Telecom News - מהפכת הניידות הגיעה לארגונים. כיצד VMware כבשה את השוק ומדוע מיקרוסופט אינה מסוגלת להדביק אותה

מהפכת הניידות הגיעה לארגונים. כיצד VMware כבשה את השוק ומדוע מיקרוסופט אינה מסוגלת להדביק אותה

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> מהפכת הניידות הגיעה לארגונים. כיצד VMware כבשה את השוק ומדוע מיקרוסופט אינה מסוגלת להדביק אותה
בלעדי: מהפכת הניידות הגיעה לארגונים. כיצד VMware כבשה את השוק ומדוע מיקרוסופט אינה מסוגלת להדביק אותה
בריאן VMwareמאת: אבי וייס, 30.04.13, 00:05
 
VMware ניצבת בחזית הטכנולוגית ומבשרת על כניסת טכנולוגיות ניידות חדשות ומדהימות לישראל. חשיפת הטכנולוגיות והשיטות למעבר לעבודה ניידת על כל מכשיר קצה בכל מקום.
 
"אנו נמצאים במהלכים לשכנע השוק ולחנך אותו, שאין צורך במידע מקומי", מדגיש בריאן גאמאג' (Briam Gammage), מנהל שיווק טכנולוגיות המחשוב למשתמשי הקצה ב- VMware העולמית, שמכנסת את לקוחותיה ושותפותיה בישראל לסדרת כנסים המוניים להצגת הבשורה הניידת. "התפיסה החדשה של 'IT as a Service', זו בשורה שאנו מממשים אותה הלכה למעשה. אנו שואפים להגיע לאפס עלות בתמיכה, לאפס עלות בתחזוקה ולאפס עלות בניהול. זה דבר קריטי לארגונים".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם בריאן גאמאג', כדי להבין לאן העולם הנייד הולך בדגש על ארגונים ועסקים, שעוברים מעבודה מסורתית מול ה- PC לעבודה על טאבלטים וסמארטפונים.    
 
שאלה: למה VMware הולכת לפלטפורמות תוכנה "חובקות עולם" לתחום הנייד?
בריאן גאמאג': "אנו חברה צעירה יחסית. לכן, הפתרונות שלנו אינן תלויות בפלטפורמות החומרה, כמו שקרה לחברות ותיקות. אנו נמצאים כמעט בכל הארגונים, קטנים כגדולים, בארץ, בדיוק כמו בעולם. הארגונים נמצאים היום במעבר למובייל.
 
הפלטפורמה המרכזית שלנו קרויה הורייזן (Horizon). זו סוויטה של מערכות, שמספקת למשתמשי הקצה באשר הם סביבת עבודה ב- HTML, בלי להיות תלוי בחומרת הקצה, שיש בידי המשתמש.
 
אנו משתמשים בהורייזן בתוךVMware  מזה 18 חודשים, כך שיש לנו היכולת להציג דוגמה אישית וניסיון מצטבר. אי אפשר היום לעבוד בחברה בלי הורייזן. כל האפליקציות הארגוניות נמצאות בתוך הורייזן".
 
שאלה: מה כולל ההורייזן?
תשובה: "מערכת הורייזן כוללת שלושה מרכיבים עיקריים הקשורים זה בזה:
 
א. מערכת כניסה – SSO -  Single Sign On
 
ב. קטלוג מוצרי התוכנה של הארגון.
 
ג. מערכת המדיניות הארגונית.
 
מה שקובע איך המערכת ומשתמש הקצה יתנהגו, זו מערכת המדיניות. היא קובעת הכל. ה- SSO גם כן קשור למדיניות. כי ברגע הכניסה למערכת, המפתח (Key), שאתה כמשתמש מקבל לכניסה, מרשה לך לגשת רק לאפליקציות שמתאימות לך בהתאם למדיניות. אתה יכול לגשת אליהן מכל מכשיר קצה.
 
המערכת, כפי שאמרתי, אינה תלויה במכשיר. מפתחות הכניסה נוצרים לכל אחד באופן חד-פעמי בכל כניסה. להגברת האבטחה של הכניסה (בארגונים שדורשים רמת אבטחה גבוה) ניתן להוסיף מפתח כניסה בחומרה.
 
כך, משתמש הקצה, על כל מכשיר, בין אם זה סמארטפון, טאבלט או מחשב נייח או נייד, רואה תמיד את 'לוח העבודה' האישי שלו, לפי ההרשאות והמדיניות החלה עליו.
 
הנקודה החשובה כאן לארגונים היא נושא הניהול. מנהלים רגילים למערכות הניהול הוותיקות של ה-PC ומיקרוסופט. שמרנו על תאימות לאחור, אבל היינו צריכים לבנות מערכת חדשה בלתי תלויה בחומרה. הסיבה די ברורה: אנשים מחליפים את מכשיר הקצה שלהם כל 18 חודש בממוצע. אני לא יכול לנחש מה יהיה מכשיר הקצה הבא, שיש בידי המשתמש.
 
לכן, יצאנו בגישה חדשה לתחום התמיכה והשליטה במכשירי הקצה. השליטה בהוצאות היא דבר מאוד קריטי במצב הכלכלי, שיש לנו היום. זאת, מאחר שאי אפשר להתפרע ולתת להוצאות התפעול לטפס בלי חשבון בגלל שכל אחד מגיע עם מכשיר קצה אחר. אני מאמין, שאנו נותנים לארגונים את כלי השליטה הנכון ובכיוון הנכון".
 
שאלה: מהם הטכנולוגיות וכיווני ההתפתחות שאתה מציג לשוק?
תשובה: "אנו מכריזים היום על שלושה כיווני התפתחות מרכזיים, כשהבסיס האידיאולוגי והטכנולוגי, שעמד מאחורי היוזמות שלנו הוא: הכל הולך לכיוון של IT as a Service. כל אחד יקבל את כל היכולות של ה- IT בלי להתעסק  בשאלה: איך לבצע את זה, איך מקנפגים כל דבר, איך פותרים תסבוכות, אין פותרים בעיות תאימות וכך הלאה. העולם החדש הוא שקוף ווירטואלי למשתמש הקצה.
 
שלוש היוזמות שלנו הן:
 
א. SDDC. המשמעות: Software Defined Data Center. זו בשורה מאוד מרכזית וחשובה, שמיד אפרט אותה.
 
ב. עננים מעורבים (Hybrid Clouds).
 
ג. ניידות ומחשוב נייד.
 
אנו משקיעים רבות כדי לשנות את הארכיטקטורה של עולם המחשוב. המהירויות של עולם התקשורת מאפשרות את ההתפתחות הזו. זה הופך את המחשוב לעולם בלי מגבלות.
 
ה- SDDC הוא שלב נוסף באבולוציה של עולם הווירטואליזציה. הוא נותן יכולת לנהל מידע בשרתים בכל רחבי ה-Data Center  ובכמה Data Centers מבוזרים באופן שקוף. אנו מבצעים וירטואליזציה של כל ה- Data Center. זו מהפכה בעולם הווירטואליזציה, שעד היום התעסקה ברמת השרת הבודד או קבוצת שרתים.
 
מדובר במהפכה, שתעבור על עולם מרכזי המחשוב בשלבים. זאת, בהדרגה לפי היכולת של ארגונים להסתגל למהפכה. הוצאנו את סוויטת ה- vCloud כדי לתת לאנשים לחוש לאן זה הולך. המערכת הזו מאפשרת להפוך את כל ה- Data Center לווירטואלי.
 
בתחום העננים ההיברידיים, אנו באים ומשלבים באופן שקוף את הענן הציבורי עם הענן הפרטי. המשתמש מרגיש זהה, כשהוא בתוך הענן הפרטי גם אם זה ציבורי, כי אנו שומרים על כל מערכות האבטחה, המדיניות וסביבת העבודה. גם כשהמשתמש עובר בלי שהוא ירגיש לענן הציבורי, כשברוב המקרים הענן הזה נמצא אצל ספק גדול שהארגון יכול לסמוך עליו.
 
הרעיון של ה- SDDC הוא חלק מהמעבר לעננים היברידיים. כי כל מרכזי המחשוב הופכים להיות וירטואליים, לא חשוב היכן הם שוכנים. כל הכלים והיכולות, שיש בענן הפרטי, נמצאים גם בענן הציבורי. לכן זה ענן היברידי, שמאפשר גידול בהיקפי השימוש ללא הגבלות ומגבלות כמו שיש במרכזי המחשוב הקיימים.
 
בתחום הניידות אנו נמצאים בעולם המשתנה ממש במהירות מול עיננו. תופעת ה- BYOD נמצאת בתחילת הדרך ואנשים בארגונים רוצים להיות ניידים ועם מכשירי קצה חדשים. הוספנו גם כלים חברתיים דוגמת ה- SocialCast. זה נכנס לאט, כי לא כל הארגונים בשלים למהפכות הללו".  
 
שאלה: איך מממשים את הפתרון הנייד בארגונים, שיש להם אין סוף מערכות ותיקות, שהן ליבת העסק שלהם?
תשובה: "הפתרון הנייד, שבמרכזו עומד ההורייזן, מספק תאימות מלאה לאחור, לכל המערכות הוותיקות. אנו מספקים לארגונים את היכולת להמשיך לעבוד במערכות הוותיקות מבלי לאבד מאומה.
 
אנו מספקים לארגונים שני כלים מרכזיים המספקים את היכולת לעבוד עם מערכות ותיקות גם בסביבה הניידת והווירטואלית:
 
א. View, שמתאים במיוחד למערכות תחת סביבת חלונות.
 
ב. Mirage שולח 'תמונות' למכשירי הקצה, גם כן מתאים לסביבת חלונות.
 
הדבר הכי חשוב כאן זה לא העברת המידע הוותיק למכשיר הקצה הנייד, אלא הניהול של המערכת וניהול המשתמשים. אנו מספקים את היכולת של שליטה מלאה של הארגון בכל אפליקציה, לפי המדיניות שלה ולכל משתמש קצה על כל מכשיר קצה, בכל מקום ובכל שיטת תקשורת".
 
שאלה: איך הפתרון הזה מתמודד מול פתרונות ה- MDM (ר"ת: Mobile Device Management), כאשר ארגונים מוצפים כיום במתחרים הרוצים למכור להם שליטה וניהול במכשירי קצה ניידים במערכות MDM?
תשובה: "אנו אומרים לארגונים, שאין צורך להוציא כסף על דבר שלא צריך לנהל אותו. אין צורך לנהל את החלק הפרטי של המכשיר שבידי המשתמש. אין מה לפחד ממסעות ההפחדה כאילו הארגונים מאבדים שליטה על מכשירי הקצה. זו לא האמת. זה לא פתרון נכון ובמיוחד לטווח ארוך.
 
אני אומר ללקוחות שלנו: מה שאתם רוצים וצריכים לנהל, זה את האפליקציות הארגוניות שלכם. מה אכפת לכם, שהמשתמש גולש לפייסבוק הפרטי שלו. אתם רק רוצים למנוע שהמידע הארגוני יעבור מהארגון לפייסבוק הפרטי. אבל, בשביל זה לא צריך להתעסק עם החלק הפרטי. פשוט, צריך לנהל את החלק הארגוני ולסגור אותו. ההפרדה היא הפתרון הנכון.
 
אנו בונים שתי ישויות במכשיר הקצה: ישות פרטית, שאנו לא נוגעים ולא מתערבים בה, וישות ארגונית המתנהלת לפי המדיניות הארגונית. העבודה יכולה להתבצע רק בחלק הארגוני הסגור. לא ניתן להעביר מידע לישות הפרטית.
 
הווירטואליזציה מאפשרת את ההפרדה הזו. היא מאפשרת עבודה שקופה בסמארטפון או בטאבלט גם ביישומים ארגוניים, בלי כל חשש מדליפת מידע. כך, שמתייתר הצורך ב- MDM. הארגון שולט על החלק הארגוני באופן מלא, ואינו צריך לשלוט ולהתערב בחלק הפרטי של המשתמש".
 
שאלה: לאן מתפתח התחום הנייד אצלכם?
תשובה: "אנו כעת עובדים לפתח גרסה ל- iOS. קשה לבצע וירטואליזציה במערכות של אפל. אבל, אנו בדרך לספק פתרון, שייצור מכשיר וירטואלי גם באייפון ובאייפד. אנו יוצרים סביבות עבודה וירטואליות, שתפעלנה גם בסביבה הזו. בשלב הבא נרחיב את הפלטפורמות לכל ספקי הסלולר, כולל לבלקברי ולמערכות הפעלה אחרות.
 
באנדרואיד היה קל לנו יחסית לממש את הווירטואליזציה. לכן, יצאנו עם זה די מהר לשוק. אנו מעוניינים לשכפל כל אפליקציה שיש ולהכניס אותה תחת המדיניות הארגונית, בחלק הווירטואלי הנשלט ע"י הארגון. אם אין יכולת לשכפל, ניתן עדיין להיכנס ליישום דרך הדפדפן.
 
הדבר הכי חשוב לנו זה ממשק המשתמש – UI. הוא חייב להיות ידידותי וקל לתפעול. זה חייב לעבוד על כל סמארטפון.
 
אולם, מהניסיון שלנו, קשה לאנשי מקצוע לעבוד על הסמארטפון. האצבעות האנושיות גדולות מדי למסכים הקטנים. יש גם הרגלים של שנים בשימוש במקלדת. לכן, אנשי מקצוע אוהבים יותר את הטאבלטים. המקלדת היא דבר שלא ייעלם בזמן הקרוב, למי שרגיל למקלדת, גם אם היא וירטואלית על המסך. 
 
מנהלים מתחילים להבין, שהניידות נכנסת לתוך הארגון וזה תהליך בלתי הפיך. הם מבינים, שיש להם בעיה לנהל כל כך הרבה מכשירים עם כל כך הרבה מערכות הפעלה. מה שמטריד אותם, ממה שאני חש בשוק, זה נושא הרגולציה יותר מנושא האבטחה. ה- Audit זה כרגע הדבר שהכי מטריד מנהלים. אנו מספקים כלים טובים לתת מענה לרגולציה: איך שומרים רשומות, איך שומרים מסמכים ומי ניגש אליהם. זה חלק ממערכת המדיניות שלנו. המערכת מתעדת כל משתמש: באיזו אפליקציה הוא השתמש, לצורך מה ומתי.
 
נקודה נוספת שאני רואה: יש הרבה מבוכה – Confusion של מנהלים בכירים. מנהלים מבולבלים מהכנסת מכשירים ניידים לארגון. לא ברור להם למי מגיע איזה מכשיר ומה להתיר להם להביא מהבית ולאיזה צורך. יש אצלם כאוס בקבלת ההחלטות. הם לא יודעים איך לטפל בזה.
 
השאלה הבאה, שמנהלים שואלים את עצמם, יותר חמורה: איך מאפשרים למחזיקים במכשירים הניידים לגשת למשאבי הארגון ולעבוד מהמכשירים הללו בכל מקום. הארגונים עדיין לא יודעים מה לעשות עם זה ואיך מנהלים את התסבוכת הזו. אנו מתמודדים עם הבעיה הזו מול כל ארגון, ממש בימים אלו".
 
שאלה: איך אתם בתחרות בתחום הווירטואליזציה מול מיקרוסופט?
תשובה: "זה טוב לנו שמיקרוסופט מחקה אותנו והולכת בדרך שלנו. זה מצביע על כך, שהדרך בה בחרנו היא הדרך הנכונה. הם מחקים כל צעד שלנו, בפיגור של כמה שנים. אולם, המודל השיווקי שלהם לא נכון. השיטה של רישיונות על כל מכשיר היא לא השיטה הנכונה וזה לא מה שהלקוחות רוצים.
 
השוק השתנה והמודלים הקודמים של הרישוי לתוכנה כבר לא רלבנטיים למציאות הניידת. מיקרוסופט הולכת באותה דרך, שהייתה רגילה ללכת בה שנים. אבל, השוק זז. הוא כל הזמן זז. אנו עובדים במודל אחר, שמתאים ללקוחות והוא ידידותי עם כל המערכות האחרות, גם המתחרות".
 
שאלה: מה כיווני ההתפתחות העתידיים שלכם בישראל?
בריאן גאמאג': "יש לנו מרכז R&D גדול בישראל המבוסס על שלוש רכישות, שעשינו כאן. אנו נמצאים כעת במהלך לרכז את כל שלוחות מרכזי הפיתוח למקום אחד בהרצליה. כרגע יש לנו כ- 200 עובדים במרכזי הפיתוח בישראל. אנו מתכוונים כבר השנה להגדיל את מצבת העובדים במרכז הפיתוח לפחות ב- 25%. זה מאוד חשוב לנו. הפיתוח בישראל מתרכז בעיקר סביב סוגיות הניהול של העולם הווירטואלי.
 
הכיוון: הכל יהיה וירטואלי ובענן. אין צורך במידע על המכשיר המקומי. הדגש המרכזי שלנו הוא על פלטפורמות של משתמש קצה נייד. זה העתיד ולשם אנו הולכים". 
 
BYOD

 


Bookmark and Share