Telecom News - ה- VoIP תחת מתקפה רגולטורית

ה- VoIP תחת מתקפה רגולטורית

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> ה- VoIP תחת מתקפה רגולטורית
ה- FCC החליט לשם קץ לשירותי VoIP חופשיים, שלא מצויים תחת שום רגולציה. השימוע להחלת רגולצייה על שירותי VoIP יצאה לדרך. האם הרגולטור הישראלי ילך באותו מסלול?
מאת: אבי וייס, 18.5.13, 21:30

נפל דבר בארה"ב. שירותי ה- VoIP למיניהם (ובראשם סקייפ), עומדים כעת תחת איום מאוד משמעותי של החלת חוקי ותקנות הרגולציה לתקשורת האמריקאיים עליהם. מדובר בעיקר ברגולציה הנוגעת לשרידות של המערכות, מערכות דיווח על תקלות ותיקונן, הקישוריות שלהן לספקים אחרים והיכולת לספק שירותי חרום: חיוג ל- 911 (מספר החרום בארה"ב). הדגש בשימוע החדש הוא חובת הדיווח על תקלות ל- FCC.

יש לכך השלכות לא רק בהיבט של הדיווח לרגולטור, אלא גם בהיבטים משפטיים אחרים. למשל: תביעות ייצוגיות. ספקי ה- VoIP עד היום התחמקו מלתת דין וחשבון למשתמשים כשהשירות לא פעל. זאת, בשונה מחברות התקשורת הממוסדות. 

השימוע לנושא פורסם כאן ברבים ע"י ה- FCC (הוקצבו 60 יום למענה לשימוע, שפורסם ב- 13למאי 2013, ו- 120 יום לסיים את תהליכי קבלת ההחלטות), וכבר עורר תגובות נזעמות מכל עבר.

למשל, ארגון TIA, שמייצג את תעשיית התקשורת בארה"ב פרסם כאן די מזמן, רק כשעלה הרעיון הזה ב- FCC, מסמך תגובה פומבי בו הוא קורא ל- FCC לא להטיל שום רגולציה, שתכניס את שירותי ה- VoIP להוצאות בלתי סבירות ולסד של הגבלות, שתשתקנה את השירותים הללו. קריאתו נשארה תלויה באוויר. ה- FCC רוצה להטיל רגולציה על שירותי ה- VoIP.

האם מתקרב הקץ לשירותי VoIP חופשיים דוגמת סקייפ? בספק רב. כעת, מתחיל "קרב" על החוקיות של הצעדים בהם ה- FCC רוצה לנקוט בתחום ה- VoIP. האם הרגולטור הישראלי ילך בדרך הזו? גם כן בספק רב, בגלל חולשת הרגולטור הישראלי וחוסר יכולתו לפקח אפילו על הקיים. 
VOIP
Bookmark and Share