Telecom News - האם ה- OpenStack יניע מהפכה בעולם הענן?

האם ה- OpenStack יניע מהפכה בעולם הענן?

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> האם ה- OpenStack יניע מהפכה בעולם הענן?
האם ה- OpenStack יניע מהפכה בעולם הענן?
מאת: חיים חביב, 4.6.13, 20:45IBM
 
בחברת יבמ ממליצים היום לפתח יישומים חדשים קודם כל לעולם הענן. החברה מעסיקה ברחבי העולם כ-500 מפתחים לקדם פיתוח כלים לסביבת הענן הפתוח.

מק דיוויין (Mac Devine), מנהל קבוצת הפתרונות המוצעים בענן של IBM ומחזיק 'תיק' מנהל הטכנולוגיות של יבמ בתחום זה, רואה בענן המחשוב את הבסיס לאספקת שירותי טכנולוגיות מידע. "בכל פרויקט חדש, נכון לבנות יישומים ושירותים שיותאמו קודם כל לשימוש בענן", אמר.  זו גם כמובן, השקפת יבמ הרואה בתקני  Open Stack מרכז כובד, סביבו צריכים להתגבש ולהיבנות פתרונות אלה.
 מק דיוויין
מק דיוויין (בתמונה) התבטא בנושא בכנס Open Stack, שהתקיים לאחרונה בהרצליה: "ענן אומר הרבה דברים לאנשים שונים. ענן מתנהל בממדים שונים - ובכל אחד מהם אתה עלול לפגר אחרי מתחריך. אם אינך בוחן דרכים חדשות - תמצא עצמך בעמדה נחותה אל מול המתחרים. בעידן בו טכנולוגיות חדשות מציגות הזדמנויות חדשות ואתגרים חדשים, נשענת ההצלחה על איזון נכון  ביניהם". דיוויין משוכנע, כי מהפיכת ה- Open Stack מעבירה את הארגון מתפיסה ישנה, לעידן שבו מפתחים ואנשי תשתיות יכולים לפעול  במסגרת אוטונומית יותר מאי פעם. חופש הבחירה שלהם גדול בהרבה מאשר בעבר - עובדה המאפשרת גמישות בעיצוב הפתרונות כמו גם חדשנות בפן העסקי.
 
בראשית מארס השנה, הודיעה יבמ כי תבסס מעתה ואילך את מכלול השירותים וכלי התוכנה המוצעים על ידה בתחום ענן המחשוב ובאמצעות סביבת ענן - על ארכיטקטורת הענן הפתוחה (OpenStack), בסביבת קוד מקור פתוח. המהלך נועד להבטיח, כי עסקים המאמצים כלים ופתרונות בסביבת ענן לא יוגבלו להבא בבחירת הספקים עימם יעבדו, ולא יהיו כבולים לסביבת פתרונות של ספק בודד.
כצעד ראשון חשפה יבמ מוצרים ושירותים חדשים המבוססים על תקני Open Stack בקוד מקור פתוח. המוצרים החדשים מאיצים באופן משמעותי ומפשטים את תהליכי הניהול של ענני המחשוב ברמה הכלל-ארגונית. לשירות העסקים יעמוד מעתה מכלול מקיף של טכנולוגיות ליבה המאפשרות בניית שירותי ענן כלל-ארגוניים, לתפעול בסביבה היברידית המשלבת ענן ציבורי ופרטי.
 
כחלק מהפעילות לקידום השימוש בתקנים פתוחים ובקוד מקור פתוח, יזמה יבמ הקמת מועצה מייעצת של לקוחות, המונה 400 משתמשים, תומכת בארגון התקינה הפתוחה OpenStack Foundation – ומציבה למעלה מ- 500 מפתחים במעבדות המחקר של החברה בעולם לעבודה בפרויקטים בנושא. "אנו עדים  למגמה בה צוותי פיתוח מנסים להימנע מבניית פתרונות בסביבות סגורות ומעבר לבניית היישומים החדשים בסביבות פתוחות יותר וגמישות יותר. אנו נראה גם מערכות מסורתיות ויישומים שרצים עליהן מותאמים ועוברים שינויים, הנדרשים על מנת לעבוד בסביבת Open Stack", מעריך דיווין.
 
בפעילות היום-יומית של התאגדות Open Stack, משתפת יבמ פעולה עם שורה ארוכה של שחקנים - החל מחברות ענק וכלה בחברות הזנק.  ביבמ סבורים, ההיסטוריה מוכיחה, כי שימוש בקוד מקור פתוח והקפדה על תקנים פתוחים מניבים יתרונות מוכחים למשתמשי הקצה,  ומהווים מאיץ לחדשנות. ברוח זו, צופים בחברה, כי ממש כשם שתקנים וקוד מקור פתוח חוללו מהפכה בעולם ה- Web ו והלינוקס - כך יושפע ויתקדם גם עולם הענן בזכות תקנים דוגמת Open Stack
OpenStack



 
 
Bookmark and Share