Telecom News - גניבת סמארטפונים - מגיפה לא מתועדת

גניבת סמארטפונים - מגיפה לא מתועדת

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> גניבת סמארטפונים - מגיפה לא מתועדת
גניבת סמארטפונים הפכה "למגיפה". אולם, היעדר דיווח מספק מצד הקורבנות והתעלמות המשטרה מהנושא, יצרו "חור שחור" בתודעה הציבורית לגבי היקף התופעה וכיצד ניתן למנוע אותה.
מאת: אבי וייס, 17.6.13, 23:30

הערכות שונות מדברו על כך, שהיקף גניבת הסמארטפונים בישראל עבר את ה- 50 אלף מכשירים בשנה האחרונה. אולם, כשפנינו למשטרת ישראל לקבל את הנתונים בתחום זה קיבלנו תשובה מאוד מוזרה.

שאלתי את מ"י את השאלה הבאה: "לגבי התופעה ההולכת וגוברת של גנבת 'טלפונים חכמים' מבני נוער בכלל ובבתי הספר בפרט, אשמח לקבל כמה שיותר נתונים בנושא זה: כמה טלפונים נגנבים? כמה מהם מבני נוער? מה שיעור הגניבות של טלפונים מבתי ספר? וכל נתון רלוונטי נוסף. כ"כ אבקש התייחסות המשטרה לתופעה: מה המשטרה עושה בעניין? האם יש לה הנחיות לגבי שמירה על הטלפונים החכמים בכלל? ולבני הנוער בפרט? כמו כן אבקש לדעת: האם יש המלצה של המשטרה לשמור את החפצים בבתי הספר בלוקרים (יש בתי"ס התיכונים בהם יש לוקרים)?"

תגובת משטרת ישראל: "בשנת 2012 נפתחו כ-600 תיקים בגין שוד של טלפונים ניידים. אין אפשרות למפות נתונים על פי מקום התרחשות העבירה". דהיינו: לפי משטרת ישראל מדובר בתופעה שולית. אם נגנבו רק 600 טלפונים בשנה, זה ממש לא סיפור גדול.

האמנם?

אני שומע כל יום סיפורים על גניבת מכשירי סלולר. הבעיה: רוב אלו שמספרים לי זאת, לא הגישו תלונה למשטרה. הם קונים מכשיר חדש או מקבלים מכשיר חדש (אם היה להם ביטוח כנגד גניבה). יש סיפורים רבים על גניבות סמארטפונים מאולמות חתונה, כאשר האורחים קמים לרקוד ומשאירים אחריהם על השולחן את הסמארטפון. מכשירי אייפון הם החביבים ביותר לגניבה, שכן ערכם גבוה יותר עבור הגנב. אולם, אם אין מתלוננים, אין תופעה שצריך להתייחס אליה. 

יש כלים רבים באמצעותם ניתן להתמודד עם התופעה, מלבד הזהירות המתבקשת לא להשאיר סמארטפון ללא השגחה, בשום מקום. בעסקים ובארגונים מומלץ להפעיל מערכות MDM, שתנטרלנה מכשיר גנוב מרחוק. לבעלי סמארטפונים פרטיים: יש תוכנות המאתרות מכשיר גנוב ויש אפליקציות המצלמות את הגנב ומדווחות על מיקומו. בנוסף, חברות הסלולר יכולות לנטרל במהירות מכשיר שנגנב, ברגע שמדווחים להן על כך. אולם, מכשיר מנוטרל עדיין שווה כסף, כי הגנב מחליף לו את ה- SIM. הדרך הטובה יותר לעצור את המגפה היא להפוך את המכשיר לחסר ערך ע"י שיתוקו מרחוק. יש מערכות תוכנה כאלו, גם חופשיות. אם המכשיר יהפוך לחסר ערך לאחר גניבתו, הגניבות תיפסקנה. 
 
גניבת סמארטפונים
Bookmark and Share
+ שלח משוב