Telecom News - הושלם חלקו הראשון של פרויקט בעולם הערבי לניטור תכנים בשפה הערבית באינטרנט

הושלם חלקו הראשון של פרויקט בעולם הערבי לניטור תכנים בשפה הערבית באינטרנט

דף הבית >> חדשות >> חדשות מהעולם הערבי >> הושלם חלקו הראשון של פרויקט בעולם הערבי לניטור תכנים בשפה הערבית באינטרנט
הושלם חלקו הראשון של פרויקט בעולם הערבי לניטור תכנים בשפה הערבית באינטרנט
מאת: מערכת Telecom News, 5.5.13, 22:30
 
כ-90% מהאתרים בשפה הערבית רשומים מחוץ לעולם הערבי והתכנים בשפה זו הם רק 1% מהתוכן באינטרנט.

Marib – The Statistical Observatory of Arabic Digital Content הוא פרויקט מיוחד בעולם הערבי לקטלוג וניתוח חומרי טקסט, אודיו ווידאו בשפה הערבית באינטרנט. בפורומים, בבלוגים וברשתות חברתיות. הפרויקט כבר קיטלג יותר מ-20 מיליון פריטי מידע מ-1995, השנה בה הופץ לראשונה האינטרנט בעולם הערבי ועד סוף 2011, מ- 22 מדינות ערב ו- 66 מדינות אחרות, בניהול Arab Thought Foundation.
 
Marib הוא למעשה בסיס הנתונים של תכנים בשפה הערבית, שנוצר לאור המטרה לבחון מה קיים ברשת בשפה זו עד 2011, ומשימה זו הושלמה לאחרונה. הכוונה היא להמשיך הלאה בפרויקט, ולאחר מכן לעדכן את התכנים בערבית באופן שוטף. Marib מנטרת מידע ונתונים בצורה אוטומטית וממקמת את המידע בקטגוריות שונות.
 
מטרותיו הנוספות של פרויקט זה היו לשמר את הזהות והמורשת הערבית כיסודות של השפה הערבית, לבדוק מה המשתמשים הערבים מחפשים באינטרנט, לספק מידע על תחומי התעניינותם בערבית ולסייע להם לעשות שימוש "נכון" בשפה הערבית באינטרנט וברשתות החברתיות. זאת מאחר, שלא רק ש-90% מהאתרים בשפה הערבית רשומים מחוץ למדינות ערב, אלא רק 1% מהתכנים באינטרנט הם בערבית ורוב הערבים משתמשים בשפות אחרות כשהם גולשים באינטרנט. כלומר, הכוונה העיקרית היא להרחיב את השימוש בשפה הערבית באינטרנט.

מטרות נוספות של פרויקט זה היו לעזור לאתרים בערבית לעבור לטכנולוגיות דור 3 של האינטרנט הסלולרי ולעודד פיתוח של מנועי חיפוש בערבית. למרות, שכאמור, התכנים עוד לא הושלמו במלואם, הרי לעולם הערבי יש כבר תמונה על מה שבעצם קיים ועל כך, שהדרך להטמעת השפה הערבית באינטרנט והרחבתה בו עוד ארוכה. 
אינטרנט ארצות ערב
Bookmark and Share