Telecom News - נמשכת המגמה השלילית בפעילות חברת דואר ישראל

נמשכת המגמה השלילית בפעילות חברת דואר ישראל

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> נמשכת המגמה השלילית בפעילות חברת דואר ישראל
נמשכת המגמה השלילית בפעילות חברת דואר ישראל
מאת: חיים חביב, 29.5.13, 17:30

ברבעון הראשון רשמה החברה הכנסות כ-454 מיליון ₪ והפסד של כ- 19.6 מיליון ₪ . יישום תכנית ההבראה מתעכב והחברה צועדת בנתיב מסוכן.

דירקטוריון חברת דואר ישראל אישר את הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2013. ההכנסות לתקופה שהסתיימה ב- 31 מרץ 2013,  הסתכמו בסך כ- 454 מיליון ₪  לעומת סך של כ- 459 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד.

מהדו"חות עולה שמגמת הירידה בשליחת דברי דואר על ידי הציבור נמשכת, ומבטאת ירידה משמעותית של 8% ברבעון זה, ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. ירידה זו מתווספת לאתגרים נוספים איתם מתמודדת החברה כגון הוצאות קשיחות גבוהות ודרישות הרגולציה לאספקת שירות אוניברסאלי.

נקודת אור: עלייה בשיעור כ- 8.2% בקבלת דואר מחו"ל עקב עלייה בהיקפי פעילות הסחר הבין-לאומי, וכן בשירותי השליחים של החברה,  המבטאים עלייה של כ- 2%.

בשורה התחתונה, רשמה החברה ברבעון הראשון הפסד של 19.6 מיליון ₪ לעומת הפסד של 15.3 מיליון ₪ בתקופה המקבילה. כבדו"חות הקודמים, גם הפעם ממשיכים ראשי החברה והדירקטוריון להתריע על מצבה העגום של החברה.

ששי שילה, יו"ר דירקטוריון חברת דואר ישראל: "הדו"חות הכספיים מראים, כי המגמה שדירקטוריון החברה התריע מפניה ממשיכה להיות שלילית. אנחנו עוסקים כל העת בהגדלת המכירות, אך הגידול בהוצאות השכר, והירידה בהכנסות מהשירותים המסורתיים, מחייבת את התערבות משרד האוצר, ויישום תכנית ההבראה, שגיבשה החברה עוד בסוף שנת 2011. רק כך, ניתן להבטיח שירותי דואר נאותים לציבור, ואת יציבותה הכספית של חברת דואר ישראל".

חיים אלמוזנינו, מנכ"ל חברת דואר ישראל: "חברת דואר ישראל מתמודדת בשוק תחרותי, אך ללא יכולת אמיתית להתחרות על משלוחי הדואר של החברות והארגונים הגדולים. אין ספק כי חייב להיות שינוי רגולטורי שיאפשר לחברה תחרות הוגנת. זאת, לצד הפעולות בהן אנו נוקטים כגון תהליכי התייעלות פנימית להבראת החברה, והגדלת השירותים והמוצרים לאזרח".
 
מי שהזדמן לאחרונה לדלפקי חברת הדואר הבחין בוודאי בזמן ההמתנה ההולך ומתארך לקבלת שירותים דואריים בסיסיים. יותר ויותר מבקרים, נזקקים דווקא לשירותים משניים, שספק רב אם תרומתם לשורת ההכנסות מהותית (טעינת זמן אוויר לטלפונים ניידים, מכירת כרטיסי סים לחו"ל וכיוצ"ב); אלו גוזלים זמן רב ותשומת לב רבה מעובדי הדלפק ופוגמים מאד בזמינות השרות הבסיסי לאזרח. כך לאחרונה, עמדתי בבית הדואר שלי למעלה מחצי שעה כדי לאסוף 'דבר דואר גדול' (שאינו נכנס לתיבה), כאשר דלפק אחד מבין 4 אינו מאוייש כלל ובדלפק אחר זכתה לקוחה להסברים מופלגים שארכו זמן רבה על הפעלת סים לחו"ל. אין ספק, הרפורמה שהוביל משרד התקשורת בתחום הדואר זקוקה בדחיפות לבחינה כנה ויסודית. ספק אם לכך פיללנו.
 
דואר ישראל
Bookmark and Share