Telecom News - הבית החדש של Gama עם שירותים חדשים לאבטחת השיחות בסלולר

הבית החדש של Gama עם שירותים חדשים לאבטחת השיחות בסלולר

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> הבית החדש של Gama עם שירותים חדשים לאבטחת השיחות בסלולר
Gama Operations חנכה משרדים חדשים בפתח-תקווה ביחד עם שירותים עסקיים חדשים: אבטחת השיחות בסלולר באופן שקוף למשתמש, תוך חיבור למרכזיה הארגונית והצפנת השיחות בין המשוחחים בסמארטפונים.
מאת: אבי וייס, 4.6.13, 20:30אמיר ברמלי

אמיר ברמלי (בתמונה), יזם, איש עסקים, שותף בקרן הגשמה, המשקיעה המרכזית ב- Gama Operations (גמא טופ תקשורת) ויו"ר החברה: "נכנסנו להשקעה ולרכישה (ביחד עם אייל אלון, המנכ"ל), של חברה, שעסקה בעיקר בתחום החייגנים ומרכזיות תקשורת, עם דגש ללקוחות מוסדיים וציבוריים. היינו צריכים לעשות סדר פנימי בחברה. חלק מהסדר החדש, זה המעבר למשרדים החדשים בפתח-תקווה, בבניין ששיפצנו לפי תכנון שלנו, משרדים ותשתיות, שהרחיבו את הקיבולת של החברה ויכולותיה. פעלנו גם להוריד עלויות, בכל התחומים.

במקביל, עקבנו אחרי השינויים, שהתרחשו בשוקי התקשורת. צברנו ידע ומיפינו את היכולות הייחודיות שלנו. למדנו, שהחיבור שלנו לשוק המוסדי הולך ומצטמצם. זאת, כי היכולת של בעלי תפקידים בארגונים הציבוריים לקבל החלטות כספיות הפכה יותר מסורבלת. כך, בעלי התפקידים הללו מוותרים על שדרוג מרכזיות ושדרוג יכולות התקשורת במרכזיות. למעט לקוח אחד גדול שלנו: צה"ל, כמעט כל הגופים המוסדיים נתקעו מאחור. אנו רוצים להמשיך עם צה"ל וזה לקוח אסטרטגי חשוב עבורנו. אולם, לא יכולנו להמשיך במצב בו אנו בלחץ כל חודש מה יהיה עם תזרים המזומנים וההזמנות. לכן, בנינו יסודות חדשים ויציבים לחברה. למדנו את המגמות בשוק, הסקנו מהן מסקנות וביצענו שינוי במיקוד החברה, עם התמקדות בשני נושאים חדשים ומבטיחים:
א. תחומי ההצפנה ואבטחת התקשורת.
ב. אבטחה החומרה הנייחת והניידת, עם דגש עתידי חזק לתחום הנייד. 

הכיוונים החדשים הללו כוללים כלים גם לתחום השיחות וגם לתחום החומרה. מערכות האבטחה, שכולנו מכירים בעולם המחשבים, הגיעו לעולם התקשורת הטלפונית עם פנים חדשות. התקנים בטלפוניה שונים מהתקנים של עולם המחשבים והיינו צריכים לענות על כל נושאי הרגולציה והתקנים הקיימים בעולם בתחומים הללו. 

כיום, אנו נכנסים לתחום אבטחת הסלולר. זה עולם פרוץ לגמרי, במיוחד לכל מי שמחזיק סמארטפון או טאבלט בידיו. אין לו כל הגנות, לא בשיחות ולא בשאר היישומים, שהוא מפעיל במכשיר הנייד. כלי ההגנה, שיש בשוק למכשירים הניידים, בכלל לא נותנים מענה, אפילו לא בסיסי, לבעיות ולפרצות האבטחה הקיימות בעולם הנייד. הגנה על שיחות ומסרונים (SMS) היא שירות, שחברות התקשורת וחברות אבטחת המידע לא יודעות לספק

רבים מכורים ליישומים דוגמת סקייפ, ויבר, WhatsApp, פייסבוק וכיו"ב. כל מה שעובר על האינטרנט הנייד - לא מוגן מפני שום דבר. אנו מספקים יכולת להגן, גם ברמת התוכנה וגם ברמת החומרה. זה חידוש עולמי. אנו צועדים קדימה ורוצים להוביל את השוק בתחום הזה.

ההשפעה של הונאות, גניבת זהות, גניבת שיחות, חסימת שיחות, האזנה לשיחות, וכל שאר המפגעים של העולם הנייח, עברו לעולם הנייד, כי כיום הכל נמצא בסלולר, גם האינטרנט והיישומים העסקיים. הבנו, שנצטרך להרחיב את הפיתוח בחברה ולכן חנכנו במשרדים החדשים את מחלקת הפיתוח החדשה שלנו. ריכזנו את מיטב המומחים לעניין הזה.

אנו בדרך לגיוס הון נוסף, כדי לשפר את יכולת החדירה שלנו לשווקים בעולם. "קרן הגשמה" שואפת להכניס שותף אסטרטגי לחברה בנושא הזה.  

אנו יוצאים לדרך חדשה עם אופקים חדשים. כרגע אין לנו מתחרים של ממש בתחומים בהם יצאנו לדרך. תחומי אבטחת הסלולר ואבטחת מכשירי הסלולר מצויים רק בצעדיהם הראשונים בשוק התקשורת העולמי. מערכות ההצפנה שלנו נבדקו ע"י מיטב המומחים, שלא מצאו כל דרך לפרוץ את המערכת שבנינו. היא הטובה ביותר שיש בשוק העולמי. אני מאמין, שנצליח בדרך החדשה שיצאנו אליה".

מצגת הסבר לגבי הפתרון החדש והייחודי של אבטחת תחום השימוש העסקי בעולם הסלולר מצויה כאן

הערת אגב, לאחרונה פרסמנו אודות שירות הצפנת שיחות בענן של Voicenter. מדובר במודל שונה לחלוטין, שכן הוא עוסק בהצפנת השיחות במרכזייה הארגונית (בלבד) ולמערכות של מרכזיות טלפוניה המצויות בענן.
בנוסף, חשפנו שבזק פרסמה את שירות Call protect שלה. למעשה, זה שירות ניטור ודיווח, לא שירות הגנה. אין בו בכלל הגנות, משום סוג. כך שמדובר במודלים שונים לגמרי של "הגנות" על המרכזיות והשיחות העסקיות, הנייחות והניידות, מאלו המוצגים כאן ע"י Gama. 
Bookmark and Share