Telecom News - נוקיה במאמץ להחזיר עטרה ליושנה

נוקיה במאמץ להחזיר עטרה ליושנה

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> נוקיה במאמץ להחזיר עטרה ליושנה
נוקיה במאמץ להחזיר עטרה ליושנה
מאת: חיים חביב, 1.5.13, 08:30

יצרנית הציוד הסלולרי הפינית שהובילה עד לפני כשנתיים את השוק העולמי מנסה בכל כוחה לחזור בגדול אל השוק ולשקם את מעמדה בשוק הסמארטפונים עם סדרת הלומיה (Lumia) מבוססת מערכת ההפעלה וינדוס פון של מיקרוסופט.
נוקיה
נוקיה, שהחזיקה בשיא כ- 40% מנתח השוק העולמי בציוד קצה סלולרי, והצטיינה מאד בביצועי הצילום המשובחים של מוצריה, החליטה לבצע את התפנית בשוק דווקא מהכיוון האופטי. באמצעות קרן הון הסיכון שלה תשקיע נוקיה בחברת ההזנק Pelican Imaging (בתמונה משמאל - אחת מהיכולות של חברה זו), בניסיון לנסות ולהשיב אליה את לקוחותיה מן העבר שנדדו בשנים האחרונות בהמוניהם לאפל וליצרני התקני אנדרואיד. החברה תנסה הפעם להעמיד בפניהם פיתוי באמצעות הטמעת מצלמות משולבות מתקדמות בעלות יכולות גבוהות (עומק ואיחוד תמונות).

ההשקעה בפליקן הינה חלק ממהלך מחושב לבדל את נוקיה מהמתחרים הגדולים בשוק ולהאיץ את המשך שיווק סדרת הלומיה. ברבעון הראשון טיפסו מכירות התקני לומיה ל- 5.6 מיליון יחידות בהשוואה ל- 4.4 מיליון יחידות ברבעון שקדם לו. ועדיין, מכירות אלו מהוות רק 'טיפה בים' לעומת שליטת אפל ויצרני התקנים מבוססי אנדרואיד השולטים בכ- 90% מהשוק.

אנליסטים מעריכים, כי היכולת של נוקיה להציע פיצ'רים טכנולוגיים ייחודיים בתחום הצילום הסלולרי עשויה אולי לשוב ולמנף את החברה ואת שותפיה בשוק הסופר תחרותי. כך לדוגמא יישומים של אופטיקה מורכבת ומערך מצלמות עם יכולות שילוב תמונות (באמצעות עיבודים ייחודיים) עשויים לספק לחברה פריצת דרך. אלו הם גם תחומי העיסוק של פליקן. נזכיר, כי ביולי האחרון רכשה נוקיה את מפתחת תוכנות עיבוד התמונה Scalado, וחשפה מצלמה בטכנולוגיה של 41 מגה פיקסל.
נוקיה



 
 
Bookmark and Share