Telecom News - BT ו-Ciena הציגו את ערוץ העל הראשון מסוגו ברוחב פס של 800G

BT ו-Ciena הציגו את ערוץ העל הראשון מסוגו ברוחב פס של 800G

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> BT ו-Ciena הציגו את ערוץ העל הראשון מסוגו ברוחב פס של 800G
לראשונה הושגה מהירות של 800 ג'יגה על סיבים אופטיים אך לא בישראל
BT
ו-Ciena הציגו את ערוץ העל הראשון מסוגו ברוחב פס של 800G

מאת: מערכת Telecom News, 30.5.13, 12:00סיבים אופטיים

ערוץ-העל 800G הוא שווה ערך לשידור מקביל של שבעה סרטי DVD HD בשנייה אחת.

Ciena - ספקית בתחום מערכות תקשורת המשלבות אופטיקה ונתונים (Converged Optical Packet Network) ו-BT (בריטיש טלקום), מחברות שירותי התקשורת המובילות בעולם, הכריזו על השלמת סדרת ניסויים מוצלחות וראשונות מסוגן, על גבי תשתית רשת הליבה האופטית של BT בבריטניה.

הניסויים המוצלחים, שהחלו במרץ 2013, כללו שידור בקצבים של 100, 200 ו- 400G, וכן ערוץ-על של 800G, השווה ערך לשידור במקביל של שבעה סרטי DVD HD בשנייה אחת. אף על פי, שבסביבת מעבדה קצבי שידור אלו נחצו בעבר, תוצאה פורצת דרך זו הושגה בשטח, על גבי רשת פעילה באורך 410 קילומטרים, בין מרכז המחקר והפיתוח של BT אדסטרל פארק באיפסוויץ' לבין מגדל BT הידוע בלב לונדון.

BT ו-Ciena הציגו יכולת תמיכה במהירויות שיא של טרה-ביט באמצעות שימוש במקלט קוהרנטי, ה- WaveLogic 3 של Ciena – הכולל יכולות של ערוץ בודד וערוץ-על. הניסויים בוצעו על גבי תוואי קיים בעל מאפיינים פיסיקליים קשים (PMD) – שלא היה מתאים להפעלת רוחב פס של 10G מסורתי – עובדה המחזקת את העמידות והעוצמה הטכנולוגית של Ciena ואת היכולת שלה לפעול בכל תנאי סביבה.

באחד הניסויים, הופעלו במקביל בהצלחה וללא כל פגם אורך גל בקצב של 400G באמצעות מודל אפנון של  16QAM, יחד עם אורכי גל של G40 ו- 100G בעלי אפנון QPSK. הניסוי מחזק את היכולת לבצע מעבר חלק באמצעות הטכנולוגיה הקוהרנטית של Ciena. ה-Wavelogic 3 מאפשר להעלות בהדרגה את קיבולת הרשת לאורכי גל בעלי קצבים גבוהים בהתאם לדרישות הלקוחות העסקיים, תוך הפחתת עלויות וצמצום פליטות הפחמן.

"הצגת יכולות אלו של שידורים בקצבים גבוהים ממחישות את הערך הטמון בשותפות האסטרטגית ארוכת הטווח בין Ciena ו-BT. המוכנות העתידית של BT ברשת הטרנספורט תאפשר לה להישאר לפני מתחריה, ולהמשיך להציע ללקוחותיה את השירותים החדשניים ביותר, תוך מזעור העלות הכוללת ופליטות הפחמן. בשיתוף פעולה זה אנו מעמיקים אף יותר את הקשר הקיים בין החברות ופועלים יחדיו כדי לבנות רשתות הניתנות לתכנות ומאפשרות מתן רמות שירותים שונות ושיפור איכות השירות למשתמש. בכך אנו ממנפים את כל סל פתרונות Ciena כדי לפתח שירותים פורצי דרך ואפליקציות עבור לקוחות BT", אמר פרנסואה לוקו-דונו, סגן נשיא בכיר ומנהל הפיתוח של Ciena.

יניב הגדיש, מנכ"ל Ciena ישראל, מסביר על ההשלכות האפשריות בכל הנוגע לזירה המקומית בישראל: "הוכחת היכולת של העברת רוחב פס של 800G על גבי רשת מסחרית פעילה שתוכננה להעברת  שרותי 10G מוכיחה שוב את המובילות הטכנולוגית של Ciena המאפשרת ללקוחותיה למקסם את מחזור חיי הרשת הקיימת. Ciena הוכיחה למעשה את יכולתה להגדיל את רוחב הפס הקיים כיום, ,1/10/40/100G לרוחבי פס שיתאימו לשירותי העתיד, , 200/400/800G וזאת על בסיס אותה טכנולוגיה קוהרנטית של ה-Wavelogic 3 מבית סיינה שכבר מוכחת ופועלת ברשתות רבות בעולם וללא הוספת אתרים חדשים ברשת. לצורך ההמחשה, ערוץ-על בודד של G800 יוכל לספק מהירות גלישה באינטרנט של Mb/s100 ל-8000 משתמשים בו זמנית. למעשה, נוכל להעביר את כל התעבורה הבינלאומית שיוצאת כיום מישראל על גבי אורך גל בודד של G800 ועוד יישאר מקום למידע רב נוסף".
 
תרשים המחשה לערוץ העל:
סיבים אופטיים סיינה


הערה:
 
אך לאחרונה הדגימו פרנס-טלקום ואלקטל-לוסנט העברת 400 ג'יגה סל"ש לערוץ בודד - Wavelength על סיב אופטי בין פריז לליאון שבצרפת. זה מייצג את התחרות המתרחשת כל הזמן בין החברות המובילות בתחום: מי מגיע לקצבים גבוהים יותר. בחברות השונות המפתחות פתרונות, כולל סיינה ואלקטל-לוסנט, רואים קצבים דמיוניים. השלב הבא, ללא ספק, הוא העברות מידע בקצבים של 1 טרה סל"ש (טרה זה אלף ג'יגה). הטכנולוגיה הזו כמובן משמשת את רשתות הליבה ואינה רלוונטית למשתמשי הקצה. 

אולם, אין ספק, שהתחרות האמיתית היא זו המתבטאת בשרותים המסחריים שמשיקים והיום אנו ממש לפני ההשקות המסחריות (בשונה מהניסויים הטכנולוגיים), של 400 ג'יגה ברשתות חברות התקשורת. כמובן, שכל זה, כפי שצוין, לא נוגע ללקוחות הקצה. למשתמשי הקצה מדברים, לכל היותר, על קצבים של עד 1 ג'יגה, בעשור הנוכחי. ברור, שקצבים מהירים בקצה מחייבים "צינורות רחבים" ברשת הליבה, וזה בדיוק הענין של שדרוג הרשתות (השקעות כבדות). בישראל, הסיכויים לראות 400 ג'יגה ברשת של אחד הספקים היא די נמוכה, שלא לומר - אפסית. כאן, מתעסקים עם "שוק סיטונאי" על חוטי הנחושת הישנים והחלודים של בזק...
Bookmark and Share