Telecom News - 30 עצורים ב"רשת האפלה"

30 עצורים ב"רשת האפלה"

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> 30 עצורים ב"רשת האפלה"
משטרת ישראל החלה בגל מעצרים של חשודים הקשורים ב"רשת האפלה" של ישראל. הרשת הזו נחשפה על ידינו כמה פעמים, וכעת המשטרה רוצה לשים לזה קץ.
מאת: אבי וייס, 7.5.13, 17:00

יחידת להב 433 (היחידה הארצית לחקירות כלכליות של משטרת ישראל היושבת בלוד) עצרה היום כ- 30 חשודים, שביצעו עבירות רבות באמצעות מה שמכונה "הרשת האפלה". את הרשת הזו תיארנו בהרחבה רבה ומפורטת כאן. הרשת הזו, המכונה DarkNet (דארקנט), בחלק הישראלי שלה, גדולה יותר מהאינטרנט הגלוי לגולשים הרגילים, שימשה כבסיס אינטרנטי חסוי למכירת סמים, נשק, סחר בבני אדם, פורנוגרפיה, פדופיליה, הברחות ושאר עבירות כלכליות. המטבע המקובל ביותר ברשת הזו היה (ועודנו) הביטקוין, והכלי המרכזי לכניסה לרשת האפלה היה (ועודנו) ה- Tor.

אצל החשודים נתפסו סמים, והמחשבים שלהם הוחרמו ונתפסו לצורך החקירה. כבר בעת החשיפה שלנו, נציגי משטרת ישראל ציינו, שהם ערים לתופעה והם ינסו למגר אותה. די ברור, שהם החלו לגרד את "קצה הקרחון" של "הרשת האפלה" בישראל. לרשת הזו גם קשרים רבים בעולם האמיתי. אם תקראו את סדרת הכתבות של "מספרים מטעים", שפרסמתי באתר, תוכלו להבין למה אני מתכוון. טרם ברור האם המהלך של המעצרים יעצור את התופעה הרחבה של "הרשת האפלה" בישראל. יותר מדי כסף מתגלגל בה.  
 
הרשת האפלה



 
 
Bookmark and Share