Telecom News - שני סטארטאפים חדשים בעולם התקשורת

שני סטארטאפים חדשים בעולם התקשורת

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> שני סטארטאפים חדשים בעולם התקשורת
בלעדי: חשיפת 2 סטארטאפים הנמצאים ב- Stealth Mode (חשאיות) בעולם התקשורת: Labgoo ו- iChoozU. הרמת המסך מעל לשני סטארטאפים מבטיחים בעולם הסלולר, שטרם נחשפו לציבור.
מאת: אבי וייס, 11.6.13, 20:00

עולם הסלולר מושך אליו מפתחים מכל כיוון, כאשר כולנו שומעים ונחשפים לחברות ההזנק בתחום היישומים הסלולריים. אנו פחות שומעים על חברות העוסקות וממציאות בתחומים הקשים יותר של עולם הסלולר: רשתות הסלולר והפרוטוקולים של עולם הסלולר. הכסף הגדול מצוי כאן ולא ביישומים סלולריים. אולם, קשה יותר לפתח ולהמציא דברים חדשים, קשה גם למכור אותם. 

הפעם, נרים מעט את המסך מעל לשתי חברות הזנק חדשות הנמצאות בתחום הסלולר, על פי פרסומים, שכבר דלפו אודותיהם. 

א. Labgoo. חברת ההזנק הזאת מהרצליה קמה ביוזמתו של היזם הצעיר והבלתי נלאה יוסי תאגורי, שהתמחה בשנה האחרונה בסדרת הרצאות תחת הכותרת: "איך נכשלים באופן סדרתי עם סטארטאפים?" נקווה שהפעם זה יצליח לו. את קורות חייו הוא מציג בגלוי בלינקדאין.
בסרטון הבא הוא מציג את היוזמה החדשה - Labgoo, בלי לספר עליה משהו ממשי, די אופייני ליוסי תאגורי:



גם האתר של החברה כאן, אין בו דבר היכול לרמוז מה זה. על פי מה שנודע לי, המיזם עוסק בתחום שירותי הנדידה - Roaming.
אך לאחרונה חשפנו כאן כמה מיזמים בתחום הזה, כולל המיזם, שג'ף פולבר מעורב בו. המדובר בחברת ההזנק ישראלית- אמריקאית (היזמים: ג'ף פולבר, יזם ומשקיע סדרתי בלתי נלאה, יעקב נר-דוד, גם כן יזם ומשקיע סדרתי בלתי נלאה מירושלים, יניב גלניק ואריאל כהן) בשם Rings 3, שמספקת תקשורת חינמית בין חבריה, בכל מקום בעולם, ביישום המכונה Zula. לאחרונה, Zula גייסה 350 אלף דולרים מ- OurCrowd. הייחוד של התקשורת כאן הוא, שאין צורך במספרי טלפון (רק שם המשתמש בהרשמה). גירסה ראשונה במצב אלפא לאייפון מצויה באתר. מדובר ביוזמה מעניינת ממש בתחילת דרכה. האם Labgoo תספק פתרון יותר מפתיע מ- Zula? נחכה ונראה. 

ב
iChoozU. סטארט-אפ זה נמצא במצב יותר חשאי מ- Labgoo. היזמים אינם מעלים סרטונים ליוטיוב כמו יוסי תאגורי. אין להם דפי "קורות חיים" בלינקדאין. הדבר היחיד, שדלף אודותם, מצוי כאן, בתחרות בה הם השתתפו.

באתר החברה (כולל באתר החדש), אין כל מידע אודות הפיתוח הזה, רק רמזים קלים מה מפתחים היזמים. אולם, בחיצה על הסרטון באתר - מקבלים מידע נוסף ומעניין.

חיפוש עקשני בלינקדאין הוביל למנכ"ל החברה: שמואל אוקון. ההגדרה שלו למיזם החדש: Community Network for Smartphones Holders

על פי הנתונים שפורסמו, מדובר בפתרון המבוסס שרת, שמחובר ליישום לסמארטפונים, שמדווח על מצב המחזיק בסמארטפון - נוכחות (Presence) והיכולת לתקשר עימו בכל רגע נתון. השרת יוצר "תורים של המתנה" עד שהמחזיק בטלפון זמין ואז מתאפשר הקישור אליו. לפיתוח הזה יש פטנט והא נשמע די מבטיח, שכן הוא מספק מה שחברות הסלולר לא יכולות לספק: חיוג חוזר למי שלא זמין, ברגע שהוא זמין. במכשירי הסלולר אפשר לבצע חיוג חוזר, אבל זה מוגבל לכמה חיוגים וזהו. המכשיר הסלולרי לא יודע מתי הצד השני זמין לשיחה. בהחלט נשמע מעניין, מה שיכול להוסיף הכנסות לחברות הסלולר, שלא רוצות להפסיד שיחות מלקוחות שאינם זמינים, ומעוניינות לשפר להם את רמת השירות, גם אם הצד השני לא זמין, או שהרשת עמוסה, או שאין קליטה - באחד הצדדים לשיחה.

עדכון (19.6.13) אותרה מצגת יפה של החברה: כאן.  
Bookmark and Share