Telecom News - האם בזק תצליח לסגור את הפער בפס הרחב?

האם בזק תצליח לסגור את הפער בפס הרחב?

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> האם בזק תצליח לסגור את הפער בפס הרחב?
עמדה: באוקטובר 2010 בזק הבטיחה לציבור לקוחותיה, שכבר ב- 2011 הם יוכלו לגלוש ב- 200 מגה. בינתיים, ללקוחות בזק אין אפילו 60 מגה, בעוד שהוט מסוגלת לספק עד 300 מגה ובקרוב מאוד תציג מהירויות של עד 200 מגה. 
מאת: אבי וייס, 5.6.13, 12:20בזק

כשחשפנו כאן את תכניות חברת בזק לשדרג את הרשת שלה בטכנולוגיית ה- Vectoring עד לכ- 180 מגה סל"ש בערוץ היורד,  סברנו לתומנו שמדובר בתכנית מהירה ושהיא כבר מגיעה לשלב המימוש. אולם, התברר לנו, שלבזק יש בעיה חמורה בקיום הבטחות.

הנה ההבטחות, מצוטטות היישר מאתר בזק [מיום 11.10.2010]: "בזק ונוקיה-סימנס מכריזות על שיתוף פעולה אסטרטגי: רשת ה-NGN תאפשר גלישה במהירות של 200 מגה כבר ב-2011 (!). אבי גבאי, מנכ"ל בזק: "רשת ה-NGN תספק מהירות של מאות מגה ללקוחות החברה כבר בשנה הבאה".

בינתיים, ללקוחות בזק יש בקושי 60 מגה, כפי שחשפנו כאן. הפער בין ההבטחות למציאות גדול מדי שאפשר "למרוח אותו" בהודעות לעיתונות. 

כעת מתברר, של- NSN (נוקיה סימנס רשתות) שלה הסכם עם בזק, אין כרגע את הטכנולוגיה המתאימה (Vectoring), כדי לשדרג את רשת בזק. הטכנולוגיה הזו תהיה זמינה להטמעה ופריסה על ידה ברשת בזק לא עכשיו אלא לכל המוקדם בסוף 2013.

זו בעיה רצינית מאוד לבזק. משום שלהוט יש 100 מגה לכל אחד ובכל הארץ מזה 3 שנים, ובקרוב מאוד היא מתכוונת לשדרג את המהירויות ברשת שלה עד 200 מגה ובהמשך השנה הקרובה עד ל- 300 מגה (בערוץ היורד). זאת, כאשר לבזק אין מענה לקדימות הטכנולוגית הזו בפס הרחב של הוט.

יתרה מכך. החשיפה של תוכניות בזק הניבה תגובה מאוד מוזרה מבזק. בזק טענה באזני, שהטכנולוגיה (ה- Vectoring) לא בשלה ואין התקנות שלה בעולם. כמובן שמדובר באי הבנה בסיסית. הטכנולוגיה הזו מוטמעת בעשרות רשתות בזק ברחבי העולם, מכמה יצרניות ציוד תקשורת (למעט נוקיה-סימנס, שכאמור לעיל, עדיין לא הציגה פתרון זמין להתקנה). או בעברית יותר פשוטה: בזק נתקעה מאחור בגלל ניהול לא נכון של התחרות בפס הרחב מול הוט. 

התוצאה: להוט יש כבר כמעט 100 אלף לקוחות המחוברים ב- 100 מגה. הקצב הממוצע של גלישת לקוחות הוט בפס הרחב הוא כיום 22 מגה וזה יגיע עד סוף 2013 לכ- 30 מגה (בממוצע על כלל לקוחותיה בפס הרחב). זה יותר מכפליים מהקצב הממוצע של הגולשים ברשת בזק. אך לפני פחות משנתיים הקצב הממוצע של הגולשים ברשתות בזק והוט היה זהה. במהלך השנתיים האחרונות ובמיוחד בשנה האחרונה, הוט פתחה פער של ביצועים מול בזק, עד שהיא כיום מציגה רשת הכפולה בביצועיה בפס הרחב בממוצע של גלישת הלקוחות שלה מול לקוחות בזק. 

האם בזק מסוגלת לסגור את הפער הזה? אם היא היא תרצה, בוודאי. המערכים הטכניים של בזק הם מהשורה הראשונה ויש לבזק יכולות טכניות טובות בכל קנה מידה, גם בקנה מידה עולמי. למה בזק נקלעה לפיגור כזה? כי היא החלה להתעסק בחלומות של סיום "ההפרדה המבנית" עקב יישום ה"שוק הסיטונאי". דהיינו: במקום להשקיע בשדרוג רשתות וטכנולוגיות עסקו בבזק בחישובים כמה בזק תרוויח מביטול "ההפרדה המבנית". די ברור, שמדובר בינתיים ב"חלומות באספמיה".  ככה בוזבזו לפחות שנתיים בשדרוג הרשתות הקוויות של בזק. פריסת סיבים עד הבית - FTTH ע"י בזק היא עניין ארוך טווח. אין בכך מענה כלל ארצי לביקושים בתחום הפס הרחב מצד לקוחות בזק בשנים הקרובות. 
בזק סיבים



 
 
Bookmark and Share