Telecom News - יבמ - יכולות חדשות לניתוח אנליטי בזמן אמת בסביבת הענן

יבמ - יכולות חדשות לניתוח אנליטי בזמן אמת בסביבת הענן

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> יבמ - יכולות חדשות לניתוח אנליטי בזמן אמת בסביבת הענן
יבמ - יכולות חדשות לניתוח אנליטי בזמן אמת בסביבת הענן
מאת: חיים חביב, 26.5.13, 16:45IBM
 
יבמ חשפה יכולות וכלים מתקדמים לסביבת הענן החכם SmartCloud, ובהם בסיס נתונים DB2 משולב במאיץ ייחודי - BLU, המניב שיפורים עד 25% בעיבודי דוחות ובניתוח אנליטי, וזמינות של מערכת SmartCloud לבסיס הנתונים בזיכרון של SAPSAP High Performance Analytic Appliance (SAP HANA).
 
טכנולוגיית האצת BLU, שפותחה במעבדות המחקר של IBM, מוסיפה כלי ניתוח אנליטי דינאמיים ברמת הזיכרון הפנימי לתוכנת בסיס הנתונים DB2 בסביבת הענן החכם של החברה, ומאפשרת לחברות וגופי ממשל להתמודד עם אתגרי ה- Big Data באמצעות פישוט, האצה, והוזלה בעלות הניתוח של כמויות גדולות של נתונים. כך, למשל, הפעלת חבילת הבינה העסקית של קוגנוס - Cognos Business Intelligence, בשילוב עם קוביות מידע דינאמיות על גבי תשתית DB2 עם BLU מציגה שיפור של פי 18 בקצב טעינת הנתונים ועד פי 14 במהירות הצגת התשובות.
 
מערכת SmartCloud של יבמ זמינה עתה גם ליישומי SAP HANA. ההצעה החדשה כוללת SAP HANA Appliance פיזי על סביבת הענן של יבמ ליישומי SAP, במסגרת חבילת SmartCloud Enterprise+ לארגונים גדולים. בנוסף, מציעה יבמ גרסה וירטואלית של SAP HANA Appliance על סביבת הענן הקטנה יותר - SmartCloud Enterprise (SCE)  המיועדת למטרות פיתוח ובדיקות.
 
בסיס הנתונים DB2 10.5 בשילוב עם מאיץ BLU מציג ביצועים גבוהים בשיעורים של יותר מפי 1,000 בהשוואה לבסיסי נתונים מובילים אחרים. רשימת החידושים של BLU Acceleration כוללת עיבוד טורים דינאמי ברמת הזיכרון, המניב שיפורים של פי 25 במהירות העיבוד ומסוגל להתרחב ולתמוך בצרכים האופייניים ליישומי Big Data - ללא המגבלות האופייניות למערכות מסורתיות המנוהלות בזיכרון. מערכת "טען ופעל" מאפשרת גישה פשוטה לניתוח אנליטי שקוף ליישומים מהם נגזרים הנתונים, ללא צורך בפיתוח שכבה נפרדת למטרת בניית מודלים של נתונים. עיבוד וקטורי מקבילי מאפשר ניתוח אנליטי של נתונים בתהליך מקביל המבוצע על גבי מעבדים מסוגים שונים.

אלגוריתם ייחודי לדחיסת נתונים באופן המאפשר להמשיך ולעבוד גם על גבי הנתונים הדחוסים, Actionable compression, מכפיל את נפח האחסון בפועל בשיעורים של עד פי עשרה – וחוסך את הצורך בפריסה של הנתונים לפני ביצוע הניתוח האנליטי שלהם.
Bookmark and Share