Telecom News - הגיעה העת להיפטר מהמטרד של ה- SIM במכשירי הסלולר. זו טכנולוגיה ישנה ביותר שראוי שתעבור מן העולם

הגיעה העת להיפטר מהמטרד של ה- SIM במכשירי הסלולר. זו טכנולוגיה ישנה ביותר שראוי שתעבור מן העולם

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> הגיעה העת להיפטר מהמטרד של ה- SIM במכשירי הסלולר. זו טכנולוגיה ישנה ביותר שראוי שתעבור מן העולם
הגיעה העת להיפטר מהמטרד של ה- SIM במכשירי הסלולר. זו טכנולוגיה ישנה ביותר שראוי שתעבור מן העולם
מאת: אבי וייס, 29.5.13, 23:50Airwatch Ian Avans
 
בלעדי: חשיפת הטכנולוגיות החדישות בענן (שנכנסו כבר לישראל), לעבודה ניידת מעל כל מכשיר קצה בכל מקום, על היישומים הארגוניים, בלי לפגוע ברמת האבטחה ומדיניות השימוש הארגונית ביישומים אלו.
 
"הגיעה העת לבטל את ה- SIM cards שיש במכשירי הסלולר. זו טכנולוגיה מיושנת שעבר זמנה", חוזר מדגיש איאן אוונס, מנהל אזורי AirWatch אירופה (בתמונה), עם חשיפת השת"פ החדש עם בינת, במהלך כנס "בינת אקספו 2013". "אנו מזהים את מכשירי הקצה לפי מס' MAC ו- IP ובעוד אמצעי אימות, לפי הצורך של כל הארגון ומשתמשי הסלולר אצלו. אנו מבחינים גם כשהעובד מחליף את ה- SIM במכשיר. למשל, כשהוא נוסע לחו"ל. הגישה הזו של החלפת SIM מיותרת, כי בכלל לא צריך SIM. ספק הסלולר, כמו גם במערכת שלנו, יכול לזהות את המכשיר בצורה טובה מאוד על פי מה שיש בצ'יפים שעל המכשיר הסלולרי החכם שבידי המשתמשים. ה- SIM זו טכנולוגיה ישנה, עם כלים ישנים מאוד וחלשים ביותר, לצרכי הזיהוי והאימות של משתמש הקצה. הגיעה העת להפטר מהמטרד הזה. למה בכלל יש ב- SIM מספר טלפון אחד? זה לא הגיוני בעולם בו אנו חיים, עולם גלובלי המתנהל בעננים, שבו העובד רוצה מספר מקומי בכל ארץ בו הוא נוחת, או רוצה להסתובב רק עם מספר השלוחה של המרכזיה הארגונית שלו, שנמצאת בענן. צריך להיפטר מהמטרד האנכרוניסטי הזה של SIM עם מספר יחיד במכשיר הסלולר".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם איאן אוונס (Ian Evans), כדי להבין לאן הולך העולם הנייד, בדגש על ארגונים ועסקים העוברים מעבודה מסורתית מול ה- PC והלפטופ, לעבודה על טאבלטים וסמארטפונים ומרחוק. AirWatch גייסה רק לאחרונה 200 מיליון דולרים בסבב גיוס ראשון, בזכות חדירתה לניהול הפעילות הניידת (MDM = Mobile Device Management) עבור חברות גדולות בעולם ובניהן עשרות חברות מתוך ה- Top 100 של הטבלה העולמית, חברות בתחומים מגוונים דוגמת: אנרגיה, תקשורת, רפואה, קמעונאות ותעשייה.

חברת הייעוץ המובילה בעולם - גרטנר, מציבה את Airwatch בראש הטבלה העולמית של החברות בתחום ה- MDM, כמפורט ב"ריבוע הקסם" של לגרטנר ל- 2013 כאן
 
לחברה יש כ- 1,200 עובדים ברחבי העולם (מהם כ- 250 עובדים באזור(EMEA   עם פעילות בכ- 150 מדינות. המוצרים של AirWatch תורגמו ל- 18 שפות וסך לקוחותיה בעולם מגיע כיום לכ- 6 אלף. באזור EMEA, אותו מנהל איאן אוונס, יש מעל אלף לקוחות של ארגונים ועסקים גדולים מכל הסוגים. הנציגות של AirWatch בישראל היא mObisec (בניהולו של גדי גילון) ולאחרונה, כפי שצוין, נחתם הסכם שת"פ אסטרטגי עם בינת (לא בבלעדיות).    
 
שאלה: מה התחדש ב- AirWatch השנה?
איאן אוונס: "אנו דוחפים חזק את נושא 'חינוך השוק'. נכנסנו לישראל ביולי 2012 והתחלנו ישר בכניסה לארגונים גדולים, גם בגישה הישירה וגם דרך המפיצים שלנו בישראל. אנו מתמקדים במה שאנו טובים בו: מתן גישה ליישומים הארגוניים ולכל המסמכים הארגוניים. זאת, באמצעות מכשירים ניידים שיש בידי המנהלים והעובדים, בכל מקום בעולם ומעל לכל מכשיר קצה, בצורה מאובטחת ומנוהלת.
 
הגישה החדשה שלנו אומרת לארגונים בפשטות: תשכחו מעניין של הזמן - אזורי הזמן והשעון. העובדים אמורים לגשת למסמכים וליישומים 24 שעות ביממה ולעבוד מכל מקום בעולם ומכל מכשיר שיש בידם. החברה יכולה לשכון במקום פיזי אחד, אבל עובדיה לא אמורים להיות במקום אחד. הם יכולים להיות בכל מקום. זו מהפכה תפיסתית שיש לחנך את השוק אליה, למעבר הזה בתפיסת ההגדרה של 'מקום העבודה'.
 
אנו מספקים פתרון לארגונים עם גישה ל- Data Center גלובלי, שאנו מפעילים ברחבי העולם. אנו עוזרים לארגונים להניע את תהלכי השינוי הזה. הם יכולים לבחור בפתרון המותקן אצלם בחצר (On Premise) או אצלנו בענן העולמי שלנו או בענן ציבורי או בשילוב של כל האפשרויות.
 
כיום, מערכות הפעלה מתחדשות כמה פעמים בשנה בקצב בלתי נשלט ובמרוץ תחרותי די מטורף. מול זה, יציבות, אבטחה ושרידות הן מילות המפתח להצלחת ארגונים. איך מגשרים על הפער הזה? אנו מספקים לארגונים פלטפורמה הנותנת מענה לכל סוגי המכשירים, שיש בארגון ובידי העובדים. זו מערכת שדואגת לעדכן באופן שקוף את כל מערכות ההפעלה שיש מכל הסוגים על כל המכשירים. אנו מספקים מערכת עם מינימום התערבות אנושית בפעילותה.
 
ה- Data Center העולמי שלנו מאפשר לארגון להחליט אם הוא רוצה פתרון פנימי או חיצוני או משולב. הפתרון בענן מאפשר גישה בכל מקום ומכל מכשיר, עם מערכת הרשאות התואמת את המדיניות הארגונית ומבטיחה יישום המדיניות הזו תוך אבטחה ושרידות מכסימליים למה שקורה על המכשיר הנייד, בכל מקום בעולם".
 
שאלה: מה המיוחד בפתרון שלכם מול המערכות החדישות של VMware (הורייזן) ו- NetApp?
תשובה: "הפתרון של החברות שהזכרת אינו יכול להיחשב כ- MDM. הנקודה הכי חשובה כאן היא יכולת ליצירת ניהול הניידות עבור הארגון. זו גישת ה- (EMM (Enterprise Mobile Management, שמספקת פתרון מלא לארגון. הארגון צריך לדעת מה יש על המכשיר ולשלוט בו בכל מקום. הגישה שלהם אוסרת כל מה שלא הותר. אנו עובדים הפוך: אנו מאפשרים את הכל. אנו מספקים למשתמש את כל היכולות להשתמש בכל מה שיחפוץ בצורה מאובטחת. אנחנו לא מגבילים אותו.
 
צריך להבין את העולם שאנו חיים בו. אם הארגון מגביל את העובד מגישה ליישום מסוים, שהעובד חפץ בו, הוא פשוט יעקוף את מנגנוני האבטחה של הארגון. הוא ייקח מידע שיכול להיות מסווג ורגיש של הארגון, ויעביר אותו לענן ציבורי בחשבון הפרטי שלו, או ישמור אותו על המכשיר בחלק הפרטי שלו. אנחנו בנינו פתרון בגישה שאומרת: אין מה לדחוף את המשתמשים לחפש פתרונות פרטיים לעצמם כדי לעבוד מרחוק. אנחנו נספק להם את המעטפת השלמה לכל דבר שיחפצו בו.
 
הפתרון בגישה הזו מספק את היעילות לעבודה. זה מספק את ההגנה השקופה לעבודה מרחוק. זה מספק חוויית משתמש שלמה בכל היישומים, בכל מקום, גם אם העובד מצוי בביתו או בחו"ל. זה לא משנה היכן הוא, הוא ייגש לכל היישומים באופן חופשי. אנשים ששולחים מייל לבעל תפקיד בארגון מצפים שהוא ייענה מיד, לא חשוב היכן הוא. אנו מספקים גישה לכל היישומים, כי יש גרסה סלולרית במערכות ההפעלה הנפוצות לכל יישום, גם אם הוא ותיק מאוד.
 
כך, אנו מספקים גמישות מרבית בתכנון הזמן של העובדים וייעול תהליכי העבודה שלהם בארגון. זה מקל את השעבוד לדוא"ל במקומות העבודה. זאת, כי הנגישות היא 24 שעות. אם אתה עונה למייל מהסמארטפון שלך ומטפל בקבצים בכל מקום, אתה לא צריך להתעסק במייל הזה בשולחן העבודה שלך כשאתה מול ה- PC".
 
שאלה: איך קיבלו בישראל את הפתרון שלכם?
תשובה: "יש לנו כבר 65 לקוחות גדולים בישראל ואנו נעים לכיוון של ה- 70 לקוחות כבר די בקרוב. ראינו, שהארגונים בישראל יודעים להציג באופן ברור את הצרכים שלהם. הם רוצים לשנות את צורת העבודה שלהם ולעבור לעולם הנייד. הלקוחות בישראל מאוד טכנולוגיים ומאוד סקרנים לגבי טכנולוגיות חדשות. הם מדברים בשפה הטכנולוגית שאנו מדברים.
 
יש בשוק פתרונות המתעסקים רק בצפייה בדואר האלקטרוני על המכשיר הסלולרי. אלו פתרונות מוגבלים. יש ארגונים, שנתקעו עם הפתרון הנייד בהתעסקות רק עם הדואר האלקטרוני. זה פתרון חלקי ונכה. הארגון צריך לנהל את כל היישומים על כל המכשירים ובכל מקום.
 
הדחיפה באה מלמטה, ממנהלים ועובדים שרצו לראות את הדוא"ל שלהם בכל מקום. לכן, המדיניות הראשונה, שיישמו בארגונים לתחום הנייד, זו הייתה המדיניות של הטיפול בדוא"ל. כעת מבינים, שזה רק קצה הקרחון. צריך לנהל את כל היישומים בו זמנית עם מדיניות ברורה. הכיוון הנכון: פתרון מלא, קצה לקצה לתעבורה הניידת על כל המכשירים, כל היישומים ובכל מקום".  
 
שאלה: מה הנושאים עליהם שמים מנהלים בארגונים דגש במעבר של הארגון בניהולם לעבודה ניידת?
תשובה: "מבחינת המנכ"לים, הדבר החשוב ביותר הוא השליטה ב- Data. אנו מספקים זאת קצה לקצה וה- Data הארגוני מוצפן על המכשיר והוא חסר ערך אם המכשיר נגנב או נאבד. אנו מספקים תאימות לכל תקני האבטחה והרגולציות הכי מחמירות שיש בעולם בתחומים הללו.
 
אנו מספקים פלטפורמה השולטת באופן מלא במכשיר הקצה, בלי לפגוע ביכולת לתפעל אותו בקלות ובלי לפגוע בחוויית השימוש.
 
לכל יישום בארגון יש Apps סלולריים המאפשרים עבודה מרחוק. נגמרה התקופה בה לא ניתן היה לעבוד על יישומי Legacy ותיקים בסלולר. יש לארגון קטלוג של כל ה- Apps לכל היישומים וכל עובד יכול לבחור, בתלות ברמת ההרשאות שלו, במה שהוא רוצה. אין כל בעיה טכנית לעבוד על כל תוכנה וכל יישום מרחוק".
 
שאלה: איך הפתרון הזה עובד עם הרבה מכשירים ניידים בארגון?
תשובה: "המערכת הבסיסית שלנו יכולה לתמוך בעד מיליון מכשירי קצה. הניסיון שלנו בהתקנות הוא, שאנו מפעילים בהתקנה ממוצעת כ- 25 אלף מכשירי קצה בארגונים הגדולים. כך, שאנו יודעים איך מטפלים בכמויות גדולות של מכשירי קצה מכל הסוגים".
 
שאלה: איך מונעים פריצה למכשיר הסלולר?
תשובה: "המערכת שלנו מספקת הגנה מלאה מפני כל סוגי הפריצות למכשיר הסלולר ומפני כל אפשרות של גניבת מידע. אנו מצפינים את ה-Data  ומפקחים עליו בכל מקום בצורה הדוקה".
 
שאלה: ציינת שלא צריך SIM במכשיר הנייד. זה מעשי?
תשובה: "אנו נמצאים כיום בעולם נייד העובר לעבוד דווקא על ה- WiFi, יותר מאשר על רשתות הסלולר. המספרים במחקרים מראים ומצביעים בברור על המעבר לחיבורים ב- WiFi בכל מקום, ע"י מנהלים ועובדים, עם הסמארטפונים והטאבלטים שלהם. מזה שנים יש על ה- WiFi שיטות של אימות טובות מאוד, שאינן תלויות בכלל ב- SIM. אז למה אני צריך SIM, אם ההתחברות שלי היא דרך ה- WiFi? זה לא הגיוני.
 
גם חברות הסלולר מבינות, שהעתיד מצוי ב- WiFi, בגלל הצורך ב'הסטת עומסים'. לכן, כל התחום של הטיפול ב- SIM צריך לבצע קפיצת מדרגה. צריך לאפשר להתקין על מכשיר הסלולר לפחות 2 מספרים: מספר פרטי ומספר עסקי. רצוי שהמספר העסקי יהיה שלוחה של המרכזיה הארגונית ורצוי בענן. גם המספר הפרטי רצוי שיהיה בענן. הסיבה: ניתן יהיה להחליף אותו בעת המעבר של העובד בין ארצות, כל עוד יש שיטה של מספור מדינתי. הכל צריך להתבצע בענן באופן שקוף למשתמש. למשתמש לא צריך להיות אכפת איזה מספר יש על המכשיר שלו. העיקר מבחינתו, שהוא בקשר עם כולם וכולם יכולים להיות בקשר אתו, בכל מקום. זה הכיוון הנכון ואנו רוצים לספק את השירות בצורה כזו.
 
אם הארגון שולט ב- 100% במידע הקיים שיש על המכשיר, אז למה שלארגון לא תהיה שליטה מלאה על המספר במכשיר? זה הכיוון הנכון של הניידות במכשירי סלולר. בפרופיל של המשתמש הנמצא במערכת המדיניות הארגונית, צריכים להיות כל הפרמטרים של משתמש הקצה, כולל המספר הטלפוני שלו. הכל צריך להיות באותה מעטפת ניהולית.
 
לכן, ה- SIM לא נמצא בכלל בעידן המודרני של שליטה מרחוק בכל מכשירי הקצה. צריך לבטל אותו, כמה שיותר מהר".
 
שאלה: אתם מצפינים גם את הקול?
תשובה: "לא. לא נתקלתי בדרישה שכזו, למעט בארגונים ביטחוניים חשאיים, שיש להם מערכות כאלו משל עצמם. אבל, אם ארגון רוצה להצפין את הקול, אנו מספקים לו יכולת של ביצוע 'תעלה', של העברת הקול בצורה מוצפנת בין כל שתי נקודות".
 
שאלה: מה כיווני ההתפתחות העתידיים שלכם בתחום זה?
איאן אוונס: "אנו נותנים דגש רב לנושא התאימות לכל מכשירי הקצה ולכל הגרסאות של מערכות ההפעלה הניידות. יש כאן חידושים כל הזמן. אנו נותנים כיום דגש חזק למעבר לעבודה קבוצתית משולבת עם גלישה מאובטחת ויישומים מאובטחים. עבודה קבוצתית היא צורך העולה מארגונים, שעברו לעבודה ניידת. כעת אנו מתמקדים בפיתוח פתרונות לתחום הזה.
 
בנוסף, או עומדים לחבר בין המידע הפרטי למידע העסקי ולתת למשתמשי הקצה רמה חדשה של התמודדות בהפרדה הקיימת בין המידע הפרטי למידע העסקי. אני רוצה לדעת למשל, כמה עולה לארגון גלישת העובד בזמן העבודה בפייסבוק ולבחון האם נחוץ, שזו תהיה גלישה פרטית או עסקית ומה אפשר לנצל מזה לטובת הארגון. מדובר כאן בגישה חדשה לטיפול בשימושים הפרטיים של המכשיר.
 
אנו נמצאים כיום בעולם שעובר ל- BYOD. ארגונים מתחילים להבין, שאין הבדל אם הם נתנו את המכשיר לעובד מטעם מקום העבודה, או שהוא הביא את המכשיר מהבית. זו בדיוק אותה צורה של טיפול וניהול. מנהלים מתחילים לראות איך התחום הזה צומח מלמטה ורוצים לתת לזה מענה הולם. הם רוצים לקבל שליטה מלאה ברמת המכשיר, לא חשוב מהיכן הוא הגיע.
 
אנו רוצים להקל על השימוש במכשיר ולהקל על הגישה לכל היישומים הארגוניים. המשמעות: להוריד חסמים לזרימה חופשית של רעיונות, תרשימי זרימה חופשית של תהליכי העבודה, דגש על שילוב טאבלטים ולפטופים מכל הסוגים במערכת ועוד. המטרה שלנו: ה- MDM יהיה מוצר המוני ופשוט.
 
יש כמה פיתוחים שאנו בדרך אליהם, למשל שילוב של עולם ה- Billing למערכת שלנו. כך, נוכל לספק לארגון גם שליטה על תחום ההוצאות במכשירי הקצה. הארגון רוצה לשלוט בכל מה שיש ותלוי במכשיר ואנו נספק לו את הצורך הזה".
 
סרטון הדגמה: AirWatch



 
 
Bookmark and Share