Telecom News - איפה יש 100 מגה בבזק?

איפה יש 100 מגה בבזק?

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> איפה יש 100 מגה בבזק?
בזק יצאה במבצע של 100 מגה ב- 100 ש"ח. הבעיה: אין לבזק 100 מגה. לכל היותר היא יכולה לספק 60 מגה. אולי קצת יותר, אם חוטי הנחושת בסדר ואין הפרעות על החוטים משיחות ומחוטים שכנים. שלא לדבר שצריך להחליף ציוד ולהתחייב לשנתיים (המבצע הוא רק לשנה. המחיר אחרי שנה טרם ידוע). עדכונים בלינקים בתחתית הכתבה. 
מאת: אבי וייס, 5.5.13, 23:45בזק

הפרסום הטרי של בזק (כאן) על 100 מגה ב- 100 ש"ח, נועד לתת תשובה מוחצת למבצע של הוט שפורסם כאן, בדיוק לפני חודשיים. הבעיה: לפני חודשיים לא היה לבזק 100 מגה (אלא: עד 100 מגה, דהיינו: סביב ה- 60 מגה ברוב הזמן), וזאת רק לחלק מהלקוחות (לטענת בזק, למחציתם). בחודשיים האחרונים לא קרה שום דבר ברשת של בזק, שלפתע היא מסוגלת לספק לכולם 100 מגה. הדבר היחדי זה שהמחיר ירד במבצע שיווקי. אבל המהירות והביצועים - לא השתנו.

למה? הסיבה מאוד פשוטה. מי שיקרא כאן וכאן ואת המסמכים הטכניים הנלווים, יבין , שבטכנולוגיה הקיימת ברשת בזק אי אפשר לקבל 100 מגה. כדי לקבל 100 מגה, בזק הייתה צריכה להשקיע סכום לא קטן בשדרוג לטכנולוגיית תקשורת חדשה המכונה בשם: VDSL2+ Vectoring. הטכנולוגיה הזו נועדה להפחית רעשים צולבים על חוטי הנחושת של בזק, מבית המנוי ועד ארון ה- NGN הקרוב. השדרוג הזה לא בוצע. למה? יותר קל ויותר זול לפרסם מבצעים שיווקיים מאשר להשקיע ולשדרג את הרשת לטכנולוגיית ה- Vecotring. פשוט מאוד. 

בנוסף, הערוץ העולה בבזק מאוד צר. בקושי 1.5 מגה. למה? שוב תרגיל שיווקי. אם זה יהיה יותר מ- 1.5 מגה, עסקים לא מעטים ייקחו את החיבור ללקוח הפרטי (במקום חיבור עסקי) ובזק תפסיד ממהלך שכזה "לקוחות מניבים", שניתן "לחלוב" אותם.. זה לא מצחיק. זו המציאות. 

מלבד זאת, יש כאן כמה טריקים קטנים, שעושים ספקים רבים (מוכר לציבור מעולם הסלולר), לא רק בזק. כדי לקבל את חבילת ה- 100 מגה צריך להחליף את המודם (או יותר נכון, את הנתב). על הנתב משלמים במודל המוכר של "חיוב זיכוי" לשנתיים, שאחרי הזיכוי זה 9.90 ש"ח לחודש למשך שנתיים. מה יקרה אחרי שנה כאשר המבצע ייגמר? זה לא ברור, אבל על המודם תמשיכו לשלם ותהיו מחויבים להיות לקוחות בזק לעוד שנה... בכל מקרה, מעבר בין בזק להוט ולהיפך הוא מהלך מורכב ויקר. זה לא כמו החלפת סים במכשיר הסלולר במעבר בין החברות הסלולריות. ממש לא. אלו תשתיות שונות. מעבר מהוט לבזק יעלה בנוסף 100 ש"ח תשתית ו- 149 ש"ח התקנה סה"כ 249 ש"ח.

על זה יש להוסיף את עלות ספק האינטרנט. מנפלאות הרגולציה הישראלית המחייבת הפרדה בין ספקי האינטרנט וספקי תשתיות האינטרנט. אולם, דווקא כאן יש מתחרים זולים מאוד, למשל הוט-נט ו- Fast. אצלם תסיימו את העסקה עם 20 ש"ח ומטה לחודש. אין טעם לשלם יותר. האינטרנט שלהם מספיק איכותי. גם החסימה על Fast כבר הוסרה...

תגובת בזק: "כמחצית מלקוחות בזק יכולים ליהנות ממהירות של עד 100 מגה. מעבר למהירות גלישה בטכנולוגיית VDSL מצריכה החלפת ציוד בעלות של כ- 10 ש"ח לחודש". 

עדכון 20.2.18: גלישה ב-100 מגה? סמנכ"ל בזק נחקר היום בחשד שהחברה הבטיחה גלישה במהירות 100 מגה ללא כיסוי. מדובר חקירה מינהלית, לא פלילית, שמבוצעת על ידי הרשות להגנת הצרכן ובסופה החברה עלולה להידרש לשלם קנס כספי בגובה מאות אלפי שקלים

עדכון: צבי שחם מומחה מס' 1 בישראל לתחום התקשורת (והכותב באתר זה לא מעט), ביקש להוסיף עבור הקוראים את הגרף הבא, המפרט אילו מהירויות יכולים לצפות לקוחות בזק בפס הרחב, כתלות של המרחק שלהם מארון ה- NGN אליו הם מחוברים והטכנולוגיה שבזק מפעילה על הקו שלהם (כרגע - 2013, כאמור בכתבה, אין לבזק VDSL2):
VDSL
אינטרנט מהיר



 
 
Bookmark and Share