Telecom News - הזדמנויות חדשות בעולם ה- M2M

הזדמנויות חדשות בעולם ה- M2M

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> הזדמנויות חדשות בעולם ה- M2M
הזדמנויות חדשות בעולם ה-  M2M
מאת: חיים חביב, 11.6.13, 20:30חיים חביב
 
השינוי העובר על התחום מביא עמו הזדמנויות חדשות ליצירת תזרימי הכנסות נאים מאספקת שירותים, הן ליצרני המכשירים והן לארגונים. כך נחשף בכנס M2M.
 
עולם ה- (M2M (Machine to Machine הופך בהדרגה לאחד מתחומי הטכנולוגיה המתפתחים עם פוטנציאל צמיחה גבוה ביותר בעשור הקרוב. עד שנת 2021 צפויים בשטח למעלה מ- 2 מיליארד התקנים פועלים מקושרים, בהם: טאבלטים, רכבים, מוני חשמל, מקררים, מזגנים ועוד.
 רוג'ר אורדמן
כך לפי נתונים שהציג השבוע רוג'ר אורדמן (בתמונה), מנהל שיווק מוצרים בחברת רד בנד תוכנה, מובילה עולמית בשוק ניהול תוכנה סלולרית (MSM) עם למעלה מ 1.75 מיליארד מכשירים מבוססי תוכנת רד בנד. בכנס "תקשורת M2M"  בהרצליה (2/6/2013), דיבר רוג'ר על "מניהול מכשירי M2M לניהול שירותי M2M", והציג את המגמה המתפתחת של שירותי M2M והגורמים לצמיחה בשוק זה.
 
לדבריו, השינוי שעובר תחום ה M2M מניהול מכשירים לניהול שירותים מביא עימו הזדמנויות חדשות ליצרני המכשירים ליצירת תזרים הכנסות מאספקת שירותים ללקוחות ארגוניים, באמצעות ניהול תוכנה דרך האוויר (OTA). כיום הצרכנים דורשים לקבל הן מוצר טוב והן תמיכה ועדכון של המכשיר לאורך כל תקופת החיים שלו.

תרשים מערכת השליטה במוצרי M2M:
M2M

במצב זה, היצרנים נדרשים לספק תמיכה מתמשכת ולמקסם את האפליקציות שהוטמעו במכשיר. היצרנים יכולים לתת מענה לדרישות השוק החדשות באמצעות ניהול האפליקציות על גבי המכשיר ומכירת שירותים נלווים למכשיר - המהווים עבורם פוטנציאל הכנסות משמעותי.  כמו כן, היצרנים יכולים לספק ללקוחותיהם הארגוניים אפשרות להתקין ולנהל מאוויר את האפליקציות הארגוניות שלהם על גבי המכשיר, באופן עצמאי.
 
כך לדוגמא, מכשירי ה- Toughpad של פנסוניק, מאפשרים לארגונים לנהל את האפליקציות שלהם באופן עצמאי מקושחת הטאבלט, בכלל זה הטמעה, הסרה ועדכון כל אפליקציה ביעילות ובאמינות דרך האוויר. בנוסף, יכולה פנסוניק לעדכן מהדורות תוכנה (או תיקונים) באופן רציף ללקוחותיה הארגוניים, ולהבטיח שה- Toughpad יהיה מעודכן תמיד במהדורת האנדרואיד האחרונה. הפתרון מבוסס על סטנדרט לניהול מכשירים סלולריים (OMA DM).
M2M



 
 
Bookmark and Share