Telecom News - 1.1 מיליארד דולרים: מחיר רכישת טמבלר ע"י יאהו

1.1 מיליארד דולרים: מחיר רכישת טמבלר ע"י יאהו

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> 1.1 מיליארד דולרים: מחיר רכישת טמבלר ע"י יאהו
האם הרכישה של טמבלר ע"י יאהו מוצדקת? ב- 2012 הכנסות טמבלר היו כ- 13 מיליון דולרים, ללא צפי לעלייה משמעותית בהיקף ההכנסות. אז איך השווי קפץ ל- 1.1 מיליארד דולרים? מבט מפוקח על עולם הבלוגים והבלוגרים.
מאת: אבי וייס, 20.5.13, 23:45

הפורטל של הבלוגים והבלוגרים האמריקאי טמבלר, כפי שפרסמנו כאן, עבר זה מכבר את הרף של 100 מיליון בלוגים (עם 44.6 מיליארד פוסטים) וזכה לשדרוג רציני בעקבות הרכישה שלו ע"י Yahoo!. אנליסטים ובלוגרים עצמאיים דוגמת קארה סווישר טוענים, שלרכישה הזו תהיה הצלחה והצדקה, רק אם יאהו לא תשנה את השיטה של טמבלר. בספק אם זה יקרה.

מה גרם ליאהו לרכוש את אתר הבלוגרים טמבלר? הסיבה העיקרית: הרצון להגיע לקהל הצעיר. הצעירים זנחו זה מכבר את העיתונות הממסדית הוותיקה גם באינטרנט. 
על פי Quantcast, לטאמבלר היו 217 מיליון משתמשים בעולם בחודש אפריל 2013, 75 מיליון מתוכם הם בארה"ב. מדי יום נכתבים בטאמבלר 90 מיליון פוסטים חדשים. מספר העמודים הנצפים עומד על 12.1 מיליארד דפים בחודש. ב-2011 גייסה החברה הון של 85 מיליון דולרים, שהעניקו לה שווי של 800 מיליון דולרים. הכנסות החברה זעומות, וב-2012 הן הסתכמו ב-13 מיליון דולרים, בלי צפי לשיפור ממשי בנתון זה. "בועה" מדהימה!

אנו עומדים כיום בפני תופעה, שצעירים ובמיוחד בארה"ב, מתחילים לנטוש את הפייסבוק (דיווחנו על כך כאן). הצעירים הללו עוברים לעולם הרשתות החברתיות המנוהלות ע"י בלוגרים. טמבלר הייתה בארה"ב יותר פופולרית מאשר פייסבוק, בגילאים של עד 25. זו הסיבה לרכישה.

עדכון: בגרף הבא ניתן לראות את התפלגות הגילאים בין הגולשים ליאהו לגולשים לטמבלר (מקור: כאן)
יאהו רוכשת את טמבלר

המרוויח העיקרי מהרכישה הוא מייסד טמבלר, דייויד קארפ (בתמונה למטה), נער קצת חריג, שבגיל 26 עושה אקזיט מטורף, כעשור אחרי שייסד את טמבלר. מה חושבים עליו ניתן לקרא כאן. בהשלמת העסקה הוא ישלשל לכיסו (לפני מס...) כרבע מיליארד דולרים. בהחלט אקזיט נאה...
 



 
 
Bookmark and Share