Telecom News - התוצאות הלא מבריקות של רבעון ראשון 2013 של בזק

התוצאות הלא מבריקות של רבעון ראשון 2013 של בזק

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> התוצאות הלא מבריקות של רבעון ראשון 2013 של בזק
דוב רוזנברג, אנליסט - כלל פיננסים ברוקראז'. בזק - דוח מעודד, ללא שינוי מהותי
מאת: מערכת Telecom News, 13.5.13, 23:00

בזק דיווחה תוצאות רבעון ראשון בצפי, שמרה על המרווחים והקטינה במעט את החוב. אנו לא רואים בדוח שינוי מהותי או סיבה לשינוי עמדות, עם זאת יתכן ונראה תיקון קל לאור הירידות מאז חלוקת הדיבידנד בתחילת החודש.
 
תוצאות בצפי. תוצאות הרבעון הראו הכנסות בצפי עם 2.4 מיליארד ש"ח ורווחיות מעט מעל המצופה עם EBITDA של 1.09₪ מיליארד לעומת קונצנזוס ל- 1.05₪ מיליארד וצפי שלנו ל- 1.0₪ מיליארד. ההפרש ברווחיות נבע בעיקר מהכנסות חד-פעמיות.

בזק צמצמה את החוב נטו שלה ל- 7.3B₪ (מ- 7.9B₪), אשר אינו כולל את הדיבידנד שחולק, החוב נטו כולל הדיבידנד עומד על  8.7₪ מיליארד. פלאפון שוב נשחקת, בזק בינ"ל ו- YES נשארות יציבות והמוקד הוא בבזק קווי עם הכנסות בצפי, רווחיות טובה ומרווחים גבוהים בזכות המכירה של נחושת ונדל"ן ודחייה של ההפרשות לעובדים.
 
  • בזק קווי. האיזון בין האינטרנט לתחום הקווי הביא להכנסות בצפי עם 1.13₪ מיליארד, לעומת צפי שלנו ל-  1.12₪ מיליארד. בזק שמרה על מבנה הוצאות מצומצם אשר יחד עם הכנסות אחרות הביא ל- EBITDA של 700₪ מ', לעומת צפי ל- 600₪ מ'. מרווח ה- EBITDA של התחום הקווי עומד על 62% הרבעון, וגם בניכוי ההכנסות החד-פעמיות המרווח של ~55% הוא גבוה ביותר ואינו בר קיימא לאורך זמן לטעמנו.
    • בתחום הקווי ראינו עליה יפה ב- ARPL של האינטרנט ל- 83₪ (מ- 80₪), בזכות העלאת המהירות הממוצעת של הלקוח, יחד עם עליה במספר המנויים (+16 אלף). השיפור בתחום האינטרנט חיפה על ירידה ב- ARPL הקווי ל- 69₪ (מ- 71₪) וירידה במספר המנויים בקווי (-26 אלף).
    • בזק שמרה על מבנה הוצאות מצומצם אשר קיבל דחיפה נוספת מהכנסות אחרות בגובה 73₪ מ' אשר כולל מכירת נחושת ונדלן ודחיית ההפרשות לעובדים. ההפרשות לעובדים צפויים לעמוד על 50₪ מ' ברבעון הבא.
  • בזק בינ"ל. בזק בינ"ל שמרה על יציבות עם הכנסות של 346₪ מ' ו- EBITDA של 87₪ מ', לעומת צפי שלנו ל- 328/89₪ מ'. בזק ממשיכה להראות שיפור מתמשך בתחום האינטרנט (ISP) שבינתיים יותר מאשר מחפה על שירותי הטלפוניה. גם בזק בינ"ל שומרת על מרווח EBITDA גבוה של 25%, הנמוך בקבוצה.
  • פלאפון. סיימה את הרבעון עם הכנסות/EBITDA/רווח נקי של 964m/295m/153m₪ לעומת צפי שלנו ל- 982m/314m/142m₪. פלאפון ממשיכה להיפגע ממלחמת המחירים עם איבוד של כמעט 60 אלף לקוחות ו- ARPU של 86₪  (לעומת צפי ל- 85₪) אשר נתמך מגיוסים משמעותיים בהוט.
 
שורה תחתונה. תוצאות הרבעון מעודדות במעט לאור הקטנת החוב והתוצאות בצפי, אך לטעמנו אין כאן שינוי לתזה. פעילות הליבה עדיין בסכנה, החוב עוד צפוי לטפוח ואנו מאמינים כי כאשר התמיכה מחלוקת הדיבידנדים תפחת הבעיות יצופו. בטווח הקצר אנו מצפים להמשך היציבות, אך אנו נשארים עם תשואת חסר לאור אי הוודאות התחרותית בשווקי הליבה, החוב והמינוף הגבוה והתחרות המתמשכת בעולם הסלולר.
 
תוצאות הרבעון הראשון:
רבעון ראשון 2013 בזק
 
 
Bookmark and Share