Telecom News - פרס הארווי היוקרתי של הטכניון הוענק לפרופסורים אלי יבלונוביץ ואריק לנדר

פרס הארווי היוקרתי של הטכניון הוענק לפרופסורים אלי יבלונוביץ ואריק לנדר

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> פרס הארווי היוקרתי של הטכניון הוענק לפרופסורים אלי יבלונוביץ ואריק לנדר
פרס הארווי היוקרתי של הטכניון הוענק לפרופסורים אלי יבלונוביץ ואריק לנדר
מאת: מערכת Telecom News, 2.5.13, 19:00טכניון
 
פרופסור יבלונוביץ מאוניברסיטת ברקלי בקליפורניה קיבל את הפרס בתחום המדע והטכנולוגיה כהכרה על תגליותיו החלוציות בתחומי הפוטוניקה, האופטואלקטרוניקה, וחצאי מוליכים. מחקריו פורצי הדרך ורבי ההשפעה משלבים תובנות פיזיקליות עמוקות עם גישה יישומית טכנולוגית ומתפרשות על מגוון נרחב של תחומים. הוא ייסד את תחום הגבישים הפוטוניים והנדסת פער פס פוטוני, ברמה העקרונית והניסיונית כאחד, ותרם תרומות חלוציות למחקר ופיתוח בתחום תאים פוטו-וולטאיים וכן בתכנון ושפור בצועים של לייזרים מבוססי חצאי מוליכים.

פרופסור לנדר מאוניברסיטת הארוורד ו-MIT קיבל את הפרס בתחום הרפואה כהכרה על תרומתו ההיסטורית לתחום הגנומיקה, בהיותו הכח היוזם והמוביל את רוב התגליות העיקריות בתחום זה. הוא תרם תרומות מרכזיות לפיתוח שיטות לחקר המידע הגנטי והוביל את הפיתוח של כלים חישוביים למיפוי גנטי, זיהוי גנים ואלמנטים פונקציונליים בגנום. פרופ' לנדר הינו חלוץ בשימוש במידע הגנומי לפתירת מגוון של בעיות רפואיות וביולוגיות, לרבות מחלת הסרטן.

נשיא הטכניון, פרופסור פרץ לביא, אמר כי בהענקת פרס הארווי היוקרתי הטכניון מבטא את רגשי הערכתו ותודתו לשני הזוכים, על תרומתם העצומה לעתיד האנושות, איש-איש בתחומו.

נשיא מכון ויצמן, פרופסור דניאל זייפמן, נשא את ההרצאה המרכזית באירוע החגיגי, והדגיש את חשיבות קירוב המדע לכלל האוכלוסייה, כדי שיותר צעירות וצעירים יבחרו בקריירה מדעית מרתקת.
 
בתמונה (מימין לשמאל): פרופסור אלי יבלונוביץ, פרופסור פרץ לביא ופרופסור אריק לנדר:
הטכניון
 
צילום: יוסי שרם, דוברות הטכניון
Bookmark and Share