Telecom News - שר הכלכלה מודה לענקית הטכנולוגיה קוואלקום על האמון בכלכלת ישראל

שר הכלכלה מודה לענקית הטכנולוגיה קוואלקום על האמון בכלכלת ישראל

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> שר הכלכלה מודה לענקית הטכנולוגיה קוואלקום על האמון בכלכלת ישראל
שר הכלכלה מודה לענקית הטכנולוגיה קוואלקום על האמון בכלכלת ישראל
מאת: חיים חביב, 22.5.13, 23:30קוואלקום
 
השר נפתלי בנט נפגש אמש עם יו"ר ומנכ"ל ענקית הטכנולוגיה האמריקאית קוואלקום, ד"ר פול ג'ייקובס, aמבקר בישראל לציון 20 שנה לפעילות החברה בישראל.

ד"ר פול ג'ייקובס, מנכ"ל ענקית הטכנולוגיה האמריקאית קוואלקום, מבקר בישראל במלאות 20 שנות לפעילות החברה בארץ. קוואלקום, המדורגת במקום ה-149 ברשימת 500 החברות הגדולות של המגזין "פורצ'ן", מייצרת ומפתחת טכנולוגיות ותוכנות בעולם הטלקום, ונחשבת ליצרנית השבבים הגדולה בעולם לתעשיית הסלולר בהיקף המכירות. טכנולוגיות פרי פיתוחה נמצאות למעשה בכל מכשיר טלפון נייד מהדור השלישי או הרביעי בעולם.

קוואלקום רשמה ב- 2012 הכנסות בסך כ-19 מיליארד דולרים ורווח נקי של כ- 6 מיליארד דולרים, ושווי השוק שלה נאמד ב-114 מיליארד דולרים. החברה החלה את פעילותה בישראל ב-1993, ומעסיקה כיום בישראל כ-500 עובדים במספר מרכזי מו"פ (הראשי בחיפה). בינואר האחרון זכתה החברה באות הוקרה של הנשיא פרס עבור פעילותה בישראל.

דר' ג'ייקובס (50), בעל תואר שלישי להנדסת אלקטרוניקה מאוניברסיטת ברקלי קליפורניה, מונה למנכ"ל החברה ב-2005. ב-2009 מונה בנוסף גם ליו"ר מועצת המנהלים. ג'ייקובס הוא בנו של מייסד החברה, ארווין ג'ייקובס.

במהלך פגישתם הודה השר בנט ליו"ר החברה האמריקאית על האמון בכלכלה הישראלית, וקרא לו לפעול להרחיב את פעילות החברה בארץ. השר הוסיף, כי ברשות משרד הכלכלה כלים רבים העשויים לסייע לקוואלקום להעמיק פעילותה בישראל.

השר בנט ציין עוד, כי בכוונת ממשלת ישראל להשקיע משאבים רבים על מנת לשלב נשים מהמגזר הערבי וגברים חרדים בשוק העבודה, וכי הדבר יוסיף למאגר הכישרונות הקיים בישראל ממנו תוכל החברה להמשיך ולגייס עובדים בעלי כישורים העונים על הצרכים שלה. 
נפתלי בנט: "הממשלה החדשה בישראל ממקדת את מאמציה בתחום הכלכלי ופועלת להפוך את הכלכלה הישראלית לתחרותית יותר. המטה לקידום השקעות ולשכת המדען הראשי במשרד הכלכלה פועלים על מנת להמשיך ולפתח כלי תמיכה שיסייעו לחברות טכנולוגיה בינלאומיות להשקיע או להרחיב את השקעותיהן ופעילות המו"פ שלהן בישראל".

דר' ג'ייקובס הודה לשר על נכונותו לסייע, וציין שבכוונת קוואלקום להמשיך ולהשקיע בישראל: "ישראל בהחלט מצדיקה את תדמיתה כ'אומת סטארט-אפ'. החדשנות הרבה המאפיינת את מגזר הטכנולוגיה המקומי נחשבת לפורצת דרך ברמה הבינלאומית. אנו עוקבים מקרוב אחרי השוק הישראלי במורה לאתר טכנולוגיות חדשניות העשויות להשתלב בפעילות החברה".



 
 
Bookmark and Share