Telecom News - זעזוע בבורסת המטבע הווירטואלי – ביטקוין: קץ לאנונימיות והשפעה דרמטית על "הרשת האפלה"

זעזוע בבורסת המטבע הווירטואלי – ביטקוין: קץ לאנונימיות והשפעה דרמטית על "הרשת האפלה"

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> זעזוע בבורסת המטבע הווירטואלי – ביטקוין: קץ לאנונימיות והשפעה דרמטית על "הרשת האפלה"
 
זעזוע בבורסת המטבע הווירטואלי – ביטקוין: קץ לאנונימיות והשפעה דרמטית על "הרשת האפלה"
 מאת: מערכת Telecom News 31.5.13, 10:50ביטקוין
  
בורסת הביטקוין (Mt.Gox) הודיעה על הכוונה לדרוש זיהוי מכל משתמש, שיחליף אצלה כספים.
  
בורסת הביטקוין הגדולה בעולם (Mt.Gox) הכריזה אתמול על כוונתה לדרוש פרטי זיהוי מכל המשתמשים שלה (ראה פירוט באנגלית – כאן). בורסה זו מאפשרת החלפת כספים בין המטבעות הרגילים  כמו דולר, יורו, ליש"ט, ין יפני ועוד עם המטבע הווירטואלי ביטקוין, עליו כתבנו בהרחבה זנה מכבר (ראה כתבות על הביטקוין – כאן, כאן וכאן). בורסה זו אחראית על מרבית הסחר העולמי במטבע. עד כה, הבורסה לא דרשה אמצעי זיהוי בעת ההרשמה והמרת הכספים.

Mt.Gox הודיעה, שתדרוש אמצעי זיהוי בכל העברת כספים ללא תלות בסכומים, אפילו סכומים קטנים. הרישום יימשך יום עד יומיים. יהיה צורך לספק מספר תעודת זהות ואישור נוסף להוכחת כתובת. כל זאת, כדי להילחם בהלבנות הון.
 
זו מכה קשה לסחר אלקטרוני ואנונימי, שמאפשר לאנשים לבצע העברת כספים באופן גלובלי ללא צורך בחשבון בנק או כל רישום של העסקה. מסתבר, שעתה לא יהיה אפשר להגן על ביטקוין כמטבע אנונימי, כי הדבר גרם לבעיות עם הרשויות ועם הבנקים. עתה הכוונה היא להפוך את ביטקוין למטבע לגיטימי.

הודעת Mt.Gox באה לספק בסיס לכל הנושא המשפטי, כי הרשויות האמריקאיות החלו להקשות על כל נושא המטבע הזה. יש לכך השפעה דרמטית ועצומה על כל נושא "הרשת האפלה" Darknet. ברשת זו (ראה מאמר מקיף על מהות הרשת האפלה – כאן), מהווה הביטקוין מטבע עובר לסוחר כמעט בלעדי למימון עסקאות מפוקפקות של סחר בבני אדם, סחר בסמים, סחר בנשק, מימון פעולות אסורות אחרות כמו פדופיליה ועוד.
Bookmark and Share