Telecom News - למי שייך שם המתחם Facebook.co.il

למי שייך שם המתחם Facebook.co.il

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> למי שייך שם המתחם Facebook.co.il
למי שייך שם המתחם Facebook.co.il
מאת: מערכת Telecom news, 29.4.13, 13:30

שם המתחם facebook.co.il, יוחזר לחברת Facebook העולמית, כך החליט לאחרונה הרכב ה- ILDRP, מנגנון יישוב המחלוקות' שמפעיל איגוד האינטרנט הישראלי, בעקבות עתירתה של חברת Facebook. האתר facebook.co.il מספק מידע על ארגוני צדקה שונים בישראל למטרות פילנתרופיה ורשום על שמו של גל אראל, המחזיק בו מאז אוקטובר 2006.

בהחלטת ההרכב נכתב' כי "יש אינדיקציות ברורות ביחס לזכויות העותרת בשם המתחם וכי "facebook" הוא סימן מסחר מוכר היטב בישראל ובעולם והוא מזוהה מאוד עם שירותי הרשת החברתית של העותרת. לשירות יותר מ-800 מיליון משתמשים ברחבי העולם ומשותפים בו כ-30 מיליארד תכנים מדי חודש."

בנוסף, קבעו הבוררים, כי לארגוני הצדקה אין נגיעה או קשר לשם Facebook, לא מבחינה שמית ולא במהות העשייה שלו, ולא הוכחה זיקה, שתצדיק את השימוש בשם המסחרי של חברת Facebook העולמית.

יצוין, כי במסגרת המשא ומתן בין הצדדים, טרם הפנייה להליך הבוררות, הציעה חברת facebook העולמית לשלם לגל אראל סכום של 3000$ במסגרת פשרה תמורת העברת שם המתחם לבעלותה, אלא שאראל סירב להצעה. בעקבות הסירוב פנתה חברת Facebook העולמית למנגנון יישוב המחלוקות שמפעיל האיגוד, שמנהל את מרשם שמות המתחם (דומיינים) בישראל, שכאמור פסק הרכבה לטובתה.

הליך הבוררות בין הצדדים התנהל במסגרת ה- IL-DRP המופעל על ידי איגוד האינטרנט הישראלי, עבור ציבור רושמי שמות המתחם. מנגנון זה דן בסוגיות הקשורות בהקצאת שמות מתחם (דומיינים) והזכויות לאחזקתם.
את פרטי העתירה המלאים ולעתירות נוספות ניתן למצוא בקישור כאן
 
Bookmark and Share