Telecom News - החסימה של נטוויז'ן הוסרה בהוראת משרד התקשורת

החסימה של נטוויז'ן הוסרה בהוראת משרד התקשורת

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> החסימה של נטוויז'ן הוסרה בהוראת משרד התקשורת
בלעדי: חברת נטוויז'ן חזרה וחיברה מחדש את האינטרנט לחברות הקטנות: Fast, 018 ו- iComm. טרם ברור מי יפצה את החברות על הנזק שנגרם להן מההתנהגות הבריונית והבלתי חוקית של קבוצת סלקום, שנמשכה 3 ימים, בעצימת עין של משרד התקשורת. 
מאת: אבי וייס, 2.5.13, 18:00

בהמשך לדיווח הראשוני והבלעדי על החסימה של Fast המפורט כאן, שהחלה ב- 28.4.13, כשבהמשך נותקו ספקיות אינטנט נוספות דוגמת 018 (אקספון) ו- iComm, התערב משרד התקשורת בפרשה זו, באיחור של כמה ימים והורה לנטוויז'ן לחזור ולחבר את החברות למחלף החיבור של האינטרנט הישראלי, המכונה IIX. לא הצלחתי לקבל כל הסבר מדוע לקח למשרד התקשורת 3 ימים כדי להתערב במעשה בלתי חוקי בעליל, שנעשה בצורה כה בריונית ומזלזלת בחוק. זה בדיוק כמו שמישהו יתקשר למשטרה להודיע שיש שוד מזוין או רצח, והמשטרה תגיע אחרי 3 ימים לטפל בתלונה....  גם את הסברי קבוצת סלקום \ נטוויז'ן לא הצלחתי לקבל. די ברור למה. 

להלן מכתבו של אייל תמיר מנכ"ל Fast למשרד התקשורת בהמשך להסרת החסימה, מכתב נשלח היום (2.5.13) בצהריים (גרף החסימה מצוי למטה):

"אני מודה לכם על הפיתרון הזריז בעקבות פנייתי ובכך שדרשתם מנטוויז'ן לפתוח את הקווים עד לבירור.
אני מצ"ב גרף מאתמול (מצוי למטה), בו אתם יכולים לראות שני דברים מעניינים:
1. אמנם עזרתם לי בכך שגרמת להם לפתוח את הקווים, אבל יותר מזה, עזרתם ל 30,000 לקוחות נטוויז'ן לצפות במשחק, ששודר מ- FAST בין 8 בערב ל 11 בערב (שגם היה משובש כי הם פתחו את הקווים במהלכו). ניתן לראות את זה בגרף המצ"ב. גם מי שלא כל כך מבין בתחום - רואה זאת.
2. ניתן לראות, שגם נטוויז'ן עצמה משתמשת בקו הזה וזורקת החוצה דרכו 4 ג'יגה לכל הספקים. מה שמלמד אותנו, שהם גם עושים שימוש נרחב וממצה בקו חיבור שלהם, לצומת האינטרנט הישראלי - IIX.
 
הם טוענים, שהקו לא כלכלי להם לכן הם סגרו אותו, בעוד שהקו מנוצל עד תומו, משני הכיוונים. אם הוא לא כלכלי להם - זאת אומרת, שאת התעבורה הם מעבירים, (ניתן לראות בגרף שהם מעבירים  כ -5 ג'יגה), בקו אחר, שהוא כן כלכלי להם, שהוא לא עולה להם כלום. להם יש חיבורים לבזק ולסמייל, קרטל משובח, שם לא עולה כלום.

ורק הספקים הקטנים לא זכאים להתחבר לשם, או נדרשים לשלם סכומים דמיוניים בשביל האפשרות הזו.
 
השידור אתמול דרכנו אתמול היה הפעם האחרונה, כמו כן עוד כ- 30 לקוחות התנתקו מאיתנו, וחוזים במאות אלפי שקלים בשנה הותרו מולנו, רובם עברו לנטוויז'ן שניצחו במהלך. הם הצליחו לשבש לנו את הפעילות בצורה מלאה. אני יכול להגיש למשרד את בקשות הניתוק עקב התקלות שנטוויז'ן גרמה לנו בכוונה

אני מבקש כרגע מהמשרד רק דבר אחד, לדאוג לפיצוי הולם לחברתנו עקב הנזקים של נטוויז'ן. על פי ההחלטה שמקנה למשרד את הזכות לעשות כן.

את המלחמה שלנו אנחנו מסיימים כאן, הובסנו קשות על ידי נטוויז'ן, נא לדאוג לנו לפיצוי ראוי.
 
תודה.
אייל תמיר

גרף התעבורה במחלף IIX (בלחיצה ניתן להגדיל הגרף)
גרף IIX


 
Bookmark and Share