Telecom News - האם כדאי לקנות כעת סמסונג גלקסי S4?

האם כדאי לקנות כעת סמסונג גלקסי S4?

דף הבית >> צרכנות >> חדשות הצרכנות >> האם כדאי לקנות כעת סמסונג גלקסי S4?
התשובה החד משמעית שלי היא: לא כעת. אם יש לך 3,500 ש"ח מיותרים (+עלות כל התוספות סביב המכשיר: החל מנרתיק, כיסוי מגן למסך, ביטוח,ועוד), כדאי שתנצל את הכסף לצרכים אישיים טובים יותר, או לתרום לצדקה. 
מאת: אבי וייס, 6.5.13, 22:00סמסונג גלקסי

בחודשיים האחרונים אנו עמוסים בהודעות ופרסומים סביב יציאתו של הסמסונג גלקסי S4 לשוק. אפשר לקרוא על המכשיר הזה אין סוף סקירות, למשל כאן, כאן, כאן וכאן. היום, המכשיר הזה הושק רשמית. קיבלנו עוד אין סוף הודעות מחברות התקשורת על מבצעי מכירה, הרוב במחיר המומלץ ע"י סמסונג פלוס עלות לתשלומים. זה לא עשה עלי שום רושם. הכל תרגילי יחסי ציבור להוציא כמה יותר כסף מהפראיירים שלא מתים - הם מתחלפים כל הזמן.

נכון, שהגלקסי S4 טוב יותר מכל גרסאות האייפון שיצאו עד כה (למה? טבלה בנספח בהמשך). אולם, אני לא ממליץ למחזיקי האייפון לעבור לגלקסי הזה. ממילא, לאפל תהיה תשובה די בקרוב בדמות דגם 5S. אולם, מי שרוכש אייפון מבין, שהוא מקבל את העונש המתאים על הבחירה שלו, בדמות מחיר מופקע למכשיר. יש מחיר להתתמכרות לגאדג'טים של אפל. זה ברור. אולם, אין כל סיבה שזה יקרה בעולם האנדרואיד.

יש גרסאות מכשירים עם מערכת אנדרואיד בגרסאות 4 ומעלה, במחירים שהם רבע מהגלקסי S4, עם יכולות לא בהרבה פחותות. נכון, שאלו מכשירים סיניים. אבל, הם לא פחות טובים מהמכשיר מדרום קוריאה, עם כל הכבוד לדרום קוריאנים, שמצליחים להפתיע כל פעם מחדש עם מכשיר מדהים.

אולם, אין סיבה, שבדרך יחגגו כל כך הרבה סוחרים ומפיצים על הכיס שלנו. בנוסף, יש גם מתחרים אחרים לא רעים, בכמעט אלף ש"ח פחות, כמו הסוני אקספריה Z, או HTC One X. אני לא מזכיר כאן את הנוקיה לומיה 920, משום שגם מחירה מופרז ללא כל הצדקה. אין מה להתקרב אליה. מי שמתעקש על הגלקסי, תנסו את ה- S3, הדגם הקודם, הוא בכלל לא רע ועולה קצת פחות מ- 2,000 ש"ח (על פי ZAP) בתשלומים. 

בנוסף, אם נחכה 3 עד 4 חודשים, גם המחיר של הגלקסי S4 ירד באלף ש"ח. לא חבל על האלף ש"ח?

לעניות דעתי, אין במכשיר הזה שום דבר, שמצדיק מחיר כזה גבוה. אין שום סיבה לרוץ לחנויות ולרכוש את המכשיר או להתחייב ל- 36 חודש בחברות הסלולר ולשלם ריבית בגובה 500 עד 600 ש"ח נוספים (תלוי בחברה) עבור 36 התשלומים. זו פשוט "התעללות בלקוחות", ששופכים כסף על דבר ממש לא חיוני. צריך להיגמל מההיסטריה הזו שמלובה ע"י כלי התקשורת והחברות. 

למכורים לצורך "להשוויץ" בפני הסובבים אותם, עצה קטנה: אם יש רצון ורצון עז להתהדר במכשיר מפואר, אפשר לקנות מכשיר סיני מתקדם בפחות מאלף ש"ח ולקנות בכמה שקלים מדבקה של סמסונג גלקסי s4 ולהדביק על המכשיר. כך ניתן להתפאר בפני החברים שיש לכם את הגלקסי החדש ביותר, שאיש עדיין לא ראה...

עדכון (7.5.13, 17:00): באתר המכירות הישירות (הישראלי) Getit המחיר של הגלקסי S4 נפל ל- 3,379 ש"ח ב- 10 תשלומים ללא ריבית. נפילה יפה במחיר תוך פחות מיממה מהרגע שעלה לאוויר. זו התפתחות יפה. בקצב הזה, המחיר ירד הרבה יותר מ- 1,000 ש"ח, תוך 3 עוד 4 חודשים, כמו שציינתי למעלה. 

נספח
בטבלה מוצגים ההבדלים בין המערכות המתחרות הראשיות בצורה מרוכזת אחת, עם הפרמטרים השונים בין המערכות. אני מתייחס לגרסאות האחרונות של מערכות ההפעלה (4.1 של אנדרואיד, iOS 6 של אפל):

 
הפרמטר אפל גוגל
יכולת להוסיף זיכרון למכשיר אין יש
יכולת להחליף סוללה אין יש
תמיכה מלאה ביישומים עסקיים מתקדמים חלקית ביותר כן
תמיכה בדור 4 – LTE בתדרים הישראלים חלקי מלא
זיהוי קול תומך בעברית לא חלקי בלבד
חיבור לטעינה ולאביזרים חיצוניים מחבר לא תקני מחבר תקני
תמיכה ב- NFC ל"יישומי קירבה" אין יש
שליטה טובה במכשיר מרחוק במערכות MDM דורש אינטגרציה נעשה בקלות יחסית
תמיכה מלאה ביישומי VoIP לא כן
יכולת חיבור מהירה למרכזיה ארגונית \ עסקית דורש אינטגרציה קל ומהיר יחסית
חיבור מובנה לעננים מוגבל לענן של אפל פתוח לכל ענן
תמיכה ברדיו אין יש
עלויות ביטוח ותיקונים בשמיים סבירות
יכולת עבודה עם מסמכי אופיס חלשה סבירה
יכולת להקים חנות – Market עסקית פנימית ליישומים ארגוניים אין יש
 
 מהטבלה הזו ניתן לראות בברור, שמערכת ההפעלה אנדרואיד תוכננה ובנויה טוב יותר כדי לענות על הצרכים הפרטיים והעסקיים גם יחד. 
 
זהב בסלולר



 
 
Bookmark and Share