Telecom News - למי טוב העיכוב בפריסת LTE בישראל?

למי טוב העיכוב בפריסת LTE בישראל?

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> למי טוב העיכוב בפריסת LTE בישראל?
לפיגור של 7 שנים (לפחות) בפריסת רשת דור רביעי - LTE בסלולר בישראל יש גם צדדים "חיוביים". מי מרוויח מהעיכובים? מה מרגישים וירגישו משתמשי הסלולר בישראל בגלל העיכוב הבלתי סביר הזה? המשך החשיפה - חלק ב' בסדרה. 
מאת: אבי וייס, 18.5.13, 20:30

בחלק א' של סדרה זו (כאן), ניתחנו את הפיגור בפריסת רשת LTE בישראל ואת המהלכים, שיובילו לכך, שרשת LTE משמעותית (דהיינו: LTE Advanced), לא תהיה בישראל בשנים הקרובות. 

לפיגור הזה יש מחיר. המחיר הזה נגבה כבר עכשיו, ממשתמשי הסלולר בישראל. ניתחנו זאת בבעיות הקיימות כבר כיום ברשת של סלקום, ובקשיים של פרטנר ופלאפון לספק שירות ללקוחות במקומות הומי קהל (למשל: במגרשי כדורגל, מופעים, קניונים, כינוסים גדולים וכיו"ב). בנוסף, חברות הסלולר הוותיקות אינן יכולות להקים אנטנות סלולר חדשות, קטנות כגדולות. בשום מקום. הן גם אינן יכולות לבצע פריסה של Small Cells, כדי להוריד עומסים (Offload) מהרשתות העמוסות שלהן.

זה לא משפיע רק על לקוחותיהן, אלא על לקוחות כל חברות הסלולר בארץ, גם המתחרות. שכן, כל המתחרות (בין אם הן גולן טלקום, הוט מובייל או כל חברות ה- MVNO), "רוכבות" על שלש הרשתות של ספקיות הסלולר הוותיקות. גמר הפריסה של רשתות גולן טלקום והוט מובייל הוא רחוק - 2016. גם להן יש קשיים (כל ראש עיר ממציא הגבלות משלו, כיד הדימיון ולחץ התושבים אחוזי בהלת "הקרינה הסלולרית"), למרות הפטור שהן קיבלו מהיועץ המשפטי לממשלה. בכל מקרה, הפטור הזה לפריסה עבור החברות החדשות הוא זמני.

לקבל רישיון לאנטנה סלולרית לוקח שנה וחצי עד שנתיים (אם בכלל מקבלים היתר). הרשויות המקומיות מטילות היטלי השבחה וכיו"ב בלתי סבירים על כל אנטנה. עלות תפעול ושכירות של כל אנטנה מגיעות (לפני עלויות הציוד והתחזוקה של ציוד) לכ- 100 אלף ש"ח בשנה. ברור, שזה מונע הוזלת מחירים ללקוחות. אין כיום לחברות הסלולר כל ROI על הקמת אנטנות חדשות, או אחזקת אנטנות קיימות. זה עסק מפסיד. זאת, כי כל החברות עברו ל- Fixed Price. ברור, שבמצב כזה אין כל תמריץ לחברת הסלולר לשפר את הרשת ולעבור ל- LTE. לכן, כל עם ישראל משלם וישלם באיכות הרשת והשירותים, על המחדל הזה. 

בנוסף, התכנית, שחברות הסלולר תסתמכנה על רשת הסיבים הארצית לבתים (FTTH), שתפרוס חברת הבת של חח"י (חברת החשמל לישראל) כדי לחבר את האנטנות, השתבשה ואינה ריאלית. החלטת שר התקשורת לדון בנושא "השוק הסיטונאי" לפני תחילת הפריסה של ה- FTTH של חח"י, יצרה פלונטר רציני בכל השוק הקווי. כך יוצא, שאין לחברות הסלולר כל ברירה אלא להסתמך על הרשתות העצמיות שלהן, על רשת בזק ומעט על הוט, כדי להגיע ברוחבי פס מתאימים לאנטנות שלהן המבוזרות ברחבי הארץ. זאת, כדי לספק את רוחבי הפס ההולכים וגדלים מידי חודש על רשתות הסלולר. ברור, שהפתרונות הזמניים הללו יוצרים פער ההולך וגדל בין הביקושים, לבין היכולת של חברות הסלולר לספק אותם. לכן, התקלות וחוסר הכיסוי החלו והתקלות תתגברנה מחודש לחודש. התודות למשרד התקשורת. 

יתרה מכך, מנכ"ל משרד התקשורת "עשה צחוק" מהמומחים, שהגיעו במיוחד למשרדו, כדי להציג מחקרים ועובדות המראים בברור, שהגישה שלו למכרז התדרים ל- LTE מוטעית (דיווחנו על כך בהרחבה כאן). דהיינו: הגישה הנוכחית, שהוא הולך בה, מובילה לכאוס ברשות הסלולר הקיימות, גלישה איטית ברוב הרשתות, ברוב שעות היממה, שיחות שלא ניתן להוציא לפועל או שמתנתקות וכיו"ב.

רשתות הסלולר ומכשירי הסלולר, שיש בידי הצרכנים, תומכים בשיחות באיכות HD. אולם, רק פרטנר יצאה עם היכולת הזו (כבר בדצמבר 2012) ומעט לקוחות מפעילים אותה. שתי החברות המתחרות בה לא הפעילו אופציה זו על הרשת שלהן. למה? הרשת עמוסה, אז מה עוזר ללקוח, שהקול יהיה באיכות יותר טובה ובלי רעשי רקע? זה סתם מכביד על הרשת. בנוסף, חברות הסלולר לא הפעילו מנגנונים חדשים של "אבטחת מידע" על הרשתות שלהן. למה? עוד פעם אותה תשובה: מנגנוני אבטחת המידע יכבידו על הרשת, שממילא עמוסה. 

כך נוצר מצב, ששירותי ה- OTT (ר"ת: Over The Top) של יישומים חברתים מעמיסים על הרשתות. העומס הזה הולך וגדל מידי חודש, בגלל הגידול בצפייה בווידיאו. לחברות הסלולר אסור לחסום שירותי OTT. אז מה הן יכולות עשות? לבצע "איזון עומסים" ולהוריד את הביצועים לכולם

אם ועדת המכרזים הייתה מחליטה לחלק היום רק 35 עד 40 מגהרץ, סה"כ ל- 3 חברות בלבד ושלכל אחת יהיו 20 מגהרץ לפחות לכל ערוץ, עבור LTE מתקדם בתחום ה- 1,800 מגהרץ, ואת שאר התדרים, אם יידרש ל- LTE Advanced לחברות קיימות או נוספות, לחפש ולחלק בשנה הבאה בתחומים שמתחת ל- 1 ג'יגהרץ, אזי, כל התפתחות רשתות הסלולר בארץ הייתה נראית שונה לגמרי. רק בדרך הזו היה סיכוי להדביק את הפיגור העצום, שנוצר בין ישראל לשאר העולם. זה לא יקרה. 

ההחלטה הנוכחית, שתעוגן בקרוב בכנסת (במסגרת חוק ההסדרים) תיצור רשתות LTE נכות במדינת ישראל. כל ההכנות של חברות הסלולר ל- LTE הן בזבוז זמן וכסף. שלא לדבר על המיליארדים שהן תשלמנה (ולבסוף ישלמו הלקוחות), עבור רכישת התדרים הלא אטרקטיביים, שמציע משרד התקשורת. התוצאה תהיה, שהלקוחות לא יקבלו משהו טוב יותר מהקיים. זו תהיה טעות איומה ובכייה לדורות

הטעות הזו תוביל לכך, שלא ניתן יהיה להשתמש בשירותי העתיד של רשתות LTE, כמו שיש בעולם. דוגמאות:
1) היעדר יכולת לחיבור מצלמות אבטחה איכותיות וכיו"ב לרשת הסלולר. בנוסף, כל הרעיונות להתקדמות ל"עיר חכמה" מושתתים על שירותי סלולר ופס רחב נייד, שירותים רחבים ומהירים לצרכים עירוניים מגוונים.
2) אי יצירת חלופה לפס הרחב הקווי ע"י הפס הרחב הסלולרי. בשבדיה, למשל, יש יותר חיבורי פס רחב בבתים על רשת ה- LTE מאשר חיבורים בפס רחב קווי.
3) קשיים באפקת שירותים ניידים מתקדמים למשתמשי הקצה ובכללם שירותים בענן, שירותי מסחר אלקטרוני ושירותים מבוססי מיקום. 4) אי יכולת לספק שירותי שיחת ועידה בקול או בווידיאו לקבוצות משתמשים, למשתמשים פרטיים או עסקיים.
5) אי יכולת לחיבור מכוניות ורכבות לרשת הסלולר לשירותים לנוסעים ולנהג (למשל וידיאו וסרטים לנוסעים מאחור, שירותי גלישה מתקדמים לנוסעים עם סמארטפונים וטאבלטים, שירותי דרך וניווט מתקדמים, ועוד).
6) אי מעבר ל- IoT (ר"ת: Internet Of Things) = "אינטרנט של חפצים". באינפוגרפיה הבאה ניתן לראות את השימושים השונים והמגוונים שמתפתחים בעולם המערבי בתחום ה- IoT (לחיצה על התמונה מגדילה אותה):
אינטרנט של חפצים

ויש עוד ועוד. כמות השירותים האפשריים על רשתות LTE Advanced היא עצומה וחלק מהשירותים החדשים נמצאים כיום בשלבי פיתוח וטרם נחשפו לציבור הרחב.

אגב, באופן די אירוני, משרד התקשורת פרסם בעצמו לפני כשנה וחצי (כאן), מסמך המהלל את ההשגים הצפויים לכלכלת ישראל ולרווחת תושביה, עקב המעבר הצפוי ל- LTE Advance, ומזהיר מפני הנזקים שייגרמו לציבור ולכלכלה אם יווצרו עיכובים בהכנסת טכנולוגיה זו לישראל.... מבקר המדינה כבר חשף, מה שאנו חשפנו קודם לכן, שמנכ"ל משרד התקשורת הוא האחראי העיקרי לעיכובים במכרז ה- LTE. כנראה שהוא לא קרא את המסמך של משרד התקשורת, שיצא ופורסם תחת ידו...

זה ברור כשמש, שב- 10 מגהרץ לכל ערוץ ב- LTE אי אפשר לפתח רשת סלולר מתקדמת ואיכותית. הרי בדיוק בשביל רשת מתקדמת כזו המציאו את ה- LTE. אז מה הואילו חכמים בתקנתם?

האם יש מישהו שהמצב הזה דווקא מועיל לו?
כן. קודם כל גולן טלקום, שבכלל אינה ערוכה לעבור ל- LTE, ואינה מתכוונת לעבור ל- LTE בטווח הזמן הנראה לעין. העיקר: זה עוזר להוט מובייל. היא המרוויחה הגדולה של המצב הכאוטי שנוצר. למה? כמה סיבות טובות:

1. הוט מובייל הפקידה ערבות גדולה ביותר (כ- 700 מיליון ש"ח) בידי משרד התקשורת, כדי לקבל את הרישיון החדש והתדרים. למה היא הגיעה לסכום הדמיוני הזה? ניתחנו זאת בעבר. כרגע, לא זו השאלה החשובה. כעת, הוט מובייל מתאמצת מאוד כדי לגייס מספיק לקוחות, כדי להגיע כמה שיותר מהר לקו בו היא תקבל את כל או את רוב הערבות הזו בחזרה. אין לה כרגע מקורות כספיים נוספים כדי לצאת בהשקעות ענק הנדרשות למעבר ל- LTE. הערבות הענקית הזו "יושבת לה על הצוואר".

הוט הכריזה שהיא רוצה לגשת למכרז ה- LTE, מול העמימות של עמדת גולן טלקום בסוגיה זו. אולם, הוט מעוניינת שזה יהיה בתנאים הנוחים לה. זה ברור. 

2. להוט מובייל יש "גיבנת" בדמות לקוחות מירס. היא מחוייבת לתת להם שירות ברשת מירס - iDen הוותיקה עד 2016. לכן, כל עיכוב בפריסת LTE משרת אותה בשלושה אופנים בו זמנית:
א. ה- LTE מתפתח ויוכל די בקרוב לספק יכולות PTT (ר"ת: Push To talk), שזו הטכנולוגיה הנדרשת ע"י לקוחות מירס. דהיינו: מנקודת הראות של הוט מובייל, היא מעדיפה להמתין עם לקוחות מירס, עד שיהיו בשוק מכשירים אמינים ב- LTE, שיוכלו לספק PTT, ואז תוכל להציע ללקוחות מירס הללו לשדרג היישר ל- LTE. זה לא יקרה היום ולא מחר. המכשירים הללו צפויים להיות בשוק באיכות מספקת ובמחירים נוחים וסבירים בסביבות 2015. 
ב. הוט מובייל לא תיאלץ לנהל שלוש רשתות שונות (iDen, UMTS ו- LTE) במקביל, אם מכרז ה- LTE יצא לדרך. מספיק לה כאב הראש של תחזוקת וניהול שתי רשתות סלולר שונות במקביל (iDen ו- UMTS). 
ג. בנוסף, לשלוש חברות הסלולר הוותיקות יש תדרים בתחומים שמתחת ל- 1 ג'יגהרץ. אלו תחומי התדרים היותר אטרקטיביים והיותר טובים למימוש של רשתות LTE (וגם יותר זולים לפריסה - עבור חברות הסלולר. רבע המחיר, מול עלות הפריסה בתדרים שמקצה משרד התקשורת במכרז הקרוב ל- LTE). החברות הללו תוכלנה, תוך מספר שנים די קצר, להסב תדרים אלו לטובת ה- LTE ולקבל ייתרון תחרותי משמעותי ביותר מול הוט מובייל, שאינה יכולה לעשות כן. מדוע? כי התדרים שיש לה מתחת ל- 1 ג'יגהרץ משועבדים ללקוחות מירס והיא מחוייבת להמשיך לתת להם שירות ברשת זו עוד כמה שנים טובות. לכן, אם ה- LTE מתעכב כמה שנים, הייתרון הזה של המתחרים בהוט מובייל - נעלם. (בסוגריים נציין כי תופעת הסבת תדרים קיימים בטכנולוגיה ישנה לתדרים בטכנולוגיה חדישה, כאילו התדרים, שהם משאב ציבורי, הפכו לנחלתם הפרטית של חברות הסלולר, היא תופעה חמורה שהתפתחה בשנים האחרונות, בגלל חולשת מערכת קבלת ההחלטות של משרד התקשורת. נושא זה נדון ונותח אצלי בעשרות כתבות ולא אתמקד בו הפעם).
שורה תחתונה לסעיף זה: הגיבנת של לקוחות מירס מעיקה על הוט מובייל והעיכוב במכרז התדרים מסייע לה להיפטר יותר טוב ויותר נכון (מנקודת ראותה) מהגיבנת הזו.    

3.הוט מובייל מתקדמת די יפה בפריסת רשת ה- UMTS שלה (יש לה אנטנות ברחבי הארץ המשמשות את רשת מירס, שניתן להרכיב עליהן את רשת ה- UMTS החדשה). הוט סיימה כ- 60% מהפריסה שלה, הרבה לפני התכנון של משרד התקשורת. אולם, עדיין היא לא רואה "החזר על ההשקעה - ROI" על רשת זו ולכן אין לה כל צורך מעשי לבצע כרגע קפיצת מדרגה מ- UMTS ל- LTE.  

על פי הדו"ח הרבעוני לרבעון ראשון 2013 שפרסמה קבוצת הוט, ל-HOT מובייל יש כבר 758 אלף לקוחות סלולר, כולל מירס, מהם כ-482 אלף לקוחות חדשים רק ב-HOT מובייל, חברת הסלולר ,שהשיקה פעילות אך לפני שנה. נתונים אלו הם אחרי שברבעון זה צה"ל העביר את מנוייו ממירס לסלקום. הישג די נאה. אולם, שיעור הנטישה אצלה עדיין גבוה מאוד (52%), מה שמצביע, שעדיין הוט מובייל טרם הגיעה ליציבות ולאיכות שירות מול לקוחותיה. המושג "נאמנות לקוחות" עדיין לא קיים אצלה. מכאן, שהיא לא ממהרת ל- LTE. היא קודם כל צריכה לפתור את הבעיות של המצב הקיים אצלה

"עלות הכניסה לתחום הסלולר גבתה בשנה האחרונה מחיר כבד מהוט, והיתה אחראית לרובה המכריע של ירידת רווחי החברה בכ-72% לעומת הרבעון המקביל אשתקד", כך צוטט האנליסט ערן יעקובי. אין ספק שכרגע זו הבעיה מספר אחת של הוט. לא ה- LTE. 

4. להוט מובייל אין עדיין עומס על הרשת שלה, בעיקר בגלל שחלק מהלקוחות שלה מצויים ברשת ה- UMTS החדשה שלה וחלק נמצאים עדיין על הרשת של פלאפון ב"הסכם הנדידה הפנים ארצי" שחתמה עם פלאפון. ההסכם עם פלאפון הוא עד 2016. אז מה יש לה למהר? המצב הנוכחי הוא הטוב ביותר עבורה ועבור לקוחותיה. 

שורה תחתונה: יש בישראל כבר מאות אלפי מכשירי סלולר, שיש בהם את התדרים המתאימים ל- LTE (לפחות בתחום ה- 1,800 מגהרץ). אולם, LTE אין ולא יהיה בקרוב. יהיה הרבה "רעש וצלצולים" מהכיוון של משרד התקשורת. יהיה מכרז ומאבק על תדרים וכסף.  בסופו של תהליך, בשנים הקרובות נקבל רשת LTE נכה ומקרטעת בכל החברות (למעט הסיפור של התדרים של סלקום, שבו נדון ונרחיב בפרק הבא). 
LTE



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




1.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

7.4.24 -  ועידת ישראל לטכנולוגיות המידע

8.4.24 - 13th Israel Machine Vision Conference (IMVC) 2024 

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

6.6.24 - Israel Mobile Summit 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים