Telecom News - קנס בגובה של מאות אלפי שקלים הוטל על חברת הוט

קנס בגובה של מאות אלפי שקלים הוטל על חברת הוט

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> קנס בגובה של מאות אלפי שקלים הוטל על חברת הוט
קנס בגובה של מאות אלפי שקלים הוטל על חברת הוט
מאת: מערכת Telecom News, 12.3.13, 17:30

לטענת משרד התקשורת, הוט לא הציגה את החבילה הצרה כחבילה הזולה ביותר בפני לקוחות, הקשתה על אופן ההתחברות והתשלום עבור החבילה הצרה והפלתה בין לקוחות המסלולים השונים. בעקבות זאת, מועצת הכבלים והלוויין החליטה להטיל על חברת הוט עיצומים כספיים.

המועצה לשידורי כבלים ולווין החליטה להטיל עיצומים כספיים בגובה של מאות אלפי ₪ על חברת "הוט" בשל אי עמידה בהוראות הדין בנושא החבילה הצרה.

עיקר האפליה נבעה מסיבות אלו: חברת הוט לא אפשרה לצרכנים שהתענינו בהצטרפות לחבילה הצרה לעשות זאת באמצעות המוקד הטלפוני, אלא באמצעות אתר האינטרנט בלבד. החברה לא הציגה ללקוחות את החבילה הצרה כחבילת השידורים הזולה ביותר, החברה דרשה מהלקוחות לשלם עבור החבילה הצרה רק באמצעות כרטיס אשראי בעוד שלמסלולים אחרים היא מאפשר תשלום גם בהוראת קבע.
 
כזכור, בספטמבר 2012 אישרה מועצת הכבלים והלוויין פיילוט ניסיון לתקופה של חצי שנה, במהלכו נדרשו  חברות הכבלים והלווין לספק חבילת ערוצים מצומצמת [החבילה הצרה], הכוללת 16 ערוצים. החברות חויבו להתחיל בפיילוט לא יאוחר מה- 2.12.2012 ונדרשו לקבל  את אישור המועצה לחבילות שיציעו במסגרת החבילה הצרה.

החברות החלו לשווק את החבילה הצרה ללקוחותיהן החל מיום.2.12.2012 כיום מציעות החברות את החבילה הצרה במחיר של 149 ₪ כולל ממיר דיגיטלי למשך 12 חודשים.

אגף הפיקוח ערך בדיקה ומצא כי נציגי שרות הלקוחות של חברת הוט לא הציעו למנויים ולמצטרפים חדשים את החבילה הצרה כחבילה הזולה ביותר וכי החברה הפלתה בין לקוחותיה ואפשרה להצטרף לחבילה הצרה רק באמצעות אתר האינטרנט ורק ללקוחות המשלמים בכרטיס אשראי .

מפניות ציבור שנתקבלו במועצה עולה כי חלק ממנויי החברה שרצו לעבור לחבילה הצרה נדרשו לשלם 300 ₪ בגין דמי התקנה,  על אף שבדירתם מותקן הציוד. בשל כל אלה פתחה המועצה בהליך בירור.

עם קבלת מכתב הבירור , החברה חידדה את המסרים לנציגי השירות. כאמור, המועצה החליטה להטיל על "הוט" עיצומים כספיים בגין אפליית המנויים. החברה נדרשה לחדול מגביית דמי התקנה ממנויים שעברו לחבילה הצרה מבלי שהחליפו ממיר.
 
מהוט נמסר בתגובה: "עם קבלת ההנחיות וההבהרות מצד המועצה פעלנו מידית ליישומן. יתרה מכך הוט אף יזמה והשיקה טריפל צר על מנת לקדם את החבילה הצרה ולתת מענה חסכוני ללקוחות החפצים בכך".
 
מועצת הכבלים והלוויין
Bookmark and Share