Telecom News - הקלה בחוקי הבניה כדי לאפשר פריסה מהירה יותר של אנטנות סלולריות - לא בישראל

הקלה בחוקי הבניה כדי לאפשר פריסה מהירה יותר של אנטנות סלולריות - לא בישראל

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> הקלה בחוקי הבניה כדי לאפשר פריסה מהירה יותר של אנטנות סלולריות - לא בישראל
זה קורה בבריטניה, לא בישראל. הרגולטורים בבריטניה מעוניינים להאיץ את פריסת רשתות הדור הרביעי - LTE ולכן משנים את החוקים כדי למנוע עיכובים בהקמת אנטנות סלולריות. 
מאת: אבי וייס, 19.5.13, 20:30

בעקבות דו"ח המצביע על הפיגור של בריטניה בתחום פריסת ה- LTE מול שאר מדינות ה- EU (האיחוד האירופאי), החליטה ממשלת בריטניה להקל את חוקי התכנון והבנייה, בכל הנוגע להקמה ותפעול אנטנות סלולריות. התקנות החדשות מצויות כעת בשימוע וההחלטות תתקבלנה סביב ה- 14 ביוני 2013.

המשרד הממשלתי הנוגע בדבר - DCMS, פרסם סדרה של מסמכים בשת"פ עם משרד הפנים - DCLG, שנועדו להקל על החברות המבקשות לפרוס אנטנות ל- LTE. התקנות החדשות מאפשרות לשדרג אנטנות קיימות ל- LTE בלי לקבל אישורים. כ"כ, הצורך באישור להקמת אנטנה קטנה צומצם לאנטנות בגובה של 6 מטר ומעלה, במקום 4 מטר, כמו שהיה עד כה. כ"כ, שונו התקנות בנוגע לאנטנות גדולות והגובה של אנטנות כאלו הועלה מ- 15 מטר ל- 20 מטר. כ"כ, התקנות מעודדות "שיתוף אתרים" בין החברות ומעודדות הקמת Small Cells, כדי לספק כיסוי מקומי בגישת ה- Offload.

שירותי LTE בבריטניה מסופקים כבר ע"י 2 חברות סלולר: O2, Vodafone בתחומי התדרים: 1,800 מגהרץ, 2,600 מגהרץ ו- 800 מגהרץ. בקרוב תצטרפנה אליהן עוד 2 חברות: EE והאצ'יסון- 3. ממשלת בריטניה הכריזה, ששירותי LTE הם חלק ממדיניות "הפס הרחב לכל אחד" בבריטניה. 

האם יש סיכויים שנראה דבר דומה בישראל? האם הרגולטורים בישראל יקדמו את פריסת האנטנות ל- LTE? לפי הטיפול הכושל של הרגולטורים בישראל בתחום האנטנות הסלולריות בעשור האחרון - אין כל סיכוי
אנטנות סלולר
Bookmark and Share