Telecom News - החלטות אנמיות בעניין חסימת האינטרנט ע"י נטוויז'ן-013

החלטות אנמיות בעניין חסימת האינטרנט ע"י נטוויז'ן-013

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> החלטות אנמיות בעניין חסימת האינטרנט ע"י נטוויז'ן-013
עמדה: במקום לקנוס או לנקוט איזה סנקציה נגד נטוויז'ן-013 בגין חסימת ספקי האינטרנט הקטנים, החליט משרד התקשורת לדרוש ממנה "עדכון תיק שירות" בכל מקרה של כוונת ניתוק כזו. ומה אומר על זה איגוד האינטרנט הישראלי?
מאת: אבי וייס, 26.5.13, 20:30

באתר זה חשפנו את פרשת החסימה של חברת האינטרנט Fast, ולאחריה נחסמו ספקי אינטרנט קטנים נוספים דוגמת 018-אקספון ו- iCom. ומה עשה משרד התקשורת עם הפרת החוק החצופה הזו?
בשלב ראשון התעלם.
בשלב שני לא עשה מאומה.
בשלב שלישי אחרי כמעט שבוע, הודיע לנטוויז'ן להחזיר את החיבורים ולהסיר החסימה, עד שיבררו במשרד את העניין.
בשלב הרביעי והאחרון (היום), החליט המשרד, שלפני ניתוק כזה, נטוויז'ן (או כל ספק אינטרנט גדול אחר בעתיד), אמור להעביר "עדכון לתיק שירות" למשרד התקשורת.

זהו.

דהיינו: משתלם להיות בריון ומפר חוק, לפי גרסת משרד התקשורת.
גלעד ארדו
על חולשת מערכות האכיפה של משרד התקשורת כתבתי כבר די והותר. כנראה, שמדובר במקרה אבוד, שממשיך ללא כל הפרעה בבזבוז כספי משלמי המיסים על אחזקת בעלי תפקידים שלא מתפקדים. זאת, בכאוס מוחלט, שהחל בקדנציה הקודמת. החלפת שר במשרד התקשורת, עד רגע זה, לא שינתה דבר.

מתי גלעד ארדן יחל לתפקד כשר התקשורת של מדינת ישראל? זה טרם ברור. אולי הוא ממתין להיות שגריר? גם זה לא ברור.

תגובת איגוד האינטרנט הישראלי להחלטת משרד התקשורת בעניין מחלף האינטרנט הישראלי (IIX):
"היום הוחלט במשרד התקשורת לדרוש מנטוויז'ן להעביר תוכנית מסודרת להתנתקות מצומת האינטרנט, משרד התקשורת קבע כי"כל בקשה לניתוקו של בעל רישיון ISP (אספקת אינטרנט) אשר מספק שירות ליותר מ-20 אלף מנויים מ- IIX (המחלף) תידרש לאישור המשרד מראש, כאשר יתצגנה על ידי החברה החלופות המוצעות לחיבור למחלף הקיים.
 
פירוט תגובת איגוד האינטרנט הישראלי להחלטת משרד התקשורת הנ"ל:
מחלף האינטרנט הישראלי (IIX) מהווה גורם מייצב ומעודד תחרות בשוק האינטרנט בישראל, בהיותו נייטרלי, מופעל באופן בלתי תלוי ופתוח לכל ספקי השירות, קטנים כגדולים, באורח שוויווני ובלתי מפלה. המחלף הוקם ומופעל ע"י האיגוד מזה 17 שנה, ומסייע לשכלול השוק, לייצובו ולשמירת קיומם של ריבוי שחקנים בו, וכל זאת ברמת שירות גבוהה וללא בעיות, כפי שציין גם משרד התקשורת בתגובתו.
 
משרד התקשורת בתגובתו, כמו גם איגוד האינטרנט, מעודד התנהלות בדרך של הסדרה עצמית, תוך התערבות בפיקוח על התחום בהתאם לצורך. האיגוד ימשיך להפעיל את מחלף האינטרנט כשירות לציבור, ללא כוונת רווח, ולספק תשתית לניהול תעבורת אינטרנט רציפה ויעילה עבור כלל ספקי האינטרנט בישראל, ולטובת כל קהילת המשתמשים בארץ."
 
שורה תחתונה: גם את תגובת איגוד האינטרנט הישראלי לא הצלחתי להבין. לא רק את תגובת משרד התקשורת. כנראה, שכולם מפחדים מ"הבריון השכונתי". ככה זה גם התנהל עד לא מכבר בסיציליה. ככה עובדים בעולם התקשורת במדינת ישראל - מודל 2013. 
 
אינטרנט ישראלי



 
 
Bookmark and Share