Telecom News - 10 סטארטאפים חדשים בלילה אחד

10 סטארטאפים חדשים בלילה אחד

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> 10 סטארטאפים חדשים בלילה אחד
בלעדי: Pitch Night במרכז הבינתחומי בהרצליה שימש במה להצגת 10 מיזמים חדשים, שהתחרו על הפרס הראשון של המכללה. הזוכים: WAGER ZONE, Yeez.it, TutoMe. בחירת הקהל הייתה דווקא ל- Trio, מיזם להכרויות אישיות בקבוצות קטנות. 
מאת: אבי וייס, 16.5.13, 21:00מרכז היזמות IDC

Pitch Night 2013 הוא אירוע ביוזמת "מועדון היזמות" של המרכז הבינתחומי בהרצליה (IDC). הרעיון הוא של פרופ' רונן ישראל, שהחליט לקחת קבוצות של סטונדטים מהמכללה, לתת להם את הבמה והכלים ליזמות ולהציג אותם לציבור ולשיפוט פתוח של הקהל ואנשי מקצוע בתחום. האירוע, שנערך ב- 13.5.13 בערב (עד שעות הלילה הקטנות), בהשתתפות מאות אורחים, בוצע בהנחייתו של עו"ד דן מנו (כן, זה מ"הישרדות"), בוגר IDC ופעיל במועדון היזמות. האירוע הופק בניהולו של שי זיו, יו"ר מועדון היזמות של IDC. חבר השופטים כלל 8 שופטים מבכירי תעשיית ההון סיכון והיזמות בישראל, כולל ינקי מרגלית, שהרצה באירוע.

עיקרון ה- Pitch הוא, שכל יזם (או צוות יזמים) מקבל בדיוק 4 דקות, כדי להציג את היוזמה (Pitch) ולנסות לשכנע את המשקיעים הפוטנציאליים "לשים כסף" על המיזם שלו. 

"בשנה הבאה ייפתח בי"ס ליזמות של IDC. בי"ס החדש ללימודים גבוהים בתחום היזמות יעבור בעוד כשנתיים לבניין החדש הנבנה כעת, בניין שיוקדש כולו ליזמות", כך בישר למשתתפים פרופ' אוריאל רייכמן, נשיא ומייסד IDC.  בהחלט בשורה מעניינת.

ואלו המיזמים שהוצגו (ושמות היזמים \ מנכ"לים של היוזמות הללו):

1. נירן בן-דוד, MyFirstWorld: פורטל חינוכי לילדים, שיוצר עולם וירטולאי המאחד רשת חברתית, מערכת לבניית אתרים ואת עולם המשחקים. המטרה: לאפשר לילדים לבנות לעצמם פורטל של עולם וירטואלי לפי דמיונם ויכולתם. הילדים בונים את האתר לבד, משתפים אותו עם חבריהם ומשחקים בו עם חבריהם. העיצוב מותאם לילדים ומכיל אלמנטים של העולם האמיתי. הילד בונה את האתר האישי שלו ומזמין את חבריו אליו למפגשים ומשחקים, מעל רשת האינטרנט. עד היום נבנו במערכת מעל ל- 170 אלף אתרים ברחבי העולם, רובם בארה"ב. השלב הבא של המיזם הוא לפתח גרסה לסלולר. 

2. שי סוקולוב, GoCart: מיזם, שנועד לקצר את הזמן בו הקונים מבלים בקניות בסופרמרקט. המערכת מיועדת לסמארטפונים ומספקת ניווט יעיל בסופר, למוצרים המבוקשים ע"י הקונה. המערכת הופכת את רשימת הקניות למפת ניווט בתוך הסופר. הניווט הוא תלת-מימד ודי דומה ל- Waze בכבישים. המערכת מופעלת כבר ברשת סופרמרקטים גדולה.

3. אבישי ביטון ולינדה איזראילוב, MyDress: היוזמה מביאה יכולת פרסונליזציה לבניית ביגוד אישי וייחודי לפי הטעם האישי של הקונה. במערכת זו, הקונה מקבלת בגד, שעוצב על ידה, וכל בגד הוא ייחודי ומיוצר במפעל במיוחד עבורה. כך, כל אישה יכולה להפוך למעצבת של הביגוד של עצמה. המערכת משתלבת בשרשרת הספקה ייחודית של ביגוד בהזמנה אישית (הייצור עצמו נעשה בסין).

4. ליאור אלקן ונמרוד שקדי, YouBuild: כלי לפיתוח ויצירת אפליקציות במהירות, תוך זמן אפסי. מדובר בכלי לבניית אפליקציות ניידות בקלות ע"י כל אחד. הכלי מתאים במיוחד לעצמאים ובעלי עסקים קטנים מאוד, שאין להם תקציב לבניית אפליקציות ממותגות עבור העסק שלהם. אין צורך בידע בתכנות ואין כל סיכונים בבניית האפליקציה. הבנייה שלה נעשיית בענן. יש במערכת שפע של כלים לשילוב באפליקציה, כולל GPS ושירותי זיהוי מיקום, מידע חברתי, מידע ויזואלי מתמונות וסירטונים וכיו"ב.

5. עופר שאלתיאל ורועי רם, Click&Dry: פיתחו מיתקן קטן המחזיק מטריות. המתקן נדבק למכונית או לכל משטח מתכת ומאפשר לעמוד מתחת למטרייה בלי לאחוז בה, מה שמפנה את שתי הידיים. המוצר מופק במדפסת 3D במהירות לפי המידות, הצבעים והצרכים של כל אחד.

6. גיא רייך, Anyway: פיתרון מסוג LBS - זיהוי מיקום חברתי לעולם מניעת תאונות הדרכים. מבוסס על "חוכמת ההמון" ובונה מפה מפורטת של תאונות דרכים והצעות של המשתתפים - כיצד היה ניתן למנוע את התאונה. המערכת עובדת בשת"פ עם מערכת Netbus של חברות האוטובוסים. המערכת נועדה לסייע במאבק בתאונות הדרכים ע"י איסוף מידע ישירות מהציבור.

7. גיא שטיין, TutoMe: מערכת ללימוד המתבצעת בסדנאות מקומיות קטנות של יזמים מקומיים. מבוססת על "שוק פתוח" ללימוד כל דבר חדש ב- 10 דולרים, עבור כל נושא לימוד. אנשים מהשכונה או מהאזור, שבו יש סדנת לימוד, יכולים ללמד אחד את השני את מה שהם מומחים בו. הפלטפורמה מאפשרת ליזמים קטנים להפיץ את הידע והשירותים שלהם ולמכור את הידע הזה בסדנאות לימוד קטנות ובמחיר שווה לכל נפש.

8. נעה קליין ודן גרין, Trio: יוזמה מקוונת ליצירת מועדון חברתי, שמקל על מפגשים ויצירת היכרויות. המערכת יוצרת קבוצות קטנות של אנשים המתאימים זה לזה, לא יותר מ- 3 זוגות לכל קבוצה לכל מפגש. 

9. אבי כץ ובת-אל בלייש, Yeez.it: מיזם המעוניין ליצור מהפך בצורה בה מגיבים לתוכן ויוצרים רשתות חברתיות, תוך מעורבות של מרב המשתתפים ברשת. המערכת יוצרת Layer (שכבה) על כל תוכן באינטרנט, מה שמספק יכולת להגיב בטוקבק בכל מקום על פני הדף, ולא רק בסוף המאמר או הידיעה. כל האלמנטים של דף האינטרנט הופכים למקום שבו ניתן להגיב, ניתן לראות הערות של חברים וניתן ליצור קבוצות של מגיבים, לפי תחומי עניין או לפי כל חתך. 

10. אדם רואימי, רון ברקוביץ ועינב עזריה, WAGER ZONE: יוצרים משחקי הימורים בידוריים (ללא כסף אמיתי) סביב עולם הספורט. חברים מהמרים על תוצאות משחקים או תחרויות ספורט בכל ענף. הם מתחרים ומשחקים מול חבריהם. המשחקים מהנים ונועדו לבידור בלבד. גרסה ראשונה מוכנה לבטא לאייפון. 
תמונת האולם:

הזוכים:
הקהל, שהצביע בפתקי הצבעה אנונימית, בחר את Trio. השופטים בחרו את: WAGER ZONE - מקום שלישי, Yeez.it - מקום שני ואת TutoMe במקום ראשון. פרסים כספיים, מלגות וצ'ופרים חולקו לזוכים. נאחל לכולם הצלחה ביזמות שלהם. 
סטארטאפים



 
 
Bookmark and Share