Telecom News - רמי לוי יחל לספק שירותי פרמיום סלולריים

רמי לוי יחל לספק שירותי פרמיום סלולריים

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> רמי לוי יחל לספק שירותי פרמיום סלולריים
בלעדי: בפעם הראשונה משרד התקשורת מספק רישיון לשירותי פרמיום טלפוניים (לרמי לוי), בו השירות מותנה ב"תכנית המספור". האם בכך מגיע הסוף למספרי פרמיום מטעים, סוחטים וללא כל תקרה? תלוי את מי שואלים. למשל, לדעת החברות, שכבר טיפלנו בהן (012 ו- 018) וחשפנו את שירותיהן בתחום "המספרים המטעים", וגם לדעת בזק, אפשר לגבות כמה שרוצים, על כל שירות ועל כל מספר, דרך חשבון הטלפון, תוך התעלמות "מתכנית המספור".
מאת: אבי וייס, 11.5.13, 23:00

בלי הרבה פרסום, חברת התקשורת הוירטואלית (MVNO) רמי לוי השקמה בבעלותו של רמי לוי קיבלה היתר (המצוי כאן), לספק שירותי טלפוניה לצרכי מסחר טלפוני (שירותי פרמיום) בשתי תצורות, המותנות בקיום הוראות "תכנית המספור".

בכך, יהפוך רמי לוי לספק ה- MVNO הראשון בישראל, שיספק שירותי פרמיום טלפוניים ברשת הסלולר שלו ללקוחותיו (ואף ללקוחות אחרים, שיחייגו למספרי השירות החדשים, שיהיו ברשת של רמי לוי). אנו בהחלט בעד מסחר הוגן ותחרותי, ורמי לוי הוכיח לציבור במשך השנים, ולאו דווקא בסלולר, שהוא מספק תחרות הוגנת ומשמעותית לטובת כלל הצרכנים בישראל ברשת המרכולים שבבעלותו. כעת, הוא נכנס לתחום שירותי הפרמיום הסלולריים. אני משוכנע שגם כאן הוא יספק שירותים אטרקטיביים, תחרותיים, שקופים והוגנים. 

על פי "תכנית המספור" יש ארבע שיטות לאספקת וגביית כסף בשירותי פרמיום טלפוניים (סלולריים כמו גם קוויים), במחירים שנגבים מהלקוח מעבר למחיר הרגיל של השיחה לפי מחירה בחבילת התקשורת של הלקוח המחייג. רמי לוי ישתמש בשתיים מהשיטות הללו, על פי התיקון לרישיון שקיבל (הוא לא ישתמש בשיטה השלישית, של שירותי פרמיום אירוטיים, בקידומת 1919, ולא בשיטה הרביעית של תשלום שאינו נמוך, בקידומת 19YZ). ואלה הם השירותים, שיסופקו על ידו, כנראה כבר בחודש הקרוב, ברשת הסלולר של רמי לוי השקמה:

א. שירותי פרמיום במחיר נמוך. הקידומת לשירותים הללו: 1-900. העלות היא של תוספת של עד 50 אג' לדקה

ב. שירותי פרמיום במחיר קבוע. הקידומת לשירותים הללו: 1901. התשלום לשיחה הוא בתוספת של עד 2.5 ש"ח. 

למי שלא הבין, חבילות של דקות "הכל כלול", אינן כוללות את מספרי הפרמיום, שלגביהם יש לשלם את התעריף בנפרד, לפי הקידומת שמחייגים. בתחילת השיחה, המתקשר שומע את תעריף הפרמיום לשיחה ויש לו הזמנות לנתק את השיחה, בטרם החל לקבל את השירות ולשלם עליו בחשבון הטלפון שלו. 

התיקון לרישיון של רמי לוי הוא מבורך וצעד נכון בכיוון הנכון של משרד התקשורת \ אגף הנדסה ורישוי. שכן, הוא קושר קשר ישיר וחד ערכי בין אספקת שירותי הפרמיום לבין "תכנית המספור", עבור מי,שמשום מה לא הבין את הקשר החוקי הזה וחשב שאולי אין קשר כזה. זאת, במיוחד לאור החשיפה שלי - מי אחראי לכאוס בתחום מספרי הפרמיום המטעים, הלא חוקיים וסוחטי הכספים, שיש בישראל. 

האם בכך ייפסק השימוש במספרי פרמיום שלא כחוק? כנראה שלא.

הסיבה הברורה: זורם בצינור הזה הרבה מאוד כסף. מולם עומד הרגולטור, משרד התקשורת, חסר אחריות מינימלית, בלי אזניים, רגליים וידיים. חלק מהיזמים, לאור ריבוי החשיפות שלי בנושא, באו אלי בטענות שונות כגון: מדוע אני נטפל רק לקטנים יחסית (012-סמייל ו- 018-אקספון) ולא מטפל בגדולים ממש, שעושים כמעט אותו הדבר?

אז החלטתי לטפל גם בגדולים. למשל בבזק. נחשוף את הפרשה הזו בכתבה הבאה. כדי לא להשאיר את קוראינו במתח, אציין, שברור לי שבזק עושה צחוק ממשרד התקשורת, בדיוק כמו "הספקים הקטנים", בגלל חולשת מערכות הפיקוח של משרד התקשורת. זה ממש לא חדש. "באין מלך בישראל, איש הישר בעיניו יעשה" כתוב במקורותינו. זה המצב כרגע בתחום מספרי ושירותי הפרמיום בישראל. כאוס מוחלט, ללא כל שליטה, פיקוח ובקרה. 

אני מקווה, שרמי לוי יהיה "נושא הלפיד" בשוק התקשורת בכלל והסלולר בפרט, להליכה בדרך הישרה, ההוגנת והשקופה מול הלקוחות, בגביית כסף סבירה, חוקית ונכונה, על שירותי פרמיום לצרכי מסחר טלפוניים. בהצלחה לרמי לוי ובתקווה ששאר השוק ילך בעקבותיו. 
 
חיוג טלפוני



 
 
Bookmark and Share