Telecom News - עיריית רחובות הצטרפה לרשימה של העיריות המפריעות לגולן טלקום לפרוס אנטנות

עיריית רחובות הצטרפה לרשימה של העיריות המפריעות לגולן טלקום לפרוס אנטנות

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> עיריית רחובות הצטרפה לרשימה של העיריות המפריעות לגולן טלקום לפרוס אנטנות
התרגילים של העיריות והרשויות המקומיות לחסימת פריסת אנטנות סלולריות מעמידים את כל התעשייה הזו במצב קשה ביותר, בגלל מחדלי וחוסר האונים של משרד התקשורת. לרשימה הצטרפה עיריית רחובות עם תרגילי חסימה חדשים לגולן טלקום. 
מאת: אבי וייס, 27.5.13, 12:15

אך לאחרונה דיווחנו כאן בפירוט על תרגילי החסימה של גולן טלקום הנעשים ע"י עיריית חיפה ומועצה מקומית שוהם. אתמול, הצטרפה עיריית רחובות לרשימה המכובדת הזו. גולן טלקום הגישה בקשה להצבת אנטנה סלולרית ברח' וייצמן 1 ברחובות, על גג מבנה שיש בו כבר 2 אנטנות, יש הסכמה של בעלי הגג ויש היתר מהמשרד להגנת הסביבה (בעניין הקרינה).

אולם, עירית רחובות הודיעה לבעלי עסקים מסביב על הכוונה להציב אנטנה ואלו הגישו (כמובן) התנגדויות. העירייה קבעה מועד לשמיעת ההתנגדויות (אתמול, 26.5.13), אך איש מן המתנגדים לא הופיע לישיבה. 

זה לא הפריע לעיריית רחובות להחליט מייד בסיום הישיבה "שלא הייתה", שהיא לא מאשרת את הצבת האנטנה של גולן טלקום משני נימוקים מעניינים:

א. העיריה מצאה תקנה, שלא ברורה תקפותה, שעל בניין שגובהו פחות מ- 12 מטר אי אפשר להציב יותר משתי אנטנות, לא חשוב גודלן. היות ועל הגג יש כבר אנטנות של סלקום ופרטנר, אי אפשר להציב אנטנה שלישית של גולן טלקום...
ב. העירייה מצאה תקנה, שלא ברורה תקפותה, שמדובר במבנה שהוכרז כ"בנין לשימור". ריבוי אנטנות על "בניין לשימור" פוגע בערכים ההיסטוריים של המבנה ופוגם בחזות הרחוב ובצורך לשמר את ההיסטוריה. 

אכן, נימוקים מקוריים תוצרת עיריית רחובות. לא פחות מקוריים מאלו של עיריית חיפה ומועצה מקומית שוהם, שמצאו סיבות שונות ומשונות. מה תעשה עם האיסור הזה גולן טלקום? מאומה. היא תקועה עמוק בבוץ מול רגולטור אדיש. הלקוחות הם שמשלמים את המחיר של הכאוס הרגולטורי הזה.

יתרה מכך. כבר פרסמתי, שהעתיד של הסלולר הוא בכלל ב- WiFi ציבורי, שנעשה בשיטת ה- Small cells. אנחנו לא בריטניה, שפטרה את כל ה- Small Cells ברחבי בריטניה מכל צורך ברישוי. בישראל - אין דבר כזה. גם לא נראה שיהיה, כל עוד כך מתנהל הרגולטור לתקשורת הישראלי. 

כאמור, עיריית רחובות היא לא היחידה. גם מועצה מקומית רמת ישי נאבקת באנטנות הסלולריות. ראש המועצה עפר בן-אליעזר דורש את הסרת האנטנה מעל המרכז המסחרי ברמת-ישי ומציאת מקום חלופי "מרוחק ככל שניתן" מבתי התושבים. מה יקרה לקליטה לכשתורחק האנטנה? האם התושבים מוכנים להפסיק לדבר במכשירים הניידים? גם אם תהיה קליטה, הרי כמות הקרינה (אמנם, בלתי מיננת) תעלה פלאים...
 
אנטנות סלולר
Bookmark and Share