Telecom News - מפעל הפיס עושה צחוק מחוק המכרזים

מפעל הפיס עושה צחוק מחוק המכרזים

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> מפעל הפיס עושה צחוק מחוק המכרזים
מפעל הפיס, שמוביל ב"ליגת ממציאי הפטורים ממכרזים" בישראל, הוציא לאחרונה פטורים מאוד מוזרים לתחום יחסי הציבור ולתחום הייעוץ בנושאי מחשוב.
מאת: אבי וייס, 10.5.13, 14:00מפעל הפיס

במדור "פטורים ממכרזים ICT" אני מביא דוגמאות מעשרות ומאות הפטורים התמוהים ממכרזים המתפרסמים מידי חודש ע"י משרדי הממשלה, גופי הסמך הממשלתיים והחברות הכפופות לחוק המכרזים. מפעם לפעם אני מגלה, שהתעוזה והחוצפה עולים מדרגה. קפיצת המדרגה הרצינית ביותר בתחום צפצוף על חוק המכרזים והוצאת פטורים ממכרז בתירוצים המצוצים מהאצבע, התרחשה בחצי השנה האחרונה. את "ליגת האלופות" בתחום זה מוביל ללא כל מתחרים ובפער אדיר מהמקום השני: מפעל הפיס, עם מעל ל- 150 פטורים בחצי שנה.

בשבוע האחרון פורסמו (כרגיל) כמה וכמה פטורים ע"י מפעל הפיס, מהם שניים צדו את תשומת ליבי ופרסמתי אותם במדור הפטורים:

א. פטור ממכרז עבור שירותי ייעוץ בנושאי מחשוב, שניתן לחברת הייעוץ "גרטנר". הנימוק המרכזי לפטור: "
מספקת תובנות ואנליזות ברמה מקצועית בנושאי טכנולוגיה והייטק"... נו באמת. היא היחידה בשוק הייעוץ בעולם המחשוב? קצת תמוה ומוזר. 

ב. פטור ממכרז עבור שירותי ייעוץ ולובינג בכנסת ובמשרדי הממשלה לחברת "פוליסי ייעוץ ותקשורת פוליטית". הנימוק המרכזי לפטור מאוד מקורי הפעם: "
מכרז עלול לפגוע בסוד מסחרי ומקצועי"... כנראה, שחברת "פוליסי ייעוץ ותקשורת פוליטית"  אולי "יודעת" איך עובדת מכונת ההגרלות הממוחשבת של מפעל הפיס. אם לא ייתנו לה את העבודה הזו על חשבון כספי הציבור בלי מכרז, היא עוד עלולה לרכוש כרטיסי הגרלה של מפעל הפייס עם המספרים הזוכים אותם הם יודעים מראש ו"לקחת את כל הקופה...".

לא די שלמפעל הפיס יש משרד יחסי ציבור פנימי ומשרד יחסי ציבור חיצוני (שקרוב לוודאי קיבל את התפקיד בלי מכרז), אזי יש להוסיף על כך עוד משרד של יחסי ציבור, שיעשה "לובינג" עבור מפעל הפיס בכנסת ובמשרדי הממשלה. הוא כנראה היחיד מבין עשרות משרדי יחסי הציבור, שיש בישראל שיודע לעשות "לובינג" ברמה, וגם מחזיק בידו משום מה את הסודות הכי שמורים של מפעל הפיס. על מי הם חושבים שהם עובדים?

אך לאחרונה חשפתי, שבנק ישראל עושה בדיוק אותו דבר (שוכר משרד יחסי ציבור בלי כל מכרז, עם תירוצים המצוצים מהאצבע). מפתיע ומפליא איך ארגון חברות יחסי הציבור לא מתקומם מול התופעה החמורה הזו. הרי הם טוענים שהם מומחים ביחסי ציבור...

את תגובת מפעל הפיס לא הצלחנו להשיג. אם תגיע - נעדכן. 

 
Bookmark and Share