Telecom News - ה- VoIP ממשיך להיות תחת מתקפה רגולטורית בארה"ב

ה- VoIP ממשיך להיות תחת מתקפה רגולטורית בארה"ב

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> ה- VoIP ממשיך להיות תחת מתקפה רגולטורית בארה"ב
ה- FCC מציע שספקי ה- VoIP ייכנסו לתכנית המספור, כמו כל ספק תקשורת קווי ויקבלו מספור התואם את היעדר הטריטוריאליות של שירותי ה- VoIP. אגב, בישראל לגבי ספקי ה- VoIP בעלי רישיון (דוגמת נטוויז'ן-013, 012-סמייל ובזק בינלאומי) - זו כבר המציאות. האם זה יחול גם על ספקי VoIP "טהורים" דוגמת סקייפ?
מאת: מערכת Telecom News, 26.5.13, 20:30

במקביל לשימוע החדש של ה- FCC (הרגולטור לתקשורת בארה"ב) שידווחנו עליו כאן, המכניס את חברות שירותי ה- VoIP תחת רגולציה של דיווח על תקלות כמו כל ספק תקשורת, יצא שימוע נוסף המצוי כאן, המציע שספקי ה- VoIP יחלו לקבל גישה למספרי טלפוניה קווית רגילים, בדיוק כמו כל ספק תקשורת. השימוע מציע לבחון הקצאת מספור שאינו טריטוריאלי (דהיינו: שתלוי במדינה מסויימת בארה"ב) בגלל האופי המיוחד של שירותי ה- VoIP.  

בנוסף, ה- FCC מתחיל בתקופת ניסוי של חצי שנה עם כמה ספקי VoIP ובראשם Vonage, שיחלו לקבל גישה למספור טלפוני כולל גישה למתגי החרום (911) שבמדינות וערי ארה"ב. החלטה זו מסדירה את הקשר בין ספקי שירותי ה- VoIP לבין רשת הטלפון האמריקאית מבחינת היבטים שונים (מנהלים, תפעולים, ניתוב, ניידות מספרים וכו). למעשה, כל כללי הרגולציה החלים על מספרים יוטלו על הספקים בטלפוניית IP. 

יודגש, שרוב חיבורי ה- VoIP נעשים על בסיס מספר ה- IP של משתמשי הקצה והשם שלהם במערכת. חיבורי VoIP לא נעשים על פי תכנית המספור, השייכת לעולם הטלפוניה הישנה. בישראל, הרגולציה הפרידה בין כמה סוגי שירותי VoIP ורק על סוג אחד (זה המסופק ע"י חברות שהן ספקיות תקשורת של ממש) הוחלה רגולציה הכוללת מספור כלל-ארצי בקידומת 077. בארה"ב, גישה כזו נחשבת למהפכנית וכעת הם בוחנים אותה, במטרה להחיל אותה על כלל ספקי ה- VoIP, בעוד שבישראל זה חל רק על קבוצה קטנה מאוד של ספקי VoIP. 

האם מתקרב הקץ לשירותי VoIP חופשיים דוגמת סקייפ וגם הם ייכנסו תחת "כנפי הרגולציה"? בספק רב. כעת, מתחיל "קרב" על החוקיות של הצעדים בהם ה- FCC רוצה לנקוט בהם בתחום ה- VoIP. ה- FCC מסביר את "פעלתנות היתר" שלו בעולם ה- VoIP כניסיון להרחיב את השימוש של טכנולוגיות VoIP, לקדם חדשנות ולקדם את תעשיית ה- IP. לא כולם משוכנעים שזה טוב שהרגולטור מנסה להתערב בתעשייה שצמחה עד כה די יפה, מחוץ לרגולציה הנוקשה של חברות הטלפוניה. עד כה תעשייה זו נחשבה כ"שירות אינטרנטי" ה"רוכב" על הרשתות הקוויות והסלולריות של הספקים הגדולים, עם מינימום של רגולציה ופיקוח. 

האם הרגולטור הישראלי ילך בדרך הזו? גם כן בספק רב, בגלל חולשת הרגולטור הישראלי וחוסר יכולתו לפקח אפילו על הקיים
 
VoIP
Bookmark and Share