Telecom News - הסוף להגמוניה של סיסקו בשוק המתגים?

הסוף להגמוניה של סיסקו בשוק המתגים?

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> הסוף להגמוניה של סיסקו בשוק המתגים?
אינטל מפתחת מערכת מתגים מבוססי תוכנה בגישת ה- SDN, דהיינו: Software Defined Networks, שיכולים להפוך לסיוט עבור סיסקו (וגם עבור ג'וניפר ומתחרות נוספות). המהפכה הבאה בעולם התקשורת בפתח, ולא ידענו שאינטל רוצה להוביל אותה.
מאת: אבי וייס, 30.04.13, 08:00
אינטל
התהליך האבולוציוני של הפיתוח באינטל (כמופיע בשרטוט משמאל), מוביל אותה ליצירת מהפכה בעולם ציוד התקשורת והעברתו למערכות המתבססות בעיקר על תוכנה.

הגמוניה של סיסקו בתחום המתגים והנתבים של עולם ה- IP (ואחריה מזדנבות חברות מתחרות דוגמת: ג'וניפר, הוואווי, HP, דל, ועוד), עם הגמוניה חזקה של ברודקום בתחום המעבדים המצויים באותם נתבים ומתגים, עומדת בפני אתגר מאוד רציני, אם אכן אינטל תיכנס בכל יכולותיה וכוחה לעולם הרשתות בגישת ה- SDN

הכניסה של אינטל לתחום מוצרי ופתרונות התקשורת, יכול להיות השלמה מעניינת לירידה הצפויה שהיא חווה וחוזה בתחום ה- PC. זאת, עם המעבר של עסקים וארגונים (כמו גם משתמשי הקצה הפרטיים) לעידן ה- Post PC, המבוסס על סמאטרפונים, טאבלטים וגאדג'טים מיחשוביים אחרים, בהם הנוכחות של אינטל די צנועה, שלא לומר אפסית

אינטל ביצעהה כמה רכישות, כדי לחזק את היכולת שלה לתת פתרון SDN מלא. למשל הרכישה של Fulcrum ב- 2011. כמו בכל תחום, אינטל מתכננת היטב את צעדיה, לפני שהיא יוצאת לשוק עם פתרונות בשלים. אינטל תציע, ככל המסמן כרגע, שני קווי מוצר בתחום התקשורת. האחד עבור מתגים \ נתבים והשני לשרתים - במבנה פנימי חדש, שבו ה- SDN יהיה מוטמע כבר ברמת לוח האם של השרת. המימוש של היכולות הללו נעשה בעזרת מערכת פיתוח תוכנה בשם:  Data Plane Development Kit המיועד ל- OpenVSwitch. זו גם תחרות ממשית ליצרניות השרתים, לרבות יבמ ואורקל \ סאן. 

כך, במקום מעבד תקשורת נפרד עם לוח נפרד לתקשורת, המעבד הרגיל של אינטל, ה- CPU שעל לוח האם, ישלוט ויבצע גם את מטלות התקשורת. שכן - הן עברו לתוכנה. על פי השמועות, חברת התקשורת הענקית ורייזון (ארה"ב) כבר בוחנת את הפתרון החדש במערכות שלה.

נושא התמחור של ה- SDN מבית אינטל עדיין לא ברור. זה יהיה נושא קריטי להצלחתה, אם תיכנס לשוק הזה. על פי התחזית של IDC, שוק פתרונות ה- SDN יזנק מ- 360 מיליון דולרים מכירות ב- 2013 ל- 3.7 מיליארד דולרים ב- 2016. אין ספק שזה נתון מאוד מושך את כל המתחרים, להכנס ולנגוס חלק מהשוק הצומח הזה.

דבר אחד ברור: ההגמוניה של סיסקו, שהובילה למחירי ציוד תקשורת מאוד יקרים, עומדת להתפוגג. כך לפחות כמה אנליסטים מאמינים. זו בשורה טובה למנהלי התקשורת וה- IT בכל מקום ולספקיות התקשורת. זה בסופו של דבר יוזיל את עלויות התקשורת לצרכנים. זה מהלך די ברור.

מתי זה יקרה? כנראה במהלך השנה הקרובה. צפו להפתעות. הרי המתחרות לא תשבנה בשקט, לנוכח כוונת אינטל להיכנס לטריטוריה שלהן. 
המבנה הסכמטי של הפתרון של אינטל:
אינטל

סרטון חשיפת המערכת של אינטל בכנס ONS2013, אפריל 2013:



 
 
Bookmark and Share