Telecom News - מהפך: מעכשיו מותר באישור אמריקאי לייצא סמארטפונים לאיראן

מהפך: מעכשיו מותר באישור אמריקאי לייצא סמארטפונים לאיראן

דף הבית >> חדשות >> חדשות מהעולם הערבי >> מהפך: מעכשיו מותר באישור אמריקאי לייצא סמארטפונים לאיראן
מהפך: מעכשיו מותר באישור אמריקאי לייצא סמארטפונים לאיראן
מאת: מערכת Telecom News, 2.6.13, 09:30
 
הממשל האמריקאי הודיע על הקלה ניכרת בייצוא תוכנות ומכשירים ניידים מתקדמים לאיראן. זאת, לפני הבחירות הכלליות שם.
 
בסוף השבוע דווח בכלי התקשורת בחו"ל (ראה למשל ב-Law360 - - כאן, או ב-Total Telecomכאן), על תקנות חדשות של הממשל בארה"ב להקלת ייצוא סמארטפונים וטאבלטים לרפובליקה האיראנית.
  
ההודעה הזו באה בהפתעה גמורה, כי ההקלה באה דווקא לקראת הבחירות באיראן. אולם אפשר להבין זאת בכוונה להקשות על המשטר להגביל את צעדיהם של המתנגדים, ולאפשר יותר חופש ביטוי מצד גורמי אופוזיציה. כך יוכלו האיראנים ומיוחד פוליטיקאים לרכוש למשל מכשירי אייפון.
  
האמריקאים הודיעו, שהם ידאגו לכך, שהמכשירים יגיעו ל"ידיים הנכונות" ולא לאנשים בארגונים מסוימים עליהם יש הגבלות.  סביר להניח, שיהיה קושי לפקח בצורה הדוקה על ההפצה של הסמארטפונים, ואין ספק, שחלקם יגיע לאנשים, שהממשל לא חפץ שיקבלו אותם.

עם זאת,  הגבלות הייצוא חלו על כל האוכלוסייה באיראן, וכך נפגעו מהן כל אזרחיה. עתה המצב הולך להשתנות. נראה, שאחרי כמה שנים של שיתוק באספקת מכשירים ניידים במסגרת הסנקציות הכלליות האמריקאיות על איראן והמאבק בחברות טכנולוגיה והיי-טק המקיימות קשרים עם איראן,תהיה עלייה דרמטית בשימוש במכשירים חכמים לקראת הבחירות ופריחה של הרשתות החברתיות, מה שלא ישרת את מטרותיו של המשטר הנוכחי, אך קרוב לוודאי, יספק מידע בעל ערך בתוך המדינה ובמיוחד לעולם כולו.
איראנית
Bookmark and Share