Telecom News - אתרים עם סיומת su. של ברה"מ לשעבר מהווים גן עדן לפושעי סייבר והאקרים

אתרים עם סיומת su. של ברה"מ לשעבר מהווים גן עדן לפושעי סייבר והאקרים

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> אתרים עם סיומת su. של ברה"מ לשעבר מהווים גן עדן לפושעי סייבר והאקרים
אתרים עם סיומת .su של ברה"מ לשעבר מהווים גן עדן לפושעי סייבר והאקרים
מאת: מערכת Telecom News 1.6.13, 22:30
 
ברה"מ נעלמה מהמפה לפני למעלה מ-2 עשורים, אך אתריה עם הסיומת .su שרירים וקיימים ומשמשים מקור למשלוח דואר זבל וגניבת כספים.
 
כאשר חלפו מן העולם מדינות שונות, נעלמו גם סיומות כתובות האינטרנט שלהן. למשל, הכתובת .yu של יוגוסלביה או הכתובת .dd  של מזרח גרמניה. אולם, הכתובת .su על שם Soviet Union שרדה את ההתפרקות של ברה"מ ב-1991 וגם את יצירת הכתובת החדשה של רוסיה - .ru ב-1994. נוצר קושי לבטל אותה, כי אלה שעמדו מאחוריה סרבו בתוקף לעשות כך, על בסיס פטריוטי ומסחרי.
 
פורסם היום (ראה פרסום באנגלית – כאן ב-South China Morning Post), שתנועת הספאמרים לכיוון אתרי ה-.su החלה במיוחד לאחר שהרגולטורים ברוסיה הידקו את התקנות בסוף 2011 לגבי אתרים עם הסיומת הרוסית הרשמית .ru
 
מספר האתרים בסיומת .su הוכפל ב-2011 והוכפל בשנית ב-2012 ומספרם הולך ומשתווה למספר האתרים בסיומת .ru ההערכה היא, שלפחות מחצית מפושעי הסייבר וההאקרים הרוסיים משתמשים בסיומת .su
 
האתר הידוע לשמצה Exposed.su פרסם פרטי כרטיסי אשראי של מישל, אשתו של נשיא ארה"ב ברק אובמה, של המתמודדים לנשיאות מיט רומני ודונאלד טרמפ, וסלבריטאים כמו בריטני ספייס וטייגר וודס. כרגע אתר זה שבק חיים.
 
אולם, אתרים אחרים עם הסיומת .su שומשו ומשמשים פושעים לחדירה לאתרים כדי לרוקן חשבונות בנק, לשלוח דואר זבל ולשגר התקפות לאתרים שונים.
 
חברות אחסון אתרים מסירות בדרך כלל רשתות כאלה כשהן מזוהות. אולם, האקרים, שבסיסם במרחב הסייבר הסובייטי, יכולים לפעול ללא חשש מפגיעה במשך חודשים. יש 120,000 אתרים רשומים עם סיומת .su ביטולם הוא כעת משימה בלתי אפשרית, כי יש ביניהם גם אתרים לגיטימיים.
 
בין האתרים הלגיטימיים קיים האתר המפאר את סטאלין Stalin.su, (ראה קישור – כאן), אך מרביתם קשורים בהונאות וגם הארגון העומד מאחורי .su מודע לכך, ועתה נמסר, שהוא מתכנן לצאת בחודשים הקרובים עם תקנות חדשות.
 
בינתיים, ממשיך .su לצבור אתרים ידועים לשמצה, הד מקוון ל"אימפריה הזדונית", כפי שכינה  את ברה"מ לשעבר לפני 30 שנה נשיא ארה"ב רונלד רייגן.
 
מסתבר, שחומת ברלין לא היית המזכרת היחידה שהשאיר השלטון הסובייטי. יש לנו עדיין את אתרי ה-.su
גניבת כספים באינטרנט
Bookmark and Share