Telecom News - מאיץ הסטארט אפים של מיקרוסופט: טיפים ליזמים לקראת המחזור השלישי

מאיץ הסטארט אפים של מיקרוסופט: טיפים ליזמים לקראת המחזור השלישי

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> מאיץ הסטארט אפים של מיקרוסופט: טיפים ליזמים לקראת המחזור השלישי
מאיץ הסטארט אפים של מיקרוסופט -  טיפים ליזמים לקראת המחזור השלישי
מאת: גיא חורש, 1.5.13, 07:50
 
כל מה שצריך לדעת על מנת להגדיל את הסיכויים להתקבל לתכנית ההאצה של מיקרוסופט: תהליך הקבלה, מבנה התכנית, מה יוצא לכם מזה ולבסוף כמה עצות טובות ליזמים המעוניינים להתקבל. 
חנן לביא
בכנס, שנערך במשרדי תכנית ההאצה של מיקרוסופט למיזמי סטארט אפ, הציג מנהל התכנית, חנן לביא (בתמונה), את מבנה התכנית, התנאים לקבלה וחלק עם קהל היזמים החברים ב Think Next Academy תובנות מהמחזורים הקודמים. זאת, לקראת תהליך הקבלה למחזור השלישי של התכנית.

כאמור, לקראת פתיחת תהליך הקבלה למחזור השלישי של תכנית ההאצה המצויינת של חברת מיקרוסופט לסטארט אפים, הזמין חנן לביא, מנהל תכנית ההאצה (אשר הוביל בהצלחה את שני המחזורים הקודמים לתוצאות מרשימות, לרבות גיוסי הון מוצלחים לחלק גדול מהמיזמים, חלקם אפילו לפני תום התכנית) את קהל היזמים להגיש בקשה להתקבל לתכנית באמצעות תקציר מנהלים עד יום חמישי ה- 2 במאי בחצות. למעוניינים, זו כתובת המייל למשלוח תקציר מנהלים כאן.

חנן לביא ציין, כי תהליך הקבלה לתכנית בנוי מחמשת השלבים הבאים:
 
  1. הגשת בקשה: במחזור הקודם מתוך 300 בקשות הגיעו לשלב הסופי רק 13 חברות. קיימת חשיבות גבוהה לאיכות החומרים, רמת תקציר המנהלים והמקצועיות בהן ממלאים את הבקשה. בקשות לא איכותיות תפסולנה מועמדות של מיזם על הסף. בשלב זה יש Dropout של 70% מהבקשות. אז תשקיעו.
 
  1. ועדה ראשונית בוחנת את החברות, שסוננו בשלב הגשת הבקשה: כאן יש כבר מפגשי פנים אל פנים. בסבב הקודם ראו נציגי התכנית כ 90 מתוך 300 החברות שהגישו בקשה.
 
 
  1. ראיון משאבי אנוש: אם לא הגעתם לשלב זה סימן שלא התקבלתם לתכנית. התמזל מזלכם והגעתם עד לשלב זה, לא בהכרח התקבלתם. כאן נבחן "ההון האנושי" של המיזם. כלומר, נבחנות היכולות האישיות של היזמים להצליח כמנהלים ותכונה נוספת נבחנת - היכולת של היזמים להיות מאומנים (Coachable). תצפו למשחקי תפקידים, שאלות קשות ותרחישים שימדדו ויבחנו את היכולת שלכם להצטיין מבחינה עסקית תחת לחץ.
 
  1. ועדה סופית: אם הגעתם עד כאן סימן, שמערכת הסינון המקצועית של מיקרוסופט שמה עליכם חותמת של "מצויינות". זאת משום, שרק חברות ויזמים מצויינים מתקבלים לתכנית בסופו של דבר. בשלב הזה הוועדה מורכבת מאנשי מיקרוסופט ומנטורים ממאגר המנטורים האיכותי של התכנית. כל חברה תקבל 3 דקות לתת את ה Pitch שלה ולאחר מכן עוד כמה דקות ל Q&A
 
 
  1. קבלה: במחזור הקודם אחוזי הקבלה היו 4.5%. התקבלתם? כל הכבוד.

אז מה צפוי לכם?
במשך ארבעה חודשים תבלו 100% מזמנכם ב- Open space ביחד עם עוד יזמים מוכשרים וחברות (אל תדאגו ממיזמים מתחרים, מיקרוסופט דואגת שלא יהיו מיזמים מתחרים באותו המחזור) במשרדי התכנית (למעט שבתות וחגים), לא תוכלו לעבוד במקביל ותקבלו הזדמנות נדירה להגשים את החלום היזמי שלכם עם רוח גבית חזקה מתאגיד הענק מיקרוסופט וממאגר של מקצוענים, שעומדים לרשותכם. המאגר כולל מנטורים, אנשי מקצוע של מיקרוסופט, מעצבי UX ובעצם כל מה שחלמתם עליו.

התהליך של התכנית בנוי משלושה שלבים: השלב הראשון עוסק יותר ב- Phasing out במובן של הגדרת הצרכים, השווקים והעסק. לאחר מכן במהלך השלב השני ניתן דגש על פיתוח המוצר עצמו מה שנקראPhasing in   בשלב השלישי ה- wrap up, נבנים המסרים הנכונים והמדויקים ויכולת ההצגה של המיזם על ידי היזמים.

במהלך המפגש עלתה שאלה מהקהל: "היו חברות, שנכנסו עם Power Point ויצאו עם סטארט אפ?"
חנן לביא: "חברת screemo המנוהלת על ידי היזם אדיר צימרמן נכנסה עם רעיון, איך לייצר אפליקציות אינטראקטיביות בין מובייל לשלטי חוצות בצורה מהירה, באופן העושה disruption לשוק. זאת משום, שכיום מאד יקר לפרסם במדיה הזו והחברה בעצם מאפשרת לחברות עם תקציבים נמוכים יותר לפרסם במדיה הזו, ומה הם קיבלו מאתנו? במהלך התכנית הם קבלו פיילוט עם קבוצת הכדורסל מכבי תל אביב, שהתלהבה מהמוצר שלהם. היום מכבי משתמשת במוצר של החברה בכל משחקי הליגה. דרך התכנית הכירו היזמים מנטור מאד משמעותי, שעזר להם לעשות מספר פיילוטים בעולם לרבות פגישות אסטרטגיות בניו יורק. ואני אומר  - שווה לא?"

חנן לביא הוסיף על תהליך ההתמקצעות ביכולת pitching של היזמים: "אם קודם לקח ליזמים רבע שעה להסביר מה הם עושים, היום הם יודעים לעשות את זה מצויין בדקה וחצי. אם הצלחת להעביר את הרעיון לגבי המיזם שלך בדקה וחצי עשית שלושת רבעי דרך למשקיע". אני מכיר את זה בתור Initial Benefit Statement או במונח העממי יותר ה- Elevator pitch. נכס חשוב מאד לכל יזם.

כמה עצות ממני לסיכום:

"יסודיות ומקצוענות"
תמלאו את הבקשה באופן יסודי ומדוייק ותקפידו על חומרים מקצועיים כדוגמת תקציר המנהלים, כזה שכתוב כמו שצריך.

"כל הקודם זוכה"
תגישו את הבקשה כמה שיותר מוקדם. ככל שאתם משתהים בהגשת הבקשה כך קטנים הסיכויים שלכם להתקבל תכנית. הצוות של התכנית הוא מאד מקצועי אבל אחרי הכול אנושי. האנשים מתעייפים. עדיף שיחשפו אליכם כאשר הם רעננים בתהליך. בנוסף, ככל שהתכנית מלאה יותר קשה יותר להתקבל.

"מנפו את הרשת החברתית האישית שלכם"
במאמר שלי על נושא מינוף רשתות חברתיות התייחסתי לפוטנציאל העסקי הגלום ברשתות אלו. ואכן, גם בתכנית ההאצה של מיקרוסופט, אם הפנה אתכם מנטור מהתכנית או יזם בוגר התכנית ועשה לכם Reference זה יכול בהחלט לעזור. חנן לביא והצוות ישמחו לקבל חוות דעת חיובית על יזמים ומיזמים ממי שכבר חבר באקוסיסטם האיכותי של מיקרוסופט. אז שווה לכם לרענן את הרשת החברתית האישית שלכם ולמנף ככל האפשר את הקשרים. 
 
למידע נוסף אודות התכנית אתם מוזמנים להכנס ללינק הבא: איך ניתן לייצר סטארט אפים טובים בישראל?

בהצלחה

גיא חורש, מנכ"ל טארגט חברה לייעוץ, ליווי ופיתוח עסקי
סטארט-אפ



 
 
Bookmark and Share