Telecom News - גוגל מכה בכל כיוון, הופכת גם לחברת משלוחים וקניות

גוגל מכה בכל כיוון, הופכת גם לחברת משלוחים וקניות

דף הבית >> צרכנות >> חדשות הצרכנות >> גוגל מכה בכל כיוון, הופכת גם לחברת משלוחים וקניות
חברת גוגל החלה להפעיל שירות משלוחים בעמק הסיליקון בארה"ב תחת השם Google Shopping Express, שנועד לחסל את כל שוק המשלוחים לבתים, בשירות מהיר של 24X7 לכל מה שהרוכשים רוצים לקבל לביתם בכל שעה משעות היום, באותו היום. בשבוע הבא השירות יחל בעוד 11 ארצות ברחבי העולם, ובהמשך הדרך - בכל העולם. 
מאת: אבי וייס, 6.6.13, 20:30גוגל קניות

חברת גוגל החליטה, שהיא יכולה לספק שירותים לכל העולם בכל התחומים. זאת הסיבה, שהיא פורסת סיבים בכמה ערים ברחבי ארה"ב (מספקת 1 ג'יגה פס-רחב לבתים עם שירותי טריפל מלאים, בשרות הקרוי Google Fiber). היא מתכוונת להתפשט עם הרעיון הזה למקומות נוספים בעולם.

כ"כ, החלה גוגל לתכנן כניסה למדינות אפריקה ודרום מזרח אסיה בשירותי סלולר. זאת, עם מכשירים זולים, שיקבלו את השידורים הסלולריים מלוויינים וכדורים ובלונים פורחים. תמונת הבלון של גוגל בשלבי הניסוי שלו מצויה כאן (לחיצה על התמונה מגדילה אותה):
בלון של גוגל

החידוש האחרון, שירות Google Shopping Express, החל בעמק הסיליקון - SF Bay Area בארה"ב. העיקר בשירות זה, שהוא מסופק בשיטת "מהיום להיום". דהיינו: המוצר, שהוזמן באינטרנט, יסופק לבית הרוכש באותו יום, ללא כל עלות נוספת. טום פלואוס, מנהל פיתוח מוצרים בגוגל ובעל ניסיון של עשור במסחר מקוון, הוא מי שעומד בראש השירות החדש. 

השירות הזה מאפשר לכל אחד להזמין מה שהוא חפץ, מרשימת הספקים המצויים בשירות באתר של גוגל ולקבוע באיזה טווח של שעות הוא  מבקש לקבל את המשלוח אליו הביתה (או אליו למשרד). גוגל הקימה מערכת הפצה עם רכבים המבצעים את המשלוחים בדיוק רב, ראה להלן. זה שירות המתחרה "ראש בראש" במערכי ההפצה של כל חברות ההפצה הקיימות מזה כמה דורות בארה"ב ובמיוחד מול מערכות ההפצה הענקיות של אמזון ו- eBay. על פי הבלוג של גוגל, ב- 11 ביוני 2013 השירות הזה יחל לפעול בבריטניה, צרפת, גרמניה, יפן, איטליה, ספרד, הולנד, ברזיל, אוסטרליה, שוויץ וצ'כיה. מתי בישראל? עוד לא ידוע, אבל זה בדרך. די בקרוב.

גוגל מציינת, שבמערכות הפרסום שלה יש כ- 1 מיליארד מוצרים למכירה. גוגל רוצה לעזור לסוחרים למכור אותם לצרכנים באמצעות מערכת ההפצה והשינוע, שגוגל מקימה ברחבי העולם. או בקיצור: גוגל רוצה להיות מונופול גם בתחום המסחר האלקטרוני והפצת מוצרים, בזכות העובדה, שכמעט כולם מחפשים מוצרים בגוגל.

אין ספק, שמדובר בתכנית שאפתנית, עם סיכויים טובים להצלחה. ברור, שחברות ההפצה המקומיות הוותיקות (כולל חברות הדואר), עתידות לפשוט את הרגל, עם כניסת גוגל לשוק. בקליפורניה, ההפצה היא בחינם (דהיינו: מתומחרת כבר במחיר הרכישה. או בעברית יותר פשוטה: המוכר הוא שמשלם לגוגל על ההפצה).

היות והסוחרים מתחרים על ליבו של הקונה באינטרנט, כולל בקניות קבוצתיות, התחרות על המחירים תהיה חזקה יותר. ברור, שרק החזקים והזריזים יותר ישרדו. בהמשך, תגבה גוגל דמי מנוי שנתיים סמליים מלקוחותיה, שכמובן לא יכסו את עלויות ההפצה, אבל יבטיחו "נאמנות לקוח" למערכת ההפצה של גוגל. מדובר בשוק של מאות מיליארדי דולרים לשנה, שגוגל מתכננת להשתלט עליו

שליחת Telecom News התנסתה בשירות זה בעמק הסיליקון בארה"ב ומדווחת, שהוא פועל "כמו שעון". מזמינים את המוצר באינטרנט, קובעים את זמן קבלת המשלוח (בטווח של 4 שעות) והשליח מגיע ברכב של גוגל בדיוק בזמן שנקבע, עם המשלוח בתוך שקית ממותגת של גוגל, עם הקבלה על המשלוח. זה פשוט, יעיל, מהיר וזול. 
 
הניסיון גם כלל הזמנה יוצאת דופן: נציגתנו ביקשה משלוח לביתה המכיל מוצר אחד: חבילת דגנים (Kelloggs) שעלותה 2.5 דולר בלבד. הניסוי נועד לבחון האם גם כאשר מדובר במוצר בודד וזול מאוד (פחות מ-3 דולר!), עדיין יותנע התהליך עם האיסוף מהמחסנים, אריזה אישית ושליח עד הבית. התשובה: כן, תוך מס׳ שעות הגיע שליח לביתה עם שקית שמכילה אך ורק את חבילת הדגנים המבוקשת. מכאן ניתן להבין, שהחוזה של גוגל עם הספקים מתיר גם עסקאות ״מופרעות״ כאלו. 


כמה תמונות מהשירות: החל מהשקית וכלה בתווית הנלווית למשלוח:
סרטון התנסות בשירות בתחילת הניסוי שלו בסן-פרנסיסקו:



 
 
Bookmark and Share