Telecom News - יו"ר חדש ל- FCC

יו"ר חדש ל- FCC

דף הבית >> מינויים >> יו"ר חדש ל- FCC
הנשיא ברק אובמה מינה את תום ווילר, לוביסט והנשיא לשעבר של ארגון CTIA, ארגון המייצג את חברות הסלולר מול הממשל, כיו"ר ה- FCC, ארגון הרגולציה לתקשורת של הממשל בארה"ב.
מאת: אבי וייס, 4.5.13, 20:00FCC יו"ר

המינוי של תום ווילר (Tom Wheeler) בן ה- 67 ליו"ר ה- FCC כבר עורר שאלות ותרעומת, גם בקונגרס וגם בתעשייה. תום ווילר מחליף את ג'וליוס גנחובסקי, שסיים את הקדנציה. אולם, בניגוד למסורת העבר לפיה ראשי ה- FCC היו אנשי מקצוע מנוסים בעולם התקשורת ויחסית צעירים, המינוי של אדם בגיל פרישה עם כישורים וניסיון בעיקר של לוביסט, לא עורר התפעלות רבה, אם לנקוט בלשון המעטה. רבים העלו ספקות לגבי יכולתו לשמש מנהיג ומוביל בתקופה כה סוערת של חידושים טכנולוגיים ועולם תקשורת המתפתח במהירות. 

ווילר עמד בראש קרן ההשקעות Core Capital Partners, היה נשיא האגודה הלאומית בכבלים טלוויזיה (NCTA) - הלובי של חברות הכבלים מול הממשל, בין השנים 1984-1979, שימש כמנכ"ל ארגון CTIA - הלובי של חברות הסלולר מול הממשל, בשנים 2004-1992. הוא כיהן גם כמנכ"ל של כמה חברות סטארט-אפ וייסד את SmartBrief, שירות חדשות באינטרנט. בשנת 2009 הוביל ווילר את צוות המעבר של הנשיא הנבחר אובמה, תוך שהוא מתמקד במדע, טכנולוגיה, חלל וסוכנויות ממשל. לדעת רבים, הקירבה שלו לנשיא אובמה הייתה הסיבה העיקרית למינוי, מול מועמדים טובים אחרים, שהתמודדו על התפקיד הנחשק. 


אצלנו, בישראל, עדיין מנכ"ל משרד התקשורת (עדן בר טל) ממשיך בתפקידו ולא נראה, ששר התקשורת ממהר למנות לו מחליף. יש הטוענים, שעדן בר טל נשאר בתפקידו בגלל תמיכתה של שרה נתניהו, אשת ראש הממשלה, שיש הטוענים שהיא מתערבת במינויים רבים בממשלה. אולם, טיעון זה לא נראה סביר והגיוני. הוא מופכך על פניו. סביר יותר, ששר התקשורת החדש גלעד ארדן, שכבר הסתבך בכמה הצהרות חסרות אחריות ופופוליסטיות של טירון, מבלי להקשיב לציבור, פשוט טרם מצא את האדם המתאים לתפקיד המנכ"ל. זה יקרה, ככל הידוע לנו, בחודש הקרוב
 
Bookmark and Share