Telecom News - בנק ישראל עושה צחוק מהחוק וממשרדי יחסי הציבור

בנק ישראל עושה צחוק מהחוק וממשרדי יחסי הציבור

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> בנק ישראל עושה צחוק מהחוק וממשרדי יחסי הציבור
בלעדי: בנק ישראל, שהוא המצטיין בתחום פטורים תמוהים ממכרזים (שני רק למפעל הפיס), הוציא פטור לייעוץ תקשורתי, כאילו יש בישראל רק משרד יח"ץ (יחסי ציבור) אחד. לא הצלחנו לקבל הסבר מתקבל על הדעת מה הסיבה שבנק ישראל ממשיך לצפצף על החוק ועל כל תעשיית ההיי-טק בישראל, בהחלטות המוזרות שלו. 
מאת: אבי וייס, 7.5.13, 00:30בנק ישראל

את תחום המכרזים והפטורים התמוהים ממכרזים אני מלווה שנים ארוכות. מפעם לפעם אני מגלה שהתעוזה והחוצפה עולים מדרגה. קפיצת המדרגה הרצינית ביותר בתחום צפצוף על חוק המכרזים והוצאת פטורים ממכרז בתירוצים המצוצים מהאצבע, התרחשה בחצי השנה האחרונה.

כבר הסברתי בהרחבה למה, בכתבה חושפנית מלפני כחודשיים. מאז פרסמתי עוד כמה פטורים תמוהים מאוד (כאן, כאן, כאן וכאן). יש באתר מדור מיוחד המוקדש לפטורים ממכרזים שנראו לנו "חשודים" יותר מהאחרים (מאות פטורים תמוהים מוצאים מידי חודש. כפי שציינתי, הזוכה בפרס "המוביל בפטורים" מטעם האתר הוא מפעל הפייס).

אולם, את הפטור הטרי של בנק ישראל שפרסמנו כאן, ממש קשה להבין. המציאות עלתה הפעם על כל דימיון והחוצפה הרקיעה שחקים. בנק ישראל ביקש (ואישר כמובן לעצמו), פטור של 30 אלף ש"ח לחודש עד סוף אוגוסט 2013, לצורך שכירת שירותי יח"צ ממשרד היח"צ "שלום תל אביב". כל מי שמכיר את תחום היח"צ יודע ,שאין למשרד זה שום ייתרון בלעדי או איזה סוד מקצועי ייחודי המתאים דווקא לבנק ישראל, כזה שאין לעשרות רבות של משרדי יח"צ האחרים בישראל. 

זה פשוט מקומם, הזלזול הבוטה בחוק והתעלמות מכל נורמה שלטונית, בתחום שאין בו כל דחיפות ובהילות ואין בו כל צורך להוציא פטור.  בנק ישראל, אם זה עניין כל כך דחוף לשכור משרד יח"צ (לבנק ישראל יש משרד דוברות פנימי משלו. שכירת היח"צ זו רק תוספת למערכת הפנימית), אזי ניתן לקיים מכרז סגור בין 3 מתמודדים. אבל להוציא פטור ממכרז? זה נשגב מבינתי. במיוחד אחרי שקראתי את ההסבר של בנק ישראל לפטור זה. 

תגובת בנק ישראל: "מדובר בהתקשרות של הבנק שנמשכה מזה זמן, וההחלטה כעת הינה להמשיכה לתקופת זמן קצרה נוספת, של כמספר חודשים, וזאת מטעמים שבהם האחידות נדרשת מטעמי יעילות וחסכון. הטעמים המיוחדים לאמור הובאו בפני ועדת המכרזים של הבנק, וקיבלו מראש את אישור מנכ"ל הבנק. פעולת הבנק כאמור, הינה בהתאם לאמור בתקנות חובת המכרזים".
 
פטור ממכרז
Bookmark and Share