Telecom News - האם מרחף איום על גוגל גלאס?

האם מרחף איום על גוגל גלאס?

דף הבית >> לגיקים >> גאדג'טים >> האם מרחף איום על גוגל גלאס?
האם מרחף איום על גוגל גלאס?
מאת: חיים חביב, 8.5.13, 10:00

חשש לפגיעה בנורמות נהוגות בתפעול ההתקן החדשני של גוגל. או אם תרצו: "מי שגר בבית מזכוכית שלא יזרוק אבנים".

משקפי גוגל זכו לאחרונה לכיסוי רחב בעיתונות המקצועית בעיקר בהיבטים הטכנולוגיים שלהם. כעת מתחילות לצוץ סוגיות מורכבות העשויות לחייב את המחוקק/הרגולטור לבחון מקרוב חששות מפני הפרת נורמות בתחום הפרטיות והגנת קניין רוחני.

התקן ה- Google Glass החדשני, שנחשף לאחרונה (ליחידי סגולה), טומן בחובו פוטנציאל למהפכה בדרך בה אנו מקושרים ל'מכונת ההחייאה' המודרנית שלנו - הסמארטפון, ולאופן בו אנו צפויים לנהל את חיינו החברתיים דרכם. האפשרות הייחודית להיחשף דרכו לכל החשבונות שאנו מנהלים בגוגל, לנהל שיחות, לשגר ולקבל מסרונים, לצפות במפות לניווט מתקדם, ובעיקר - היכולת לצלם תמונות וקטעי וידיאו, מעוררות את דמיונם של שומרי ומקדשי צנעת הפרט, וגם - לא פחות חשוב -  מעוררות מרבצם את הקנאים והמתחרים, המחפשים כל דרך חוקית להאט ולעכב את תפוצת ההתקן החדש (1,500$), שמאיים לכבוש את השוק.

אף שמועד ההשקה המסחרי טרם הוכרז, יש כבר אנליסטים המעריכים שעד 2016 יימכרו למעלה מ- 6.6 מיליון זוגות משקפיים – הכנסה נכבדה של כ- 10 מיליארד דולר (התחזית הזו אינה כוללת את הפוטנציאל למכור למרכיבי המשקפיים פרסומות במרחק סנטימטר או שניים מהמוח).

מה מטריד את המוטרדים? כרגע, בעיקר היכולת לצלם תמונות מביכות בהיחבא, אולי אפילו בקריצת עין ובלא פקודה קולית: "צלם!". זה אפשרי, כי "טכנולוגיית המחוות" צעדה זה מכבר צעד גדול קדימה, ובהחלט ניתן לתכנת פקודת הפעלת צילום בקריצה או בעווית עין, בלא שהסביבה תחוש בכך (לאחרונה נכתב על אפליקציה כזו המכונה Winky). כך לדוגמא, ניתן יהיה אף להעביר שידור וידאו חי מחצרים פרטיים ולתעד שיחות אישיות מצולמות בלא מודעות המצולם. אפילו להעלות תמונות מביכות ממפגשים חברתיים בזמן אמת לרשתות החברתיות, או לשתף חברים ישירות מתוך הצגת בכורה (על כל הכרוך בהפרת זכויות יוצרים). כנראה שגם באולמות הקזינו הגדולים בלאס וגאס או במקאו לא יאהבו בלשון המעטה את הפוטנציאל החדש. אגב, האם בעידן החדש, נידרש בעת כניסתנו לישיבה סודית או למתקן רגיש להפקיד בנוסף על הטלפון גם את המשקפיים?

על מנת להפוך את ההמצאה החדשה למנוף ענק שיזרים הון לקופת גוגל, תידרש החברה להשקיע לא מעט מאמץ ועבודת הכנה כדי להרגיע את הרגולטורים, לשכך את חששות הציבור, להרגיע את המגזר העסקי, החרד להגנת זכויותיו בנכסי קניין רוחני (IP). מסתבר, שיש עדיין החרדים לפרטיותם ולקניינם. חלקם בצדק ומסיבות די מובנות. מי שיוצא לבלות ומשתכר, אולי אפילו נוהג ברכבו כשהוא בגילופין, לא ישמח מן הסתם שהתנהגותו תיחשף בפומבי, על אחת כמה וכמה - חברה מסחרית שתחזיותיה וסודותיה הכמוסים ידלפו למתחרים מחדר הדיונים.

גוגל תידרש כבר בזמן הקרוב מאד לתת את הדעת למכלול הסוגיות הללו ונוספות, המאפיינות מוצר מהפכני בשוק. עליה לפעול מהר, בפתיחות וברגישות, לפני שהסוגיות הללו יצברו תנופה ויעכבו אותה. עליה למצוא בהקדם את שביל הזהב - איזון נכון שירצה וירגיע את החוששים מהפוטנציאל הגלום במכשיר. זכרו: מי שגר בבית מזכוכית שלא יזרוק אבנים. בדבר אחד אין כנראה ספק: הלוביסטים ועורכי הדין המעורבים יגזרו קופון נאה. 
משקפי גוגל



 
 
Bookmark and Share