Telecom News - מבחן דרך: טלפון מולטימדיה שולחני מבית Grandstream

מבחן דרך: טלפון מולטימדיה שולחני מבית Grandstream

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> מבחן דרך: טלפון מולטימדיה שולחני מבית Grandstream
"מבחן דרך" לטלפון שולחני עם מסך מגע, מצלמה, מערכת הפעלה אנדרואיד ואיכות קול ברמת HD. הדור הבא של טלפונים שולחניים לעובדים ומנהלים (מבית TNN Telecom) - מומלץ בחום. 
מאת: אבי וייס, 15.6.13, 20:30גרנדסטרים

הקדמה
חברת מוצרי התקשורת Grandstream (המטה שוכן בארה"ב - בוסטון) המיוצגת בישראל ע"י TNN Telecom מקבוצת רפק, מציגה לשוק התקשורת והטלפוניה העולמי מוצרי קצה ורשת מתקדמים, המתאימים לרוח התקופה (סמארטפונים וטאבלטים...). זאת, במוצר טלפוניה שולחני המבוסס מערכת הפעלה אנדרואיד (גרסה מיוחדת למכשיר זה), שהותאמה לתפקיד של טלפון שולחני מתקדם, שיכול להימצא על שולחנו של כל מנהל או עובד בארגון, תוך חיבור למרכזיה פיזית או וירטואלית בענן. 

המכשיר, שנבדק ב"מבחן דרך" זה, הוא מדגם GXV3175. מכשיר מתקדם ביותר, שמחירו נע סביב ה- 350 דולרים (תלוי בכמות המכשירים שמזמינים), עם מערכת מולטימדיה ויישומים מלאה, מערכת המכילה את כל יכולת התפעול המתקדמת, שניתן למצא בסמארטפונים או בטאבלטים, שמבוססים על אנדרואיד ועם מסך מגע של 7 אינץ'. כל זאת, בתוספת היכולות המתקדמות של עולם הטלפוניה מבוסס פרוטוקולים תקניים דוגמת ה- SIP. 

תמונה: המכשיר בשתי תצורות (מימין, בשיחת וידיאו, משמאל עם היישומים הנפוצים על "מסך הבית"):
תמונת המכשיר גרנדסטרים

התקנה והפעלה
המכשיר הזה מגיע בתצורת Plug & Play מלאה, בדיוק כמו כל מכשיר סלולר או טאבלט מבוסס אנדרואיד. ברגע שמחברים את המכשיר לחשמל ולרשת, הוא מקבל לבד את מספר ה- IP ומתחבר אוטומטית לרשת האינטרנט, מקבל את מספר הטלפון מהמרכזיה ומעדכן אוטומטית את ה- Firmware מהרשת ואת כל התוכנות \ יישומים שהתעדכנו מאז שהמכשיר יצא מהמפעל (כידוע, תוכנות אנדרואיד מתעדכנות בקצב גבוה, כל הזמן). המערכת משתמשת ב- Smart NAT Traversal כדי לפתור את כל הבעיות הקיימות בעולם ה- SIP והצורך לעבור דרך Firewalls. 

ניתן לחבר את המכשיר לרשת העסקית בשלוש תצורות: בכבל רשת אתרנט רגיל (כולל הזנת חשמל בתצורת PoE), או ב- WiFi, או באמצעות חיבור סלולרי (דורש חיבור למכשיר סלולר או למודם סלולרי חיצוני).

יש צורך בהתערבות ידנית בפרמטרים רק אם רוצים לשנות את הפרמטרים של ברירות המחדל של המערכת. כמובן שיש לטעון למכשיר את "רשימת אנשי הקשר" (הרשימה יכולה להיטען אוטומטית לטלפון, אם המרכזיה מספקת שירות כזה בעסק). זאת, כדי לתפעל אותו בנוחות, כמו שמתפעלים מכשיר סלולר. המערכת תומכת בעד 3 קווים יוצאים \ נכנסים ומספקת את כל תכונות הטלפוניה המתקדמות ביותר שיש, לרבות איכות קול של HD ושיחות ועידה קוליות, או בווידיאו בצבע באיכות HD. 

אפשר לתפעל את המכשיר ולשנות בו פרמטרים באחת משלוש התצורות הבאות:
א. באמצעות "עט סטיילוס " (כמו זה הקיים בטאבלטים רבים), הנמצא בגוף המכשיר. שולפים את העט מגוף המכשיר ומתפעלים בקלות את המכשיר ע"י הקשות בעט על המסך. מצאתי שזו השיטה הכי נווחה (לטעמי) לתפעול המכשיר. 
ב. באמצעות האצבעות, במסך המגע. בדיוק כמו תפעול כל טלפון סלולרי או טאבלט עם מערכת הפעלה אנדרואיד.
ג. באמצעות כניסה לתפריטים הפנימיים ע"י דפדפן במחשב, לפי מספר ה- IP שהמכשיר קיבל מהרשת.

להלן 2 תמונות מתוך כמות תפריטים גדולה במערכת ההפעלה והקונפיגורציה הפנימית המאוד מתקדמת של המכשיר. מצד ימין זו מערכת השליטה על כל הפרמטרים של הרשת ומצד ימין שליטה על כל הפרמטרים של האפליקציות המוטענות במכשיר (לחיצה על התמונה מגדילה אותה):
גרנדסטירים
גרנדסטרים

סרטון הסבר על תפעול המכשיר: 
ביצועים
ללא ספק, מדובר כאן במכשיר השייך לשורה הראשונה של מכשירי טלפוניה עסקית. הבעיה היחידה שמצאתי: אין בו עדיין עברית. זו לא בעיה למי שרגיל לעבוד באנגלית, אך לעובדים, שאינם בקיאים מספיק באנגלית, זו עלולה להיות בעיה. הובטח, שבאחד השדרוגים הקרובים של המערכת במכשיר, תעודכן הגרסה של המכשיר לעברית. 

קל לתפעל את המכשיר (למי שרגיל למערכת אנדרואיד). בכל מקרה, יש למכשיר מערכת Help מובנה. גם בתפריטי הקונפיגורציה יש מערכת Help המסתתרת בצד הימני העליון של הדפדפן, כפי שניתן לראות בתמונה (עם שליטה על עוד כמה פרמטרים, כמו צבע הרקע של המסך, שפת הממשק ואתחול המכשיר):
מסך עזרה
 
ניתן להציב את המכשיר על שולחן (יש לו תומך שניתן להציבו בזוויות צפייה נוחות), או לתלות אותו על הקיר. נדמה לי, שתנוחה הכי נוחה היא מול עיניו וידיו של העובד בזוית של כ- 45 מעלות. בנוסף, ניתן לחבר למכשיר אוזניות ומיקרופון משולב. כך, העובד יכול לדבר בלי להפריע לשכניו במקום העבודה. למכשיר שתי כניסות ל- USB לחיבור התקנים נוספים, חיבור חיצוני למחשב נוסף (ישירות ולא דרך הרשת), חיבור HDMI המאפשר חיבור חיצוני, למשל, למסך טלוויזיה חיצוני וחריץ להכנסת זיכרון נוסף מסוג SD, בדיוק כמו שניתן להרחיב את הזיכרונות בסמארטפונים. המערכת הזו נתמכת מרחוק (בתקן TR-69), כך שאין צורך לשלוח טכנאי לעסק, כדי לטפל בתקלות במערכת, או בשינויים בקונפיגורציות של המכשיר.

למנהלים: רצוי לזכור שזו מערכת מולטימדיה מתקדמת. דהיינו: העובדים יכולים (במקום לעסוק בעבודתם) להשתעשע בנפלאות האינטרנט, כולל צפיה בסרטונים או סרטים, האזנה למוזיקה, משחקים בלי סוף, קריאת חדשות, השתתפות ברשתות חברתיות וכיו"ב. לכן, יש צורך לקבוע מדיניות ארגונית לגבי התפעול של האפליקציות הרבות שיש במכשיר. בנוסף, מומלץ לתכנן וליישם גיבויים ואבטחת מידע למערכת הזו. שכן, היא מכילה מידע רב, עסקי וארגוני (ואף פרטי). למערכת יש כלים כאלו, אך רצוי לבחון גם יישום של כלים חיצוניים להגנה על המערכת, במיוחד לתחום הטלפוניה והמידע הנצבר על המכשיר, במיוחד אם זה מידע רגיש (למשל: רשימת הלקוחות, תכתובת בנוגע להזמנות, או כל מידע עסקי רגיש אחר). 

ככלל, Grnadstream ממליצה להפעיל את המכשיר באתר העסק \ הארגון באחת או יותר משלוש התצורות הבאות (מפורט בתרשים כאן):
1) לשיחות וידיאו עסקיות מכל סוג ולכל יעד שתומך בשיחות וידיאו (לרבות לסלולר).
המערכת מספקת שירות חופשי של שיחות וידיאו ברשת ש- Gandstream הקימה בשם: FREE IPVideoTalkהמכשיר מגיע מהספק כבר עם הקונפיגורציה המתאימה לחיבור שקוף לרשת הווידיאו הזו.
2) למעקב אחרי הנעשה בעסק או בכל אתר אחר באמצעות מערכות מצלמות הנשלטת מהמכשיר.
3) לשיחות מזוהות עם לקוחות, שותפים וספקים, שניתן לראות המידע עליהם מייד ברגע שהם מצלצלים. 

שורה תחתונה: מדובר בטלפון שולחני מסוג מולטימדיה, לשולחן העבודה של מנהלים ועובדים בעסקים ובארגונים. ללא ספק, מדובר כאן ב"קצפת טכנולוגית" המספקת יכולות מתקדמות ביותר, שמתאימה לעולם המתקדם של מכשירי סמאטרפון וטאבלט מבוססי אנדרואיד. חבל שאין כרגע עברית, אך זה חסרון מאוד מינורי, מול היכולות המאוד המתקדמות של המערכת. מומלץ בחום.

ציון: 9.5 מתוך סולם של 10. 
מכשיר הגרנדסטרים
Bookmark and Share