שלי: רצוי לא לבחור לא את הפתרון של מיקרוסופט ולא את זה של גוגל. למה? לשתיהן אין ענן בישראל. את ההסבר לכך כבר סיפקתי במענה לשאלה: מה עדיף - אופיס 2013 או אופיס 365? המשותף לשתיהן: המידע היקר של המשתמש שוכן (לטוב ולרע) על שרתי הענן של מיקרוסופט, אי שם בעולם. זה גם נכון לפתרון של Google Apps. המשתמש אינו יודע היכן המידע שלו נמצא, אין לו כל שליטה על כך, והגרוע מכל, זה לא בישראל. דהיינו: זמו התגובה ארוך ותמיד יש חשש של ניתוק קשר. במצבי חרום או התקפות סייבר על ישראל, ברור שלא יהיה קשר. 

לסיכום: אחזור על מה שכתבתי בכתבה הקודמת: מי שהמידע שהוא מייצר באופיס (365 או 2013, זה בכלל לא משנה, כי שניהם שוכנים באותו ענן של מיקרוסופט) יקר לו, כדאי שימתין עד שלמיקרוסופט יהיה ענן בישראל. כך גם ההמלצה לגבי גוגל. נדרש ענן מאובטח, שיעמוד גם במצבי חרום למיניהם, כולל מלחמה, התקפות סייבר וניתוק הכבל התת-ימי, שמחבר את ישראל לעולם, מכל סיבה שהיא. לפי הידוע לי, זה לא יקרה בקרוב. לכן, מומלץ להישאר עם אופיס 2010 הוותיק והמוכר, בו הקבצים נשמרים מקומית על המחשבים והשרתים של המשתמש כאן בארץ ולא בענן אי שם בעולם
 
ענן האינטרנט



 
 
Bookmark and Share